PracaGrupypl.praca.dyskusje › wszyscy szukajacy pracy maja wyzsze wyksztalcenie i zero doswiadczen?

  • 1. Data: 2003-11-10 00:00:22
    Temat: wszyscy szukajacy pracy maja wyzsze wyksztalcenie i zero doswiadczen?
    Od: Agnieszka <a...@b...com.pl>

    Witam szanownych grupowiczow,

    niestety mozna wyciagnac przykre wnioski: wszyscy bezrobotni poszukujacy pracy to
    ludzie bez
    doswiadczenia z wyzszym wyksztalceniem!

    myle sie?

    zeby nie bylo, ze wniosek bez uzasadnienia:
    od 3 miesiecy staram sie znalezc pracownika i mi sie to nie udalo!
    a dlaczego: wymaganie = technik elektronik z doswiadczeniem (zeby nie bylo
    watpliwosci oferuje
    uczciwe warunki, po krotkim okresie probnym etat na czas nieokreslony) nie ograniczam
    wieku do 35,
    a zglaszaja sie sami absolwencji wyzszych uczelni w duzym procencie nawet nie o
    profilu
    elektroniki...

    nieuczciwe bedzie nie wspomnienie o kilku osobach (na 120 moze 6) ktorzy zglosili sie
    na moje
    ogloszenie ale przykro to mowic, powrot do zawodu po 20-30 latak jest praktycznie
    niemozliwy.

    ps..
    szukam technika elektronika... z czynna znajomoscia tematu!
    zainteresowanych na @ prosze.

    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-11-10 00:23:40
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam szanownych grupowiczow,
    >
    > niestety mozna wyciagnac przykre wnioski: wszyscy bezrobotni poszukujacy
> [...]
    Mylisz sie, niestety. Znam kilku fachowcow z duuuzym doswiadczeniem i
    znajomoscia tematu ktorzy tez sa bezrobotni - to sie nazywa overqualified -
    nikt ich nie zatrudni ba sa za dobrzy i nie ma na nich kaski, i nikt nie
    uwierzy, ze beda pracowac za mniej lub na nizszym stanowisku.
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2003-11-10 00:28:01
    Od: Agnieszka <a...@b...com.pl>

    clockworkoi napisał(a):

> [...]
    > nikt ich nie zatrudni ba sa za dobrzy i nie ma na nich kaski, i nikt nie
    > uwierzy, ze beda pracowac za mniej lub na nizszym stanowisku.

    Witam,

    dalam ogloszenie 2 razy na grupie praca oferowana, w gazecie "wieczor wroclawia" w
    wydaniu piatkowym
    jak nalezy ;), oglosznie rowniez jest dostepne na naszej stronie firmowej: i uwierz
    nikt jak piszesz
    z "duuuzym" doswiadczeniem sie nie zglosil, nikt nie dal szansy nazwaz sie
    "overqualified".

    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 4. Data: 2003-11-10 07:15:34
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    A dlaczego nie zatrudnisz np. studenta Politechniki Wrocławskiej? Niepotrzebnie od
    razu zakładasz że jest on w jakiś sposób gorszy od zmanierowanego gościa z
    dziesięcioletnią praktyką. Nooo... chyba że czekasz aż inna firma przyuczy gościa
    którego wystarczy tylko od nich wyciągnąć - to dość często spotykane podejście. :-/

    Dodatkowo możesz takiego zatrudnić na umowę zlecenie ograniczając swoje koszty
    (możesz zredukować znacznie wydatki na ZUS).
    Tacy goście często mają doświadczenie, choć nieudokumentowane - zobacz ilu studentów
    dorabia w akademiku chociażby składając komputery i wykonując różne podobne prace.

    --
    Janusz Kęsik
    j...@g...pl

  • 5. Data: 2003-11-10 07:45:44
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > niestety mozna wyciagnac przykre wnioski: wszyscy bezrobotni poszukujacy
    pracy to ludzie bez
    > doswiadczenia z wyzszym wyksztalceniem!

    najwyrazniej ludzie z doswiadczeniem maja prace :)
    a twoj problem moze wynika z tego ze przy obecnej sytuacji
    "ogolnogospodarczej" jest lek przed zmiana pracy? nawet na potencjalnie
    ciekawsza, lepiej platna itp.
    mozliwe ze medialna propaganda ozywienia gosp. przyniesie skutek i zacznie
    sie ruch na rynku pracy.

    wojtek

  • 6. Data: 2003-11-10 09:26:28
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Witam,
    >
    > dalam ogloszenie 2 razy na grupie praca oferowana, w gazecie "wieczor
    wroclawia" w wydaniu piatkowym
    > jak nalezy ;),

    Wydaje mi sie, ze najskuteczniejszym rozwiazaniem jest danie ogloszenia do
    poniedzialkowego dodatku "Praca" W Gazecie Wyborczej. To jest najwieksze
    medium pracy w Polsce zarówno dla poszukujacych pracy jak i pracownika. Za
    wasko szukalas wg mnie.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Winietu jest poPOLdolony

  • 7. Data: 2003-11-10 10:13:39
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    <cut>
> [...]
    i uwierz nikt jak piszesz
    > z "duuuzym" doswiadczeniem sie nie zglosil, nikt nie dal szansy nazwaz sie

    Aaaaa ja nie mowie o akurat twoim ogloszeniu, raczej o tezie, ze
    bezrobotnymi sa tylko ludzie po studiach i bez doswiadczenia.
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2003-11-10 11:21:20
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > a dlaczego: wymaganie = technik elektronik z doswiadczeniem (zeby nie bylo
    watpliwosci oferuje
    > uczciwe warunki, po krotkim okresie probnym etat na czas nieokreslony)

    Pani Agnieszko, mysle, ze odpowiedz na Pani pytanie jest bardzo prosta
    a zawiera sie w pytaniu:

    "ilu studentow przyjela Pani firma na praktyki lub staz, umozliwiajac im
    zdobycie doswiadczenia ? "

    pozdr
    MarcinP

  • 9. Data: 2003-11-10 14:16:02
    Od: Agnieszka <a...@b...com.pl>

    MarcinP napisal:

> [...]
    > a zawiera sie w pytaniu:
    >
    > "ilu studentow przyjela Pani firma na praktyki lub staz, umozliwiajac im

    od 11 lat firma dziala na rynku i do dzis dzien mielismy okazje wsplopracowac
    z wieloma studentami (jeszcze podczas lat ich studiow), a takze
    dla wielu ludzi pracujacych w firmie,nasza firma jest ich pierwsza praca....
    (takze dla mnie, pracowalam tutaj juz przed studiami i podczas dziennych studiow)

    problem w tym ze ja szukam technika ze zdolnosciami maualnymi
    i z podstawowa wiedza na temat elektroniki a cy sie nie zglaszaja.

    pozrawiam
    Agnieszka

  • 10. Data: 2003-11-10 14:21:49
    Od: Agnieszka <a...@b...com.pl>

    Janusz Kesik napisal:

    > A dlaczego nie zatrudnisz np. studenta Politechniki Wroc?awskiej? Niepotrzebnie od
    razu zak?adasz ?e jest on w jakiœ sposób gorszy od zmanierowanego goœcia z
    dziesi?cioletni? praktyk?. Nooo... chyba ?e czekasz a? inna firma przyuczy goœcia
    którego wystarczy tylko od nich wyci?gn?ae - to doœae cz?sto spotykane podejœcie.
    :-/

    powtorze:
> [...]

    > Dodatkowo mo?esz takiego zatrudniae na umow? zlecenie ograniczaj?c swoje koszty
    (mo?esz zredukowaae znacznie wydatki na ZUS).

    ja nie chce ogranczac swoich kosztow... uwazam, ze to duzy blad...
    lepiej jest zatrudiac na uczciwych warunkach, pracownik na etacie czuje sie znacznie
    bardziej
    konfortowo
    i mysli o firmie dlugoterminowo itp itd.. a nie zastanawia sie co miesiac czy
    przedluzy mu umowe
    zlecenie.

    > Tacy goœcie cz?sto maj? doœwiadczenie, choae nieudokumentowane - zobacz ilu
    studentów dorabia w akademiku chocia?by sk?adaj?c komputery i wykonuj?c ró?ne
    podobne prace.

    od skladnia komputerow daleka droga do podstawowej wiedzy na temat elektroniki :(

    pozdrawiam
    Agnieszka