PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wycenic swoja prace - prosze o sugestie?

  • 1. Data: 2003-10-17 21:12:25
    Temat: Jak wycenic swoja prace - prosze o sugestie?
    Od: "beks" <b...@W...onet.pl>

    ile moge zarzadac od klienta za:
    1) zlozenie 2 szt komputerow + instalacje na nich systemu operacyjnego,
    driverow, officea, innych pozytecznych programikow, optymailizacje i
    doprowadzenie do stanu uzytecznosci
    2) konfiguracje malej sieci firmowej opartej o 3 PCty z "wyjsciem na zewnatrz"
    3) posrednictwo w rejestracji domeny, serwera wirtualnego i zalozeniu 3 kont
    emailowych, konfiguracje programow pocztowych
    4) wykonanie wizytowki firmy skladajacej sie ze strony startowej z prosta
    animacja we flashu i 4 podstron w htmlu + menu w javascripcie
    bede wdzieczny za wycenienie kazdej uslugi z osobna, zgodnie z cennikiem
    obowiazujacym na czarnym rynku :)
    z gory dziekuje i pozdrawiam grupowiczow
    beks

  • 2. Data: 2003-10-18 15:29:53
    Temat: Re: Jak wycenic swoja prace - prosze o sugestie?
    Od: "Karol Maciejewski" <k...@p...onet.pl>

    1,500 zł

  • 3. Data: 2003-10-18 22:10:36
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "beks" <b...@W...onet.pl> wrote in message
    > ile moge zarzadac od klienta za:
    <cut>

    a ile czasu Ci to zajelo?

  • 4. Data: 2003-10-19 12:08:43
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Misiek" w wiadomości news:bmse2g$p5qga$2@ID-206495.news.uni-berlin.de
    napisal(a):

    > a ile czasu Ci to zajelo?

    I co? Zegarek do reki i gotowe? To se ne da... Znaczy czas tez ma
    znaczenie, ale nie mozna sie kierowac wylacznie nim. Jedna osoba wyrobi sie
    w godzine, a drugiej zajmie to 6 godzin. Ta, ktorej zajelo to wiecej czasu
    ma zarobic wiecej chociaz efekt taki sam jak uzyskany przez pierwsza osobe?
    Tutaj trzeba wziasc pod uwage wiele czynnikow i podac jakas kwote - zycie
    zweryfikuje ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 5. Data: 2003-10-19 15:19:46
    Od: "Marek \"Malin\" Maliszewski" <A...@m...info>

    > a ile czasu Ci to zajelo?

    A nauczenie sie programowania to nie zajmowalo mu czasu ?
    Jak ma to policzyć ? Pare dobrych lat pewnie.

    Malin
    www.malin.muzyk.info

  • 6. Data: 2003-10-19 21:25:26
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "Greg" <o...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > w godzine, a drugiej zajmie to 6 godzin. Ta, ktorej zajelo to wiecej czasu
    > ma zarobic wiecej chociaz efekt taki sam jak uzyskany przez pierwsza

    A dlaczego twierdzisz ze osoba ktora jest 6 razy mniej wydajna powinna
    dostawac na godzine tyle samo?

    > Tutaj trzeba wziasc pod uwage wiele czynnikow i podac jakas kwote - zycie
    > zweryfikuje ;-)

    No i? A odpowiedzi na postawione pytanie jak nie bylo tak nie ma :-)

    Misiek

  • 7. Data: 2003-10-20 06:30:23
    Od: "beks" <b...@W...onet.pl>

    > ile moge zarzadac od klienta za:

    po pierwsze przepraszam za razacy blad - zazadac mialo byc :)
    a po drugie to rozpisali sie koledzy ale zupelnie nie na temat, gdyby uslugi
    byly rozliczane wg. czasu pracy to pewnie bylibysmy najwolniejszym krajem na
    swiecie,
    pozdrawiam i nadal czekam na jakies sugestie
    b.

  • 8. Data: 2003-10-20 12:14:52
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > ile moge zarzadac od klienta za:

    imho to tak.

    Oszacuj, ile ci to zajmie - tak realnie.
    np instalacja systemu + softu - 3-4 godziny na komputer.
    itd.
    Majac wyznaczony czas zrobienia wszystkiego masz 2 mozliwosci, albo rozbic
    tak jak chciales, na podzadania, albo zsumowac czas i policzyc jednostkowo.

    Zalozmy ze wyjdzie ci 24 godziny. (dla latwiejszego liczenia).

    Przyjmijmy, ze dzien pracy ma 8h (to ile bedziesz faktycznie pracowal to juz
    twoja sprawa, nie ma wplywu na koszt).

    Czyli wychodzi ze 3 dni pracy.

    Teraz pomysl, ile bys chcial zarabiac pracujac na etacie.
    Np 2000zl/miesiac. (dla latwiejszego robienia).
    przy zalozeniu ze miesiac pracy = 20 dni, wychodzi, ze za jeden dzien
    dostawalbys 100 zl.

    3 dni pracy wyjdzie wiec 300 zl.

    Dodatkowe papametry do rownania to np:
    dla prac tworczych czas = czas * X - gdzie X to parametr mowiacy o tym jak
    bardzo sie cenisz/jak klient cie ceni
    X oczywiscie bedzie rozne dla stworzenia prostej strony, i inne dla
    stworzenia grafiki

    dla twojego przypadku
    1) 8 godzin (w zaleznosci kto zalatwia komponenty sprzetowe)
    2) N godzin (silnie zalezne od tego co faktycznie zrobisz, przerzucisz
    kabelki przez pokoj, czy bedziesz kladla w rynience)
    3) 2 godziny (biorac pod uwage fakt, iz rejestracja domeny trwa kilka dni,
    po pare minut dziennie)
    4) M godzin (silnie zalezne od tego co i jak tam wyprodukujesz)

    Zalozenia:
    N = 3 godziny
    M = 16 godzin
    X = 3

    8 + 3 + 2 + (16 * 3) = 61
    co przy wymarzonych 2000zl miesiecznie daje
    760 zl

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 9. Data: 2003-10-20 12:23:58
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Misiek" w wiadomości news:bmv11b$rgbia$1@ID-206495.news.uni-berlin.de
    napisal(a):

    > A dlaczego twierdzisz ze osoba ktora jest 6 razy mniej wydajna
    > powinna dostawac na godzine tyle samo?

    Ja cos takiego twierdze? A to ciekawe :-)

    Bo to bylo pytanie retoryczne ;-)

    pozdrawiam