PracaGrupypl.praca.dyskusjeutajnienie wysokosci plac pracownikow › Re: utajnienie wysokosci plac pracownikow
    From: "Steev-o" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: utajnienie wysokosci plac pracownikow
    Date: Sun, 19 Oct 2003 11:41:39 +0200

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031018132730.61ae2c7c.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    >w cywilizowanych krajach osoby pracujace w sektorze publicznym
    >(zwlaszcza urzednicy wyzszego szczebla, tacy jak gubernator etc.) maja
    >JAWNE zarobki.

    Co nie znaczy ze w takiej np. gminie czy starostwie przy wejsciu musi wisiec
    imienna lista plac, nieprawdaz?
    wiadomo ze od pewnego szzebla powinny byc jawne (minister, wojewoda, moze
    nawet wójt)
    ale nie przesadzaj - mówimy o pomniejszych stanowiskach.

    >Zarobki to sprawa prywatna, ale w prywatnym przedsiebiorstwie. w
    >Panstwowym wszyscy obywatele ze swoich podatkow placa na pensje
    >urzednikow i maja prawo wiedziec, ile ICH pieniedzy i na co idzie.

    sprowadza sie to do prymitywnej zasady "Kali placic - kali rzadac"...

    i co Ci z tego przyjdzie? (oprócz zaspokojenia ciekawosci) ze bedziesz
    wiedziec iz pan X pracujacy w wydziale paszportów w starostwie, zarabia np
    2000 brutto? referent w architekturze bierze 700 netto, a pani Lidzia w
    sekretariacie 1500 netto, spowodujesz w ten sposób plynny i kontrolowany
    przeplyw wydatków panstwa? rotfl
    zapominasz o jednym - ze ta masa chciwych i pazernych urzedników oprócz
    pochlaniania prywatnych pieniedzy tworzy jeszcze cos takiego jak dobro
    publiczne (policzalne?? - chyba nie) i coby nie mówic bez tego raczej nie ma
    szans na normalne funkcjonowania panstwa
    Dziwi mnie ze mieszkajac w demokratycznym i "cywilizowanym" jak to mówisz
    kraju nie widzisz tego

    zreszta idac Twoim tokiem myslenia:
    -od prywatnej firmy kupuje towar i wydaje na to mase pieniedzy, dlaczego nie
    mam wiedziec wiec ile zarabiaja ludzie w niej pracujacy i na co ida moje
    pieniadze??, przeciez za to place?

    >przejrzyste finanse instytucji panstwowych to pierwszy krok do
    >skasowania korupcji.

    mimo wszystko chybna nie tedy droga,
    zeby przylepiac cene na czolach nizszych urzedników - paranoja i skrajność

    pozdrawiam