PracaGrupypl.praca.dyskusje › urop macierzynski a przejscie pod nowego pracodawce

  • 1. Data: 2002-09-26 09:10:02
    Temat: urop macierzynski a przejscie pod nowego pracodawce
    Od: "mabi" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Moja zona bedaca na urlopie macierzynskim dostala do podpisania takie pismo:

    ***********************
    Zawiadomienie pracownika o przejsciu czesci zakladu pracy na nowego
    pracodawce.

    Uprzejmie informujemy....ze z dniem 1 paź. staje sie pani pracownikiem
    obszaru .... w miescie X.

    i dalej..

    W zakresie stosunku pracy oznacza to, że:

    1.Warunki pracy i płacy zawarte w obecnie obowiązującej umowie o prace mogą
    ulec zmianie. Nowe warunki pracy i płacy, zostaną w trybie określonym przez
    przepisy prawa pracy, ustalone przez nowego pracodawce, u ktorego przewiduje
    sie Pani zatrudnienie.
    **************************************

    Wiem, ze kobieta bedaca na urlopie macierzynskim ma specjalne uprawnienia.
    Niniejsze pismo przenosi pracownika do innego obszaru jednej firmy ale
    znajdujacego sie w innym miescie. Czy jest to zgodne z prawem? Jednakowe
    pismo dostała wieksza liczba pracownikow. Chyba nie powinna czegos takiego
    podpisywac.
    Umowa o prace na czas nieokreslony.
    Bardzo prosze o porade i wskazowki w tej sprawie

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-09-26 16:36:06
    Od: "Agnieszka" <a...@N...pl>

> [...]
    > pismo dostała wieksza liczba pracownikow. Chyba nie powinna czegos takiego

    Wydaje mi sie, ze jest tak jak piszesz. W mojej firmie zmieniala sie nazwa
    stanowisk, wiec osoby ktore byly na macierzynskim otrzymaly aneks do umowy,
    wraz ze zmiana nazwy stanowiska, warunkow pracy i placowych dopiero po
    przyjsciu do pracy.
    Tak samo nie mozna zwolnic osoby ktora jest na macierzynskim.
    Ale upewnij sie.

    Agnieszka