PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2008-03-30 04:42:44
    Temat: wypowiedzenie
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    jak to jest z tym :

    mozna nie przyjac wypowiedzenia czy to nic nie daje i lepiej potem sie
    odwolywac i do kogo ?
    tylk oczy to cos da
    jak macie jakies doswiadczenia z tym to piszcie.

  • 2. Data: 2008-03-30 06:13:56
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    rs napisał(a):
> [...]
    > odwolywac i do kogo ?
    > tylk oczy to cos da
    > jak macie jakies doswiadczenia z tym to piszcie.

    Nie można nie przyjąć wypowiedzenia, jest to czynność jednostronna.
    To, że ktoś z niewiadomych powodów nie chce potwierdzić otrzymania
    wypowiedzenia, nie oznacza, że do wypowiedzenia nie doszło.

    To tyle w tym temacie, było wiele razy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-30 11:17:28
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 30 Mar 2008 06:42:44 +0200, rs napisał(a):

> [...]
    > odwolywac i do kogo ?
    > tylk oczy to cos da
    > jak macie jakies doswiadczenia z tym to piszcie.

    wypowiedzenie stosunku pracy na czas nieokreslony zgodnie z ustawowymi
    terminami (2tyg/miesiac/3 miesiace) nie podlega zaskarzeniu, odwolaniu
    itp...

  • 4. Data: 2008-03-30 11:38:14
    Od: "news" <b...@o...pl>

    > wypowiedzenie stosunku pracy na czas nieokreslony zgodnie z ustawowymi
    > terminami (2tyg/miesiac/3 miesiace) nie podlega zaskarzeniu, odwolaniu
    > itp...

    a co jezeli wypowiedzenie jest bezpodstawne????

  • 5. Data: 2008-03-30 11:46:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    rs napisał(a):

    > mozna nie przyjac wypowiedzenia czy to nic nie daje i lepiej potem sie
    > odwolywac i do kogo ?

    A nie pomyloło Ci się przypadkiem wypowiedzenie i dymisja? ;)

    j.

  • 6. Data: 2008-03-30 12:05:45
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    news wrote:

    > a co jezeli wypowiedzenie jest bezpodstawne????

    A dlaczego uważasz, że jest bezpodstawne? Czy na pewno masz na myśli
    wypowiedzenie, a nie, na przykład, "dyscyplinarkę"?

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 7. Data: 2008-03-30 12:25:18
    Od: "news" <b...@o...pl>

    > A dlaczego uważasz, że jest bezpodstawne? Czy na pewno masz na myśli
    > wypowiedzenie, a nie, na przykład, "dyscyplinarkę"?

    Czytaj ze zrozumieniem. Auto posta ma na mysli wypowiedzenie a nie
    zwolnienie dyscyplinarne. Ktos zarzuca ze od wypowiedzenia nie mozna sie
    odwolac i czy zw zwiazku z tym moglbys kompetentnie odpowiedziec na pytanie
    a nie wprowadzac chaos????

  • 8. Data: 2008-03-30 13:37:29
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    news wrote:

> [...]
    > odwolac i czy zw zwiazku z tym moglbys kompetentnie odpowiedziec na pytanie

    Chaos wprowadza pytanie bez szczegółów. O wypowiadaniu umowy przez
    pracodawcę można przeczytać na przykład tu:

    http://www.prawopracy.fr.pl/2.php

    Niech pytający sobie przeczyta i sprecyzuje o co chodzi.

    O odmawianiu przyjęcia wypowiedzenia (i bezsensowności takich praktyk)
    można przeczytać tu:

    http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=237

    A o odwoływaniu się do sądu pracy na przykład tu:

    http://www.infor.pl/prawo-pracy/aktualnosci/38844,Ja
    k-sie-odwolac-od-wypowiedzenia-pracy.html

    W szczególności w zależności od tego, czy umowa była na czas określony,
    czy też nie, można, lub nie można mówić o "bezpodstawnym" wypowiedzeniu.

    Może się jeszcze okazać, że pytający jest w jakiś sposób chroniony, ma
    na przykład 4 lata do wieku emerytalnego, albo jest w ciąży.

  • 9. Data: 2008-03-30 14:20:14
    Od: "Sylwia Vogel" <b...@v...net.pl>

    Zawsze można się odwołać zdaje się do 14 dni od otrzymania wypowiedzenia do
    Sądu Pracy.
    Warto się jednak zastanowić czy opłaca się to robić,
    gdyż jeżeli nie udowodnisz, że wypowiedzenie np. jest niezgodne z prawdą
    (np. podanie takiej przyczyny zwolnienia, która pozbawia odprawy),
    ponosisz całe koszty procesowe.
    Zastanów się czy masz jakieś szanse i powód by to robić.

    Pozdrowienia,
    Sima

  • 10. Data: 2008-03-30 14:39:06
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Sylwia Vogel pisze:
    > Zawsze można się odwołać zdaje się do 14 dni od otrzymania wypowiedzenia do
    > Sądu Pracy.

    7 dni
    14 dni to przy rozwiązaniu umowy bez wypowiedzenia.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu