PracaGrupypl.praca.dyskusje › weksel in blanco ??

  • 1. Data: 2003-01-20 01:51:23
    Temat: weksel in blanco ??
    Od: "Dexahs" <d...@g...pl>

    podczas ostatniej rozmowy z pracodawcą usłyszałem na wstępie o konieczności
    podpisania weksla + 2 poręczycieli z tytułu przewożenia
    cennych, cenniejszych ... przesyłek,
    Mam spotkanie w przyszłym tygodniu, czy ktoś z Was miał podobna akcję ??

    pozdro

    Dexahs

  • 2. Data: 2003-01-20 02:25:13
    Temat: Re: weksel in blanco ??
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    Miałem podobną sytuację, ale tyczącą weksla in blanco w zamian za płatność
    za umowę o dzieło z góry.

    Weksel in blanco? Niech się stuknie w głowę. Weź pod uwagę, że okaziciel
    takiego weksla może na nim wpisać dowolną kwotę, np. dziesięciokrotną
    wartość owej "co cenniejszej przesyłki", a twój pracodawca może i będzie
    miał pełne prawo, żeby sumę widniejącą na podpisanym przez ciebie wekslu
    wyegzekwować...

    Proponuję zasugerować pracodawcy, uprzejmie a stanowczo, że weksel tak, ale
    na sumę, która jest dokładną wartością "cenniejszej przesyłki". To jest i
    fair i wyklucza, że pracodawca ci w coś wrobi.

  • 3. Data: 2003-01-20 08:28:32
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

> [...]
    > na sumę, która jest dokładną wartością "cenniejszej przesyłki". To jest i
    > fair i wyklucza, że pracodawca ci w coś wrobi.

    W przypadku jezeli pracodawca wymaga od pracownika podpisania weksla to
    wtedy tez daje mu do podpisu deklaracje wekslowa i tam w niej wymienione sa
    warunki na okolicznosc wypelnienia weksla. To nic strasznego, w mojej firmie
    kazdy z pracownikow podpisuje taki weksel [jest nas 12 tysiecy
    zatrudnionych] i nic zlego sie nie stalo czlowiekowi ktory pracuje uczciwie.
    Inaczej sie ma to do osob ktore okradly firme.... :)))

    Agnieszka

  • 4. Data: 2003-01-20 11:41:05
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

  • 5. Data: 2003-01-20 11:43:37
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    To dziala w obydwie strony : ) Jesli podpisujesz deklaracje wekslowa, a
    firma jest duża i solidna to zaiste jest to bezpieczne, ja mialem przed
    oczami swoja sytuacje, firme zaledwie kilkuosobowa i po prostu stanowcze
    "pan to podpisze", bez zadnych dodatkowych deklaracji, ani klauzul w
    umowie...

  • 6. Data: 2003-01-20 12:34:33
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > zatrudnionych] i nic zlego sie nie stalo czlowiekowi ktory pracuje uczciwie.
    > Inaczej sie ma to do osob ktore okradly firme.... :)))

    Nic straszniego dopoki firmie nie podpadniesz. Wtedy pracodawca wypelni
    weksel i juz po tobie.

    --
    Krzysiek, Kraków, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 7. Data: 2003-01-20 21:00:04
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    > Nic straszniego dopoki firmie nie podpadniesz. Wtedy pracodawca wypelni
    > weksel i juz po tobie.
    czytaj dopoki nie nakradniesz!

  • 8. Data: 2003-01-21 08:38:04
    Od: "Jarek Czyrko" <kadron[spam_killer]@wp.pl>

    Prosze wziac pod uwage ze weksel jest okreslonej wartosci. Wiec nie mam
    mozliwosci "walniecia" sobie cyfry z glowy.

    Pozdrawiam Jarek

  • 9. Data: 2003-01-21 13:30:48
    Od: "M" <mraf[nospam]@tlen.pl>

    Agnieszko, doskonale wiesz, że bywają nieuczciwi pracodawcy i wcale nie
    trzeba, jak sugerujesz, "nakraść", żeby pracodawca uczunił użytek z
    podpisanego przez ciebie weksla in blanco. Wystarczy spór pomiędzy
    pracownikiem a nieuczciwym pracodawcą, a weksel in blanco już nabiera
    innego, groźnego wymiaru narzędzia przymusu...

    Na taki weksel wcale nie trzeba się zgodzić.

  • 10. Data: 2003-01-21 14:09:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > czytaj dopoki nie nakradniesz!

    Niekoniecznie. Wystarczy odmowic czegokolwiek.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/