PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadplata ubezpieczen spolecznych

  • 1. Data: 2002-02-23 12:00:15
    Temat: Nadplata ubezpieczen spolecznych
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Dnia Fri, 22 Feb 2002 22:39:46 +0100, "rr" <r...@p...pl> napisał(a):

    >czy dotyczo to tez studiow zaocznych?

    "bezrobotny - oznacza to osobę (...) nie zatrudnioną i nie wykonującą
    innej pracy zarobkowej (...), nie uczącą się w szkole w systemie
    dziennym (...)" (Dz.U. 1995 Nr 1 poz. 1)

    Tak więc dotyczy to tylko osób, które uczą się w szkole w systemie
    dziennym.

    Pod pojęciem innej pracy zarobkowej kryje się m.in. umowa zlecenia i
    umowa o dzieło.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 2. Data: 2002-02-23 19:27:54
    Temat: Re: Nadplata ubezpieczen spolecznych
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Użytkownik Tito <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a562ja$83i$...@h...uw.edu.pl...
    : Witam!
    : Powiedzcie dlaczego pracodawcy upieraja sie przy zatrudnianiu osob z
    : doswiadczeniem?
    : Przeciez czlowieka mlodego po studiach, nigdzie jeszcze nie pracujacego
    : latwiej jest uksztaltowac do swoich potrzeb i nauczyc go po swojemu
    : wykonywania obowiazkow.

    A po co spedzac czas na ksztaltowaniu kogos, na szkolenia, kontrolowanie
    jakosci wykonania, etc. skoro mozna za te same pieniadze miec kogos kogo
    nalezy tylko odpowiednio motywowac. Rachunek ekonomiczny jest straszny. W
    mlodego trzeba przynajmniej 6 miesiecy inwestowac, a potem moze sobie
    znalezc inna prace. A prawo pracy jest takie, ze jak sie chce kogos
    zatrudnic, to jest to ostatecznosc. Z kazdym nowozatrudnionym sa same
    problemy i ryzyko.

    : Nie pracowal nigdzie do tej pory wiec nie ma zlych nawykow, przyzwyczajen.
    : A fakt, ze gdzies pracowal nie gwaraantuje, ze bedzie on osiagal
    oczekiwane
    : wyniki/rezultaty.
    : A tymczasem w ofertach przewaznie czytamy:
    :
    : .....zatrudnie mloda/ego 25-30 lat, wyksztalcenie wyzsze, doswiadczenie
    : minimum 3 lata.... itd.
    :
    : Ludzie kochani - pracodawcy - przeciez to jest malo wykonalne; studia,
    : staz - na to potzreba czasu.

    Wykonalne. Wystarczy pracowac w czasie studiow. A jesli juz ma sie 30 lat,
    to zaczynajac studia np. licencjackie, po ich skonczeniu ma sie 21 lat. A to
    oznacza, ze osoba 30 letnia powinna miec przynajmniej 9 letni staz,
    25-letnia 4-letni. Rachunek sie zgadza. Niestety.

    : Ale jeszcze najwazniejsze gdzie zaczepic sie by zdobyc to wymagane
    : doswiadczenie
    : jak wszyscy chca ludzi z doswiadczeniem :(((
    : Nonsens ..................
    : Dajcie nam, ludziom mlodym po studiach lub w trakcie - jakies szanse...

    No coz... Trzeba glosowac na tych ktorzy chca przeprowadzic drastyczne
    zmiany, a nie na tych ktorzy obiecuja, ze nic nie zmienia i bez wysilku
    bedzie sie wszystkim wysmienicie zylo. Nigdy tak nie bylo, chociaz wmawiano
    to wielu, a wiele sierot po PRL dalej w te brednie wierzy.

    Pzdr

  • 3. Data: 2002-02-23 20:56:55
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    czesc

    czy ktos zna moze ta fime?

    niedawno otworzyli oddzial w Trojmiescie i jest troche ogloszen o
    pracy

    jestem ciekawy jakie sa opinie na jej temat? zorientowalem sie co
    ogolnie robia, natomiast jaka jest atmosfera pracy, klimat, jakie
    szanse rozwoju, czy mowia cos o szkoleniach, moze nawet krotkich
    wyjazdach zagranice, czy norma jest praca po godzinach itd?

    wiem, ze skoro firma jest nowa za duzo nie mozna o niej pewnie
    powiedziec, ale moze choc troche :)

  • 4. Data: 2002-02-26 12:03:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Użytkownik "Jola" napisał w wiadomości:
    [...]
    > Mam umowę na 8 lat (z możl. 2 tyg.wyp.),ale dostałam prpozycję pracy na
    1/2
    > etatu, czy gdybym odmówiła pracodawcy podpisania takiej umowy to ON ma
    > obowiązek mnie zwolnić?...ja sama nie chciałabym rezygnować(wiadomo z
    jakich
    > przyczyn),jak to jest ...czy jeśli on to zrobi będę miała prawo do
    zasiłku?
    > Pozdrawiam,

    Kwestie wypowiedzenia warunków pracy reguluje Kodeks Pracy a dokładniej
    Art.42 zwróć szczególną uwagę na §1-3. Tutaj masz dokładny tekst tego
    przepisu http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=68&pg=4

    Serwiz