PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyjście prywatne do lekarza-specjalisty

  • 21. Data: 2008-03-31 19:26:04
    Temat: Re: wyj?cie prywatne do lekarza-specjalisty
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 30 Mar 2008 22:42:56 +0200, "Sasanka" <s...@o...pl> wrote:

    >Niestety dowiedziałam się że firma
    >nie praktykuje ewidencji wyjść prywatnych i należy wziąć urlop na ten dzień.
    Dzien przed poinformuj pracodawce ze masz jutro dzien u lekarza. Wez
    od lekarza zwolnienie i nastepnego dnia oddaj pracodawcy - problem z
    glowy. Zwolnienia lekarskie, w przeciwienstwie do wyjsc prywatnych,
    praktykowac musi :)

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 22. Data: 2008-04-01 11:13:35
    Temat: Re: wyjście prywatne do lekarza-specjalisty
    Od: "M" <aaa>

    Użytkownik napisał(a):

    > Zapewne bardzo dobrze znasz się na prawie pracy, ale reprezentujesz
    > myślenie adekwatne do sytuacji sprzed paru lat : jest bezrobocie i na
    > moje miejsce czeka mnóstwo osób. Otóż tak nie jest. Poza tym w tej
    > branży, z kwalifikacjami jakie mam - nie odczuwałam nigdy bezrobocia.
    > Pozdrawiam

    Obawiam się, że nijaki nie reprezentuje nijakiego myślenia...

  • 23. Data: 2008-04-01 16:07:37
    Od: s...@o...pl

    > Obawiam się, że nijaki nie reprezentuje nijakiego myślenia...

    No wiesz, nie znam tego gościa, ja na początku zawsze grzecznie...
    pozdr

  • 24. Data: 2008-04-01 16:28:04
    Od: s...@o...pl

    Dżentelmeńska umowa...cóż
    Było tak. Pracowałam w dużej firmie, pełniłam stanowisko kierownicze z
    nienormowanym czasem pracy, ale na dobrych warunkach i z różnymi bonusami.
    Było ciężko (nieraz po 12 godzin i w domu na laptopie) ale za coś.
    W międzyczasie dostawałam inne propozycje pracy, których nie brałam pod uwagę.
    Dopiero gdy zadzwonił do mnie mój obecny szef (znamy się kilkanaście lat i
    pracowałam już dla niego nieraz na zlecenie) i zaproponował stanowisko
    kierownika działu, za trochę mniej kasy (rozmawialiśmy o kwotach netto),
    wiadomo że bez żadnych bonusów, ale za 8 godzin, zgodziłam się. Nie od razu,
    trwało to parę tygodni. Pozakańczałam sprawy w starej firmie, rozstałam się w
    zgodzie, poszłam na krótki urlop i potem pojawiłam się w nowej firmie zgodnie
    z ustaleniami. A tu na początku "mały" zgrzyt : nie ma kierownika działu, bo
    nie ma działu. "Na razie". Dostałam angaż specjalisty za tyle netto co miało
    być. Potem okazało się że nie jest tak jak myślałam (z netto nie wynika
    brutto, brutto jest trochę mniejsze a reszta jest w premii). Przełknęłam i to.
    Przez jakies pół roku było fajnie, bywało raz b. dużo roboty (wtedy
    zostawałam) raz mniej. Ale ostatnio zaczęło się robić tak, że przestałam się
    wyrabiać, szef coraz częściej zaczął okazywać niezadowolenie, że za wolno, że
    to i tamto nie zrobione etc. Na moje sugestie że jedna osoba to za mało,
    odpowiedzi były różne, najpierw miał być ktoś zatrudniony, ale ostatnio
    stanowisko jest takie: nie będą zatrudniane nowe osoby, jeżeli
    wystąpi "spiętrzenie" , część prac zostanie zlecona na zewnątrz osobom
    współpracującym. Do tego... przedstawiono mi nowego szefa, który ma być nade
    mną. To nic, ze zajmował się czym innym, że nie robił tego co ja etc. , jest
    i już. Stara się być ok wobec mnie, ale...
    Teraz myślę (może się mylę) że nigdy nie miałam być żadnym kierownikiem
    działu, powiedziano mi tak bo na pojedyncze takie stanowisko w sporej firmie
    nie przyszłabym na pewno. Niby wszystko wg prawa w porządku (no bo umowę
    podpisałam) ale pozostał żal. Szef uważa że jest w porządku...
    No i jak tu mówić o dżentelmeńskiej umowie?
    Przepraszam że się rozpisałam
    Pozdrowienia

  • 25. Data: 2008-04-01 16:52:14
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > długo wziąć zwolnienie i czy tylko na dni badań czy może jeszcze na
    sąsiednie.
    > Ja bym się na Twoim miejscu z tym burakiem w ogóle nie patyczkował a i on
    > dostając na biurko trzecie czy czwarte zwolnienie szybko skojarzy, że stary
    > układ się zakończył. Pewnie przemyśli temat, ale tak naprawdę cokolwiek by
    > zrobił, na pewno na tym nie stracisz - przecież w tej chwili on ma (tzn,
    miał,
    > mam nadzieję) 1.5 pracownika w cenie jednego i jedynym jego zmartwieniem

    Smutne to wszystko, bo miałam do niego zaufanie. Myślałam że znam się na
    ludziach... Ale może ludzie się zmieniają. Zwłaszcza kiedy firmy się
    rozwijają, zaczyna lepiej się powodzić...

    Najciekawsze jest to, że cała ta opisana historia wydaje się być w zgodzie z
    prawem.

    > BTW, skoro kulturalnie i bez problemów rozstałaś się z poprzednim pracodawcą,
    > możesz się tam przypomnieć.

    Takie słowa padły: zawsze możesz wrócić.

  • 26. Data: 2008-04-01 17:02:03
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

  • 27. Data: 2008-04-01 17:29:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Najciekawsze jest to, że cała ta opisana historia wydaje się być w zgodzie
    > z prawem.

    Ta historia zaczęła się od łamania prawa przez Twojego szefa, ale nie ma na to
    dowodów. Prawo nie przewiduje czegoś takiego jak dobra współpraca "na gębę".

    > Takie słowa padły: zawsze możesz wrócić.

    zatem ponegocjuj trochę i wróć

    e.

  • 28. Data: 2008-04-01 19:22:34
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > No wiesz, nie znam tego gościa, ja na początku zawsze grzecznie...

    poszukaj w archiwum jego postow, najpierw jest smiesznie, potem strasznie a
    na koncu zalosnie:)
    generalnie do KFa z anyuserem bo koles od pluga granatem oderwany i dostal
    sie na jakies stanowisko gdzie ma pare osob pod soba i mysli ze wielki
    kierownik.
    takim odbija i sa skutki takie jak widac:)
    znalem wiele osob ktore najpierw byly szeregowymi pracownikami a potem
    awansowali.
    no i sprawdza sie ze ktos kto jest inteligentny i na poziomie potrafi sie po
    awansie zachowac jak czlowiek, prostak niestety nie i dopiero mu sloma z
    butow wylazi

    --
    pzdr
    piotrek

  • 29. Data: 2008-04-03 19:55:59
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

    próbowałam
    > rozmawiać z pracodawcą (....). Niestety dowiedziałam się że firma
    > nie praktykuje ewidencji wyjść prywatnych i należy wziąć urlop na ten
    > dzień.
    Znaczy że rozmawiałaś z pracodawcą lub jego przedstwicielem na ten temat i
    powiedział Ci że nie da rady a wcześniej kradł lub wyłudzał Twój czas.
    Jeżeli nie kradł lub nie wyłudzał a kupował, czyli płacił za ndgodziny to
    inna sprawa - sytuacja czysta.
    Jeżeli nie można po ludzku, to trzeba po chamsku, a tu masz już kilka wyjść:
    1. idzesz sobie do tych lekarzy, nie przychodzisz do pracy a kiedy wracasz
    każdorazowo przynasisz zwolnienie za ten dzień nieobecności
    2. zwracasz się do pracodawcy _pisemnie_ o wydanie wolnych dni w zamian za
    przepracowane nadgodziny w dniach......i tu cytujesz dowody o których
    piszesz
    3. za każdym "następnym razem" na propozycję pracodawcy dotyczącą
    wyłudzenia/kradzieży Twojego czasu odpowiadasz: pracuję do godz. X do godz
    Y, proszę mi zlecić na piśme pozostamnie w godzinach nadliczbowych.

    P.S.
    przeszedłem różne szczeble kariery. Między innymi byłem szeregowym
    pracownikiem, kierownikiem, byłem dyrektorem z około 100 osobową załogą pod
    sobą. Nigdy się nie zdarzyło żebym komus odmówił normalnego ludzkiego
    traktowania. Jeżeli ktoś potrzebował wyjść - wychodził. Ludzie mogli liczyć
    na mnie - ja na nich i zawsze przekładam układ partnerski oparty na
    zrozumieniu i tolerancji ponad wszystko inne. Była zawsze książka wyjść, ale
    był to mój dupochron - gdyby komuś kto wyszedł coś się stało, wiadomo było
    że nie był w pracy tylko w swoim prywatnym czasie więc nie ponosiłem za taką
    osobę odpowiedzialności. Książka wyjśc nie była użwana do rozliczania innych
    z tego co zrobili lub czego nie zrobili.W stosunku do ludzi wystarczyło
    kierować się jedną prostą zasadą: "traktuj innych tak jakbyś sam chiał być
    traktowany" (sadomasochiści nie brać tego zbyt do siebie). W stosunku do
    pracodawcy (czy to osoby fizycznej czy prawnej) zawsze wyznawałem zasadę
    ograniczonego zaufania opierającą sie na świadomości że też jestem
    pracownikiem, tyle że na specyficznym stanowisku i może mnie spotkać
    wszystko to co innych.

    Ostatecznie chodzenie do pracy wkurzyło mnie bardzo i teraz nie pracuję.
    Cieszę się każdym dniem który spędzam z żoną i synkiem i jest fajnie. I da
    się.
    --
    Jackare