PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile za rysunek, ile?

  • 1. Data: 2003-01-19 21:39:57
    Temat: ile za rysunek, ile?
    Od: b...@p...onet.pl

    od pewnego czasu usiłuję zarabiać rysowaniem? Prace wykonuje na tablecie. Czy
    moze ktoś ma w tej dziedzinie doświadczenie i orentuje się jakie średnie stawki
    obowiązuja w tej dziedzinie, np wykonanie ilustracji dla wydawnictawa (przyk
    ladowo A4) lub ilustracji dla potrzeb reklamowych. A co najciekawsze , czy
    cennik może obejmować "szczegółowość" rysunku?

  • 2. Data: 2003-01-19 23:58:10
    Temat: Re: ile za rysunek, ile?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > ladowo A4) lub ilustracji dla potrzeb reklamowych. A co najciekawsze , czy
    > cennik może obejmować "szczegółowość" rysunku?

    bierzesz ksiazke w lapke (badz pismo), tam maja takie cos jak stopka a
    w niej jest adres wydawnictwa.
    dzwonisz do nich i chcesz rozmawiac z dzialem handlowym czy marketingu
    czy innym od tych spraw i pytasz sie, jakie maja stawki za robienie
    okladki, ilustracji etc.

    dzwonisz do paru roznych, porownujesz i juz wiesz.

    myslec, mysle, to nie boli!!!!!!

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-01-20 07:49:25
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > okladki, ilustracji etc.
    >
    > dzwonisz do paru roznych, porownujesz i juz wiesz.

    taaak - tylko, że w bardzo wielu przypadkach obowiązuja zasady przetargu (może
    niekoniecznie w wydawnictwach) i w 3/4 przypadków to ja jestem pytany o cenę ,
    za jaka podejmę się wykonania zlecenia. Czyli nadal nic się nie dowiedziałem :-(

  • 4. Data: 2003-01-20 10:56:15
    Od: <j...@o...pl>

    b...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > za jaka podejmę się wykonania zlecenia. Czyli nadal nic się nie dowiedziałem :-(

    Chodzi o to ze ty udajesz klienta ktory chce kupic-zamowic
    w danej firmie rysunek....

    Dzwonisz i mowisz:
    dziendobry pani/panu chcialbym zamowic u panstwa rysunek
    domu na formacjie a0 ble ble ble i ile by to kosztowalo ...
    itd

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-01-20 16:55:21
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > dziendobry pani/panu chcialbym zamowic u panstwa rysunek
    > domu na formacjie a0 ble ble ble i ile by to kosztowalo ...

    dzieki kochani za porady - ale to nie jest najlepszy sposób zorientowania się w
    cenniku plastycznym :-)Podobne medoty dużo mi nie dały dotychczas
    Może jednak ktoś się znajdzie, kto praktykuje podobne zajęcie i wie jakie ceny
    obowiązyja w tej dziedzinie?
    Pzd
    Bartek

  • 6. Data: 2003-01-21 04:26:36
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@p...onet.pl writes:

    > dzieki kochani za porady - ale to nie jest najlepszy sposób zorientowania się w
    > cenniku plastycznym :-)Podobne medoty dużo mi nie dały dotychczas

    no to skoro nie najlepszy, a znasz lepsze, po co tutaj sie pytasz?

  • 7. Data: 2003-01-21 06:56:55
    Od: b...@p...onet.pl

    > no to skoro nie najlepszy, a znasz lepsze, po co tutaj sie pytasz?
    >

    > --
    > Nina Mazur Miller
    > n...@p...ninka.net
    > http://pierdol.ninka.net/~ninka/
    nie musisz zaras sie tak indyczyć - nie znam lepszego - poprostu chcę się
    dowiedzieć ile dajmy na to Pan X , pracując jako plastyk woła za wykonanie
    swojej pracy. :-)A dzwonienie do wydawnictw i dowiadywanie się tzw podstepem
    nie zawsze jest skuteczne bowiem wydawnictwa nie świadczą usług ludziom z
    zewnątrz - robią zazwyczaj na swoje potrzeby - a stawki ustalane są b różnie i
    b. często wykorzystują niedoświadczenie ilustratora - tak jak moje.

  • 8. Data: 2003-01-21 12:33:28
    Od: "Topur" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    różnie i
    > b. często wykorzystują niedoświadczenie ilustratora - tak jak moje.

    To zadzwoń do pana X i się jego zapytaj ile by chciał ;-)

    -topur-