PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy da się na tym pomyśle zarobi

  • 1. Data: 2002-09-26 07:28:57
    Temat: Czy da się na tym pomyśle zarobi
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Mam pomysł na wierszyk reklamujący jeden z produktów pewnej firmy. Czy ktoś
    z was wie, czy dałoby się nim zainteresowac tą firmę, a jeśli tak, to jak,
    aby na tym zarobić. A może macie inne pomysły w tej kwestii?

  • 2. Data: 2002-09-27 08:59:37
    Temat: Re: Czy da się na tym pomyśle zarobi
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    > Mam pomysł na wierszyk reklamujący jeden z produktów pewnej firmy. Czy ktoś
    > z was wie, czy dałoby się nim zainteresowac tą firmę, a jeśli tak, to jak,
    > aby na tym zarobić. A może macie inne pomysły w tej kwestii?

    Sprobuj moze osobiscie udac sie do owej firmy lub do jej agencji
    reklamowej (podejrzewam ze pierwsze rozwiazanie jest lepsze) i
    opowiedziec o swoim pomysle - oczywiscie przedstaw tylko jego zarys, by
    za duzo od razu nie powiedziec :) Mozesz tez ewentualnie wziac ze soba
    lub po prostu wyslac swoje CV i LM w ktorym napiszesz powod, dlaczego
    powinni skorzystac z Twojej propozycji i zatrudnic Cie np na umowe
    zlecenie. Mozesz tez wyslac im maila z informacja i zapytaniem co ONI na
    to, ze masz pomysl na wierszyk reklamujacy jeden z ich produktow. Umow
    sie na rozmowe i tyle, sam zobaczysz jaka bedzie ich reakcja.
    Narazie wiecej rozwiazan nie przychodzi mi do glowy, ale radze sprobowac
    - przeciez dopuki nie wyrecytujesz im calego "poematu" nic nie tracisz
    (chociaz jesli tego nie zrobisz moga tak "w ciemno" nie skorzystac z
    Twojej oferty). Ehhh... moze ktos z grupowiczow bedzie mial lepszy
    pomysl..

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 3. Data: 2002-09-27 12:23:39
    Temat: Re: Czy da sie na tym pomy?le zarobi
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > - przeciez dopuki nie wyrecytujesz im calego "poematu" nic nie tracisz
    > (chociaz jesli tego nie zrobisz moga tak "w ciemno" nie skorzystac z
    > Twojej oferty).

    Moja propozycja to:
    Podpisują z toba ogólną umowę na jednorazową kwotę lub prowizję w wypadku
    wykorzystania Twoich
    pomysłów.
    Po podpisaniu zostawiasz za potwierdzeniem w sekretariacie teksty reklamy.
    Idealnie gdybyś jeszcze wystawiał fakturt vat.

  • 4. Data: 2002-09-27 14:41:14
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cassandra" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (chociaz jesli tego nie zrobisz moga tak "w ciemno" nie skorzystac z
    > Twojej oferty). Ehhh... moze ktos z grupowiczow bedzie mial lepszy

    Dzięki za odpowiedź. Tak własnie zastanawiałem sie na dwysłaniem im jakiegos
    maila. Mam tylko pewien problem. Zapewne firma nie zechce podpisywać nic w
    ciemno, nie znając treści tego hasła reklamowego. Jak wobec tego
    zabezpieczyc się przed sytuacją, że zdradzam im pomysł, poczym oni
    stwierdzają, że jest nieciekawy, a następnie na boku go wykorzystują. I
    druga kwestia: ten wierszyk wykorzystuje treść innego utworu. Jak w takim
    przypadku wygląda kwestia praw autorskich.

    Jakub

  • 5. Data: 2002-10-03 17:33:03
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

> [...]
    > druga kwestia: ten wierszyk wykorzystuje treść innego utworu. Jak w takim
    > przypadku wygląda kwestia praw autorskich.

    Moim zdaniem kolega mer podal ciekawe rozwiazanie, zagadaj z ta firma -
    powinni sie na cos takiego zgodzic. Mozesz ich rowniez zapytac o te
    prawa autorskie, ale mysle ze z tym to raczej zwrocic sie do jakiejs
    agencji reklamowej (zapytac jak oni zalatwiaja takie sprawy) lub sprobuj
    na grupie pl.soc.prawo

    Pozdrawiam,
    Cass