PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla specjalisty od wyszukiwarek !

  • 1. Data: 2002-02-23 20:47:37
    Temat: Praca dla specjalisty od wyszukiwarek !
    Od: "maniac" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <W...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a58qfq$qti$3@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > ZUS nie moze oddac tego co przeslal do II filaru (albo przeslalby gdyby
    > przesylal ;)), bo z tamtad zwrotow nie ma (a przynajmniej nie bylo).

    Mialem kilka razy do czynienia z podobna sytuacja (z racji zajmowania sie
    programem placowym a nie wlasnych dochodow)
    i nie bylo problemow z rozliczeniem.

    Przyklad:
    Pracownik etatowy dorabial jeszcze na boku, laczne dochody przekroczyly
    granice 30x, po paru mies. (ale juz w nastepnym roku) ZUS przyslal
    zawiadomienie.
    Kwoty do zwrotu byly wyliczone. Nastepnym razem pracownik sam zglosil
    przekroczenie, ale troche za poźno. ZUS też juz nie wyliczył wszystkiego
    czarno na białym, pani od płac musiała to wyliczyc sama. W obydwu
    przypadkach składało sie korekte deklaracji, kwotę do zwrotu firma odliczała
    sobie od kwoty do zapłaty za biez. m-c, pracownik dostawał zwrot
    nadpłaconych składek "do ręki" a nie jako korektę aktualnych składek.

    Uwaga! Składki są kosztem uzyskania. Zwrot składek jest przychodem, więc do
    ręki nie dostaniesz pełnej kwoty nadpłaty.
    To są historie z rozliczeń za lata 99/2000. W środę jestem umówiony w
    sprawie identycznego przypadku za r. 2001, będę na bieżąco.