PracaGrupypl.praca.dyskusje › warunki w miejscu pracy

  • 1. Data: 2002-09-26 07:42:05
    Temat: warunki w miejscu pracy
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Jakie są przepisy określające normy parametrów w miejscu pracy, takich jak
    oświetlenie, temperatura itp.?

    Jakub

  • 2. Data: 2002-09-26 08:20:03
    Temat: Re: warunki w miejscu pracy
    Od: k...@p...onet.pl

    > Jakie są przepisy określające normy parametrów w miejscu pracy, takich jak
    > oświetlenie, temperatura itp.?
    >
    > Jakub

    http://www.pkn.pl/PNAdm1/indexPL.htm

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-09-26 13:23:15
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    > http://www.pkn.pl/PNAdm1/indexPL.htm
    >
    > Pozdrawiam
    > Krzysztof
    >
    > --
    A coś konkretniejszego. Nie bardzo widzi mi sie przekopywanie przez tą bazę
    :(

  • 4. Data: 2002-09-26 14:52:29
    Od: k...@p...onet.pl

    > A coś konkretniejszego. Nie bardzo widzi mi sie przekopywanie przez tą bazę
    > :(

    A..to juz musisz poczekac az ktos sie zlituje.
    Ja akurat wiedzialem gdzie sa normy to podalem.
    Moge dac jeszcze linki do bhp, moze tam sie krocej dokopiesz

    http://www.bhp.com.pl/
    http://www.bhp.iq.pl/

    Mozesz jeszcze wykonac telefon do PIP i tak moze byc najszybciej, bo nie widze,
    zeby tlumy rzucily sie pomoc, zwlaszcza, ze malo precyzyjnie pytasz.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-09-26 14:56:46
    Od: b...@p...onet.pl

    > A coś konkretniejszego. Nie bardzo widzi mi sie przekopywanie przez tą bazę
    > :(

    Rozporządzenia ministra pracy. Są to tzw. akty powiązane z kodeksem - tu
    konkretnie z rozdziałem obowiązki pracodawcy. Mam je w wersji papierowej - nie
    pamiętam niestety adresu z Dz.U.; jak znajdę, to podam. Ale te wyśrubowane
    normy dotyczące wilgotności, temperatury, oświetlenia, obowiązek wydzielenia
    umywalni, pryszniców, szatni, jadalni etc. - wszystko to ma zastosowanie
    głównie w dużych zakładach zatrudniających pracowników fizycznych. Jeśli Twoja
    praca ma charakter biurowy, to pilnuj, żeby pracodawcqa prawidłowo rozmieścił
    komputery, zapewnił ci odpowiednie krzesełko, biurko, podnóżek (na życzenie)
    oraz przestrzegał przepisu: po 1 godz. pracy przy monitorze - 5 min przerwy
    wliczane do czasu pracy
    Pozdr
    Ste

  • 6. Data: 2002-09-27 06:40:52
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    życzenie)
    > oraz przestrzegał przepisu: po 1 godz. pracy przy monitorze - 5 min

    Potrzebuję głównie informacji na temat tego, jaka minimalna temperatura musi
    być zapewniona w miejscu pracy (w budynku zamkniętym oczywiście).

  • 7. Data: 2002-09-29 06:53:16
    Od: "Tomek" <p...@p...onet.pl>

    § 30. W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do
    rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do
    jej wykonania) nie niższą niż 14°C (287 K), chyba że względy technologiczne
    na to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana
    lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być
    niższa niż 18°C (291 K).

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:an0ukl$e02$1@news2.tpi.pl...