PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Chorwacji - pytanie?

  • 1. Data: 2003-10-17 17:45:47
    Temat: Re: praca w Chorwacji - pytanie?
    Od: "Przemek" <n...@n...pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bmrhqs$cvh$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik " wkr" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > Zartujesz???? IMO oplacaloby ci sie tylko gdybys tam siedzial zatrudnionym
    > bedac w Polsce, np w zachodniej firmie z oddzialem tam. Dla nich my
    jestesmy
    > zachodem.

    Potrafisz jakos to udowodnic? Gdyby tak bylo to chorwaci pracowaliby u nas
    "na czarno " a jakos zadnego jeszcze nie spotkalem.

    pzdr

  • 2. Data: 2003-10-18 10:14:42
    Od: "Przemek" <n...@n...pl>

    > Użytkownik "Przemek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > <cut>
    > >
    > Moze nie maja naszej mentalnosci?
    > A moze im sie nie oplaca? Moze nie jest 'az tak' biednie? Zauwaz, ze u nas
    > na czrno nie pracuja tez np Czesi, a powiedz, oplacaloby sie jechac tam
    > zarabiac korony? Ja nie twierdze, ze oni glodem przymieraja, po prostu
    > twierdze, ze mamy nieco wyzsza stope zyciowa (pomijam oczywiste problemy
    > ktore drecza nasz kraj, np bezrobocie)

    Wiesz kiedys slyszalem w tv ze ludzie zaczynaja imigrowac za praca kiedy
    moga zarobic 3 krotnosc swoich zarobkow w kraju. Nie wiem ile zarabiaja
    chorwaci ale pracowalem kilka miesiecy na czarno w holandii w firmie w
    ktorej jako "fizyczni"
    pracowali rumuni ; szef placil im 250 euro /msc + dawal jedzenie i
    mieszkanie + zwracal koszty przejazdu do rumunii raz 3 miesiace + koszty
    ubezpieczenia chorobowego a oni i tak twierdzili ze to malo i na lato
    wracali do domu bo wtedy latwo u nich znalezc sezonowa prace za podobne
    pieniadze. Dlatego tez uwazam ze roznica w zarobkach jest zbyt mala ( przy
    czym zastrzegam ze dotyczy to pracownikow do prostych prac fizycznych )
    zebysmy zobaczyli u nas jakas armie imigrantow

    pzdr

  • 4. Data: 2003-10-18 14:14:10
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    bedac w Polsce, np w zachodniej firmie z oddzialem tam. Dla nich my jestesmy
    pozdr
    /p

  • 5. Data: 2003-10-18 16:34:28
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bmrhqs$cvh$1@news.onet.pl>, clockworkoi wrote:

    > Zartujesz???? IMO oplacaloby ci sie tylko gdybys tam siedzial zatrudnionym
    > bedac w Polsce, np w zachodniej firmie z oddzialem tam. Dla nich my jestesmy
    > zachodem.

    Może mu się kraj podoba... Nie wszędzie tylko kasa rządzi. Tam ludzie są
    biedniejsi, ale chyba bardziej szczęśliwi (jeszcze).
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2003-10-18 16:49:54
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Może mu się kraj podoba... Nie wszędzie tylko kasa rządzi. Tam ludzie są
    > biedniejsi, ale chyba bardziej szczęśliwi (jeszcze).

    Tak sadzisz? To kraj nastawiony na turystyke, wbrew pozorom dosc drogi (choc
    na kieszen przecietnego pracujacego Polaka), czy taki piekny - nie mnie
    oceniac:) Jak jest jeszcze zapalonym pletfonurkiem, to pewnie sie
    odnajdzie;)
    pozdr
    /p

  • 7. Data: 2003-10-18 18:25:18
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    zarabiac korony? Ja nie twierdze, ze oni glodem przymieraja, po prostu
    twierdze, ze mamy nieco wyzsza stope zyciowa (pomijam oczywiste problemy
    ktore drecza nasz kraj, np bezrobocie) - a mowie to na podstawie opowiadan
    moich znajomych, ktorzy w tym roku sie tam urlopowali - akurat sporo osob
    mialo te przyjemnosc. Za bogato to tam nie jest.
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2003-10-19 11:06:24
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

> [...]
    > Witam.
    > Czy ktos moze cos powiedziec na temat legalnej pracy w Chorwacji?

    Szkoda zachodu, na uprawianiu arbuzów na pewno dużo nie zarobisz.
    Ludzie narzekają że ciągle ceny idą w góre.
    Ochroniarz w banku: nie pamietam dokładnie ale coś ponad 200 euro/mc.
    Jeśli chcesz zrobić biznes to polecam eksport butelek po piwie: kaucja tam
    wynosi 1,70 :-)

  • 9. Data: 2003-10-19 13:15:40
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    <cut>
> [...]
    > czym zastrzegam ze dotyczy to pracownikow do prostych prac fizycznych )
    > zebysmy zobaczyli u nas jakas armie imigrantow

    Dokladnie - widzisz ten mechanizm dziala w obie strony. Nie uwierze ze
    zarobisz w Chorwacji 3 x wiecej niz u nas (juz bysmy dawno uslyszeli o
    takim raju pod bokiem;) Zorientowalem sie w cenach nieco - obiad na full
    kosztuje ok 30 - 40 zeta (tyle co w Wawce) - oczywiscie sa to ceny dla
    turystow, z ktorych jak wiadomo sie zdziera - dla niemcow potrafia byc
    jeszcze drozsze bowiem ceny w wielu knajpach ustalane sa na oko. 1 kunta
    (ichniejsza waluta) to ok. 2 zeta. Juz samo to swiadczy, ze stopa zyciowa
    musi byc najwyzej porownywalna. Czyli emigrowac w sensie zarobkowym nie
    warto, tak samo jak i im sie nie oplaci. Niestety dalej trzeba kombinowac z
    kwadratowymi lbami i fajf'o'klokami ;)
    pozdr
    /p

  • 10. Data: 2003-10-20 14:30:48
    Od: " wkr" <u...@g...pl>

    > Może mu się kraj podoba... Nie wszędzie tylko kasa rządzi. Tam ludzie są
    > biedniejsi, ale chyba bardziej szczęśliwi (jeszcze).

    No mniej wiecej o to chodzi.
    CHce sie zorientowac, czy mozna tam spokojnie zarobic na utrzymanie TAM.
    Tutaj pracuje za 1200 /m-c. O wlasnym mieszkaniu to moge tylko pomarzyc. Wiec
    jak mam zarabiac tylko na biezace wydatki + male przyjemnosci, to wole miec
    za oknem widok na czysty Adriatyk, miec rzut beretem do Wloch (powiedzmy na
    narty) itd. A nie ogladac szary przez wiekszosc roku Gdansk i kapac sie w
    brudnym Baltyku...
    Wiec jeszcze raz prosze o info o cenach i zarobkach w Chorwacji, o ile ktos
    posiada aktualne i w miare wiarygodne dane...
    Dziekuje i jeszcze raz pozdrawiam.