PracaGrupypl.praca.dyskusje › utajnienie wysokosci plac pracownikow

  • 1. Data: 2003-10-18 09:29:09
    Temat: utajnienie wysokosci plac pracownikow
    Od: "ek" <x...@g...pl>

    Zaklad pracy - jednostka samorzadowa
    wiec finansowana z budzetu.
    Zarobki wszystkich pracownikow sa utajnione,
    lista trzynastek nie pojawia sie od 4-lat na tablicy ogloszen.
    Uwazam ze powinny byc (zarobki) jawne,
    nie dla mojej ciekawosci,
    lecz ze wzgledu na sposob finansowania - z pieniedzy publicznych.
    pytanie
    Jakie sa przepisy?
    ek

  • 2. Data: 2003-10-18 09:51:15
    Temat: Re: utajnienie wysokosci plac pracownikow
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik ek napisał, Dnia 03-10-18 11:29:
    > Zaklad pracy - jednostka samorzadowa
    > wiec finansowana z budzetu.

    To nie ma znaczenia w omawianym przypadku.

    > Zarobki wszystkich pracownikow sa utajnione,

    Słusznie.

    > lista trzynastek nie pojawia sie od 4-lat na tablicy ogloszen.

    j.w.

    > Uwazam ze powinny byc (zarobki) jawne,
    > nie dla mojej ciekawosci,
    > lecz ze wzgledu na sposob finansowania - z pieniedzy publicznych.

    Z tego powodu, to mogliby Ci podać co najwyżej ile idzie na płace ogółem.

    > pytanie
    > Jakie sa przepisy?

    Inne. ;-)

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 3. Data: 2003-10-18 11:06:09
    Od: "Steev-o" <p...@p...fm>

    Użytkownik "ek" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zaklad pracy - jednostka samorzadowa
    > wiec finansowana z budzetu.
    > Zarobki wszystkich pracownikow sa utajnione,

    i bardzo słusznie, innaczej cofnelibyśmy sie do czasów socjalizmu, gdzie
    przy "okienku" nie było żadnych tajemnic

    dla mnie to zwykła ciekawość żeby nie powiedziec wścibstwo a nie troska o
    finanse publiczne, nie rozumiem czemu budzetówke należało by traktować jak
    trędowatych i naklejac im od razu naklejki sumą wypłaty na plecach. Zarobki
    to sprawa prywatna i chyba dotyczy to wszystkich pracujących, na
    rozliczanie
    samorządów z funduszy wynagrodzeń sa raczej inne sposoby

  • 4. Data: 2003-10-18 11:08:44
    Od: "ek" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <z...@b...pl> napisał w wiadomości

    > To nie ma znaczenia w omawianym przypadku.

    > Słusznie.
    czyli na pytanie
    ile zarabia pracownik na stanowisku "naczelnik wydzialu mostow"
    nie moge uzyskac odpowiedzi?

    > Inne. ;-)
    ochrona danych osobowych?
    ek

  • 5. Data: 2003-10-18 11:43:21
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik ek napisał, Dnia 03-10-18 13:08:

    > czyli na pytanie
    > ile zarabia pracownik na stanowisku "naczelnik wydzialu mostow"
    > nie moge uzyskac odpowiedzi?

    A masz w tym uzasadniony interes prawny?

    Może Ci się przyda.
    <http://www.gsa.infor.pl/witryna/listy/0602-102.list
    y.ustalenie.html>

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 6. Data: 2003-10-18 20:27:30
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Sat, 18 Oct 2003 13:06:09 +0200
    "Steev-o" <p...@p...fm> wrote:

    > dla mnie to zwyk?a ciekawo?ae ?eby nie powiedziec w?cibstwo a nie
    > troska o finanse publiczne, nie rozumiem czemu budzetówke nale?a?o by
    > traktowaae jak tr?dowatych i naklejac im od razu naklejki sum? wyp?aty
    > na plecach. Zarobki to sprawa prywatna i chyba dotyczy to wszystkich
    > pracuj?cych, na rozliczanie
    > samorz?dów z funduszy wynagrodze? sa raczej inne sposoby

    w cywilizowanych krajach osoby pracujace w sektorze publicznym
    (zwlaszcza urzednicy wyzszego szczebla, tacy jak gubernator etc.) maja
    JAWNE zarobki.

    I bardzo dobrze. W ten sposob ukroca sie lapownictwo i nepotyzm, ktory w
    Polsce az kwitnie.

    Zarobki to sprawa prywatna, ale w prywatnym przedsiebiorstwie. w
    Panstwowym wszyscy obywatele ze swoich podatkow placa na pensje
    urzednikow i maja prawo wiedziec, ile ICH pieniedzy i na co idzie.

    przejrzyste finanse instytucji panstwowych to pierwszy krok do
    skasowania korupcji.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 7. Data: 2003-10-19 08:47:33
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Steev-o" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    Zarobki
    > to sprawa prywatna i chyba dotyczy to wszystkich pracujących, na

    Jeśli instytucja jest publiczna, to znaczy, że zatrudniają obywatele (w
    wielkiej przenośni oczywiście). Dlatego moim zdaniem powinny być jawne nie
    tylko zarobki poszczególnych urzędników, ale również budżet jednostki i na
    co wydają publiczne pieniądze.

    mangha

  • 8. Data: 2003-10-19 09:36:44
    Od: "ek" <x...@g...pl>

    > A masz w tym uzasadniony interes prawny?

    nie, interes faktyczny
    moje prawo do informacji o dzialalnosci
    osob pelniacych funkcje publiczne

    > Może Ci się przyda.
    > <http://www.gsa.infor.pl/witryna/listy/0602-102.list
    y.ustalenie.html>

    czyli nie istnieja precyzyjne przepisy
    zakazujace w sposob jednoznaczny podawania takich informacji
    argumentow przeciw jawnosci tez nie widze
    ek

  • 9. Data: 2003-10-19 09:41:39
    Od: "Steev-o" <p...@p...fm>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031018132730.61ae2c7c.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    >w cywilizowanych krajach osoby pracujace w sektorze publicznym
    >(zwlaszcza urzednicy wyzszego szczebla, tacy jak gubernator etc.) maja
    >JAWNE zarobki.

    Co nie znaczy ze w takiej np. gminie czy starostwie przy wejsciu musi wisiec
    imienna lista plac, nieprawdaz?
    wiadomo ze od pewnego szzebla powinny byc jawne (minister, wojewoda, moze
    nawet wójt)
    ale nie przesadzaj - mówimy o pomniejszych stanowiskach.

    >Zarobki to sprawa prywatna, ale w prywatnym przedsiebiorstwie. w
    >Panstwowym wszyscy obywatele ze swoich podatkow placa na pensje
    >urzednikow i maja prawo wiedziec, ile ICH pieniedzy i na co idzie.

    sprowadza sie to do prymitywnej zasady "Kali placic - kali rzadac"...

    i co Ci z tego przyjdzie? (oprócz zaspokojenia ciekawosci) ze bedziesz
    wiedziec iz pan X pracujacy w wydziale paszportów w starostwie, zarabia np
    2000 brutto? referent w architekturze bierze 700 netto, a pani Lidzia w
    sekretariacie 1500 netto, spowodujesz w ten sposób plynny i kontrolowany
    przeplyw wydatków panstwa? rotfl
    zapominasz o jednym - ze ta masa chciwych i pazernych urzedników oprócz
    pochlaniania prywatnych pieniedzy tworzy jeszcze cos takiego jak dobro
    publiczne (policzalne?? - chyba nie) i coby nie mówic bez tego raczej nie ma
    szans na normalne funkcjonowania panstwa
    Dziwi mnie ze mieszkajac w demokratycznym i "cywilizowanym" jak to mówisz
    kraju nie widzisz tego

    zreszta idac Twoim tokiem myslenia:
    -od prywatnej firmy kupuje towar i wydaje na to mase pieniedzy, dlaczego nie
    mam wiedziec wiec ile zarabiaja ludzie w niej pracujacy i na co ida moje
    pieniadze??, przeciez za to place?

    >przejrzyste finanse instytucji panstwowych to pierwszy krok do
    >skasowania korupcji.

    mimo wszystko chybna nie tedy droga,
    zeby przylepiac cene na czolach nizszych urzedników - paranoja i skrajność

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-10-19 13:20:41
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    ek napisał:

    > nie, interes faktyczny
    > moje prawo do informacji o dzialalnosci
    > osob pelniacych funkcje publiczne

    Wiesz, ale wtedy nie możesz wyciągać na wierzch tego, że jesteś
    pracownikiem. Do takiej informacji masz prawo jako wyborca i możesz się
    zgłosić po nią do urzędu - czy urząd je poda i czy akurat uzna, że owego
    kierownika dotyczy ta kategoria - to już kwestia dyskusyjna i
    ewentualnie NSA - sama jawność nie oznacza, że trzeba takie informacje
    wywieszać publicznie [no chyba, że ustawa nakazuje] - swoich praw też
    trzeba umieć dochodzić, a nie chować się za różnymi tytułami prawnymi.
    ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)