PracaGrupypl.praca.dyskusje › w nawiazaniu do blednego kola !!!

  • 1. Data: 2002-02-23 22:30:37
    Temat: w nawiazaniu do blednego kola !!!
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

    Cze!

    I w takim właśnie układzie żyjemy. Trzeba wreszcie przerwać to koło bo
    inaczej nas porozjeżdża, a jesli nie nas to nasze dzieci lub wniuki
    !!!!!!!!!!!!!!!111

  • 2. Data: 2002-02-24 20:04:04
    Temat: Re: w nawiazaniu do blednego kola !!!
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Czesto widze ogloszenia typu zatrudnimy "projektanta /
    programiste". Tak sie troszke zastanawiam, przeciez to jednak dwa
    dosc rozne stanowiska gdzie wymagane sa inne umiejetnosci.

    Mozna byc dobrym programista, a zlym projektantem i odwrotnie.
    Ponadto nawet w srednim projekcie jest dla projektantow tyle
    pracy, ze juz pewnie nie starczy im czasu by zajac sie
    programowaniem. Oczywiscie pomijam sytuacje, gdy od czasu do
    czasu trzeba cos wyjatkowo pilnie skrabnac.

    Wydaje mi sie, ze w tych wszystkich ofertach poszukiwani sie po
    prostu programisci, a by ladniej wygladalo, rowniez w papierach
    firmy, pisze sie projektant. Ponadto czesto to projektowanie
    wyglada tak
    - wymysl to i to
    - gosc bierze, skrobie sie w glowe, nie gada nawet z klientem,
    tylko cos tam proponuje
    - pisze raport na dwie kartki, 80 proc. wiedzy ma wglowie
    - programuje, zmienia piec razy koncepcje
    i wsio

    jakos takie laczone oferty mnie raza, nie wiem moze przesadzam,
    ale jestem ciekawy waszego zdania

  • 3. Data: 2002-02-25 09:33:15
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

    ------=_NextPart_000_005C_01C1BDE5.AD74FBD0

    >U=C5=BCytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl>
    Prokom,
    Nie
    >i myslisz, ze to dobrze?
    Zale=C5=BCy dla kogo.
    >z moich obserwacji wynika, ze lepiej zrobic dobry projekt, bo
    >pozniej implementacja idzie blyskawicznie, niz odwrotnie,
    >najpierw implementowac, a potem mnostwo poprawiac, rowniez potem
    >serwis jest duzo drozszy
    A wiesz ile kosztuje takie projektowanie ?!
    >oczywiscie wszystko zalezy od projektu, jesli jest maly pewne
    >elementy projektu mozna potraktowac dosc ogolnie

    >na koniec mala zlota mysl - nie mam ogromnych doswiadczen, ale
    >wydaje mi sie, ze niewielu informatykow na naprawde zylke do
    >projektowania, jak sadzicie? czy ciezko znalezc na rynku pracy
    >dobrego projektanta?
    Procenowo na pewno bo niby czemu mia=C5=82oby by=C4=87 inaczej. Nie =
    ka=C5=BCdy g=C3=B3rnik jest sztygarem itp itd. Acz dla mnie jest raczej =
    brak zapotrzebowania na autentycznych projektant=C3=B3w w Polsce.

    ------=_NextPart_000_005C_01C1BDE5.AD74FBD0

    =EF=BB=BF<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
    <HTML><HEAD>
    <META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; charset=3Dutf-8">
    <STYLE>BLOCKQUOTE {
    COLOR: green
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: red
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: orange
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: gray
    }
    :link {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :visited {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :active {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :hover {
    FONT-WEIGHT: bold! important
    }
    </STYLE>

    <META content=3D"MSHTML 6.00.2713.1100" name=3DGENERATOR></HEAD>
    <BODY bgColor=3D#ffffff>
    <DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=3Dltr=20
    style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
    BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV>U=C5=BCytkownik "Piotr" &lt;<A=20
    =
    href=3D"mailto:p...@p...onet.pl">pierrek_@priv
    4.onet.pl</A>&gt;</DI=

    <BLOCKQUOTE=20
    style=3D"PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px =
    solid">
    <DIV>Piszesz albo z perspektywy studiow, albo jkiejsc duzej firmy =
    typu=20
    Prokom,</DIV>
    <DIV>gdzie sa role analityka/projektanta/programisty odzielone. W =
    malaych=20
    firmach</DIV>
    <DIV>z powodow finansowych jest sie jednoczesnie w kazdej z tych =
    funkcji.=20
    Nie</DIV>
    <DIV>stosuje sie zadnych metodologii w sposob uporzadkowany, za to =
    rozmawia=20
    sie z</DIV>
    <DIV>klintem caly czas. Teraz zreszta pracuje nie w malej firmie, a =
    w=20
    calkiem</DIV>
    <DIV>duzym portalu i wyglada to zreszta dosc =
    podobnie.</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV>i myslisz, ze to dobrze?</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV dir=3Dltr>Zale=C5=BCy dla kogo.</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=3Dltr=20
    style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
    BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV>z moich obserwacji wynika, ze lepiej zrobic dobry projekt, =
    bo</DIV>
    <DIV>pozniej implementacja idzie blyskawicznie, niz odwrotnie,</DIV>
    <DIV>najpierw implementowac, a potem mnostwo poprawiac, rowniez =
    potem</DIV>
    <DIV>serwis jest duzo drozszy</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV dir=3Dltr>A wiesz ile kosztuje takie projektowanie ?!</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=3Dltr=20
    style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
    BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV>oczywiscie wszystko zalezy od projektu, jesli jest maly =
    pewne</DIV>
    <DIV>elementy projektu mozna potraktowac dosc ogolnie</DIV>
    <DIV><FONT color=3D#000000 size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV>na koniec mala zlota mysl - nie mam ogromnych doswiadczen, =
    ale</DIV>
    <DIV>wydaje mi sie, ze niewielu informatykow na naprawde zylke =
    do</DIV>
    <DIV>projektowania, jak sadzicie? czy ciezko znalezc na rynku =
    pracy</DIV>
    <DIV>dobrego projektanta?</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV dir=3Dltr>Procenowo na pewno bo niby czemu mia=C5=82oby by=C4=87 =
    inaczej. Nie ka=C5=BCdy=20
    g=C3=B3rnik jest sztygarem itp itd. Acz dla mnie jest raczej brak =
    zapotrzebowania na=20
    autentycznych projektant=C3=B3w w Polsce.</DIV></BODY></HTML>

    ------=_NextPart_000_005C_01C1BDE5.AD74FBD0--

  • 4. Data: 2002-02-25 13:51:00
    Od: <m...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Feb 2002 08:47:06 +0100, ErkA
    <N...@p...onet.pl> wrote:

    No wiec tak dziatki zadzwonilem do kasy chorych (bo wlasnie to mnie
    interesilo) powiem krotko bosz co za poraniona instytucja....
    co prawda 3 miechy nie minely od ostatnie pracy, ale jak cos to
    wpisowe 460 plz + z gory 180 plz haraczu! argh co za kraj, nie dosc,
    ze jeszcze haracz to musze wyslac na poczcie (lub w zusie whatever i
    tak w kolejce trza odstac swoje) zaplacic, przyjsc z dowodem i
    swiadectwem pracy itp....

    Narodzilo mi sie pytanie, co sie dzieje z pieniedzmi jak pracuje a nie
    choruje kur^%^&*(&^*&*& po prostu legalni zlodzieje argh...

    (to bylo pytanie retoryczne ;-))) ale jestem zly ze chyba zarejestruje
    sie jako bezrobotny a dzielo to nie swiadczenie pracy ;-))))))

    rafi

  • 5. Data: 2002-02-25 22:21:29
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

    To przeczytaj uważnie. Brianna chciała, by ją ocenić i ta ocena wypadła dla
    niej fatalnie.
    Wszyscy rekrutujący mają dziś nadmiar pracowników. Pierwsza selekcja -
    ortografia, czystość zapisu, itp, itd. Cokolwiek jest źle, życiorys trafia
    do kosza. Przecież i tak do kolejnej selekcji dociera kilkaset innych cv.
    Jeśli ktoś robi takie błędy ortograficzne jak Brianna, to trudno się dziwić,
    że szuka pracy od dłuższego czasu i nie dostaje odpowiedzi.
    Ja się nie czepiam, po prostu taka jest rzeczywistość.

  • 6. Data: 2002-02-27 09:43:13
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    Nie będę publicznie dyskutował i zapychał wam kont.
    Każdy ma tutaj dobrą okazję, żeby mnie wyśmiać
    - i niech mu to wyjdzie na zdrowie.

    Jak się nie interesujecie to nie czytajcie - proste i logiczne

    pozdrawiam
    Przemek G.

  • 7. Data: 2002-02-27 21:06:22
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

    > A ty przeczytales poprzednie posty i wiesz o czym tu mowimy, czy czytasz
    > wyrywkowo??? WW przyklad ma udowodnic, ze dwa lata temu latwiej bylo znalezc
    > prace czlowiekowi, ktory posiadal jakies umiejetnosci, ale nie byl alfa i
    > omega w tym temacie (wiadomo, absolwent).

    Z uwaga sledzilem caly watek. Uwazam go nawet za jeden z najciekawszych od
    dluzszego czasu.
    Natomiast nie przemawia do mnie argument, ze dwa lata temu bylo latwiej. 20
    lat temu bylo jeszcze latwiej. A 30 lat temu wcale nie bylo problemu ze
    znalezieniem pracy. I co? Spodziewasz sie, ze przy rosnacych wymaganiach
    rynku (klienci chca wiecej, szybciej, lepiej i taniej) wymagania pracodawcow
    powinny utrzymywac sie na tym samym poziomie??? Albo z innej strony - jaka
    wartosc prezentujesz soba na rynku pracy, skoro nie zalezy Ci na rozwijaniu
    i doskonaleniu swoich umiejetnosci?

    >Nie ganie pracodawcow, za
    > wymagania znajomosci programow do DTP (Chociaz mysle, ze moznaby ograniczyc
    > sie do polowy z nich) , ale Autocad i wyksztalcenie plastyczne???

    Powiem tak. Nie sadze, zebys mial podstawy oceniac jakie umiejetnosci beda
    Ci potrzebne w pracy, ktorej oferte czytasz. Mysle, ze ktos, kto umieszcza
    ogloszenie okreslajace, jakimi programami i w jakim stopniu powinienes sie
    poslugiwac, zeby poradzic sobie z obowiazkami wie to troche lepiej.

    >Jakimi
    > kwalifikacjami, bedzie trzeba sie okazac za nastepne dwa lata aby dostac
    > prace?

    Spiesze doniesc: dodatkowo, oprocz programu wektorowego, bitmapowego i do
    skladu, przynajmniej: program 3D, podstawy HTMLa, cos do prostych animacji,
    cos do tworzenia prezentacji. To oczywiscie w dziedzinie DTP/poligrafia.

    > [...] Aha i nie mow mi ze nie wiem o czym pisze. Moj szwagier ma
    > drukarnie i czasem gdy mial duzo zlecen, to troche mu w tym pomagalem. Nawet
    > nie mial reklamacji (a moj zawod wyuczony to mechanik)

    To na prawde nie wiesz o czym piszesz. Ja kiedys w wakacje pracowalem u
    ciotecznego brata mojego dziadka przy zbieraniu jablek, ale nie czuje sie na
    silach dyskutowac o stanie polskiego sadownictwa.
    Acha! Tez nie bylo reklamacji. A jeden z moich wyuczonych zawodow to tez
    mechanik.

    > Pozdr.
    > Lukasz

    Rowniez pozdrawiam
    MM

  • 8. Data: 2002-02-28 06:40:03
    Od: M...@k...chip.pl (Macko)

    > A czyzby juz powiadamiali????
    >
    > L.

    a czyzby nie? DV2002 powiadamiaja w 2001 a DV2003 w 2002 itd. - poczytaj
    troszke i nie zadawaj glupich pytan
    --
    -=-=-=-=-=-=-
    ** eReS **

  • 9. Data: 2002-02-28 18:01:09
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Michal Mokosa <m...@2...com.pl> wrote in

    > I to jest to. Jak bedziesz sie ksztalcil w kierunku, ktory Cie
    > interesuje, ktory moze stac sie Twoja pasja, to masz duze szanse stac
    > sie specjalista w tej dziedzinie w pelnym tego slowa znaczeniu. I
    > wtedy bez problemu znajdziesz dobra prace.
    > Poza tym duzo latwiej uczyc sie czegos, co Cie interesuje ;-)

    Wyjąłeś mi to z ust. Ja trochę studiowałem na PW szumnie nazwany kieunek
    Zarządzanie i Marketing, który okazał się zbitką zarządzamia, marketingu
    oraz mechaniki i budowy maszyn. Efekt tego był taki że nie miałem ochoty
    się tam pojawiać. Koniec końców zwinąłem manatki i wyniosłem się na
    Informatyka, żałuje tylko że nie zrobiłem tego wcześniej. Dlatego autorowi
    wątka radzę by się dobrze zastanowił co go interesuje i co chce robić w
    życiu a następnie dokładnie przejżał oferty uczelni.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć <kuciak[AT]kuciak.prv.pl>