PracaGrupypl.praca.dyskusje › współpraca z programistami z innych państw

  • 21. Data: 2006-07-25 08:25:09
    Temat: Re: współpraca z programistami z innych państw
    Od: "Andrzej Misiak" <a...@p...fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie chodzi o to, ze jesli pracujesz u kogos na jakas umowe ...
    > np. na zwykłą umowe o prace, to nie mozesz jednoczesnie bez zgody
    > pracodawcy prowadzic takiej samej działalnosci "prywatnie" (np. DG)
    > czyli tworzyc mu konkurencji.

    Moim zdaniem absolutnie nie masz racji. O ile pracodawca nie zastrzegł sobie
    tego w umowie o pracę to możesz robic po godzinach co ci się żywnie podoba.
    Oczywiście poza wykorzystywaniem informacji, które uzyskałeś od pracodawcy,
    np. kody, technologie, informacje o klientach i parę innych.

    Dlatego w każdej prawie umowie dla programisty jest zapis o zakazie
    konkurencji i z reguły jeżeli wyklucza inną pracę to wiąże się z wyższym
    wynagrodzeniem.

    Co do
    >Ale wyglada to niepowaznie, nawet jak na polskie warunki.
    >[zwlaszcza w kontekcie tego:

    To sam prowadzę kilkuosobową firmę zatrudniając ludzi na kontraktach. Robimy
    projekty trwające 6, 12 miesięcy a nawet kilka lat(outsourcing), a w
    międzyczasie spokojnie można wykonać serwis z CMS czy inną drobną pracę. Nie
    widzę specjalnie powodu bym się miał wstydzić tego, że nie mam takiego
    portfela zleceń jak firmy 20-30 razy większe od nas.

    Pozdrawiam

    Andrzej Misiak