PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop - umowa na czas określony i przedłużenie na niekreślony

  • 1. Data: 2005-08-30 11:46:41
    Temat: urlop - umowa na czas określony i przedłużenie na niekreślony
    Od: "bakuuu" <b...@w...pl>

    Może mi ktoś pomóc z wyliczeniem przysługującego mi urlopu bo wydaje mi się
    ,że panie w kadrach coś kręcą ( no i podstawę prawną, żeby było się na czym
    oprzeć ).
    Piszę wszystko, bo nie wiem , co ma znaczenie, a co nie.
    Pracuję od 2002 r.
    Od 1 września 2004 mam prawo do 26 dni urlopu. (wyższe wykształcenie)
    Do nowej firmy przeszedłem od 1 lutego 2005 r. W starej rozwiązałem umowę za
    porozumieniem stron, wykorzystałem urlop za styczeń. Nie miałem ani jednego
    dnia przerwy między zatrudnieniem.W nowej dostałem umowę na czas określony
    na 7 miesięcy do 31 sierpnia. Wykorzystałem 11 dniu urlopu. Powinienem mieć
    prawo do 15 dni , tak ? (26 / 12 * 7 = 15,16666... ).
    I teraz, jeśli dostanę od 1 września nową umowę na czas nieokreślony, to
    czy urlop przysługujący mi przyrasta proporcjonalnie do przepracowanego
    okresu (dlatego że miałem umowę na czas określony , nowe miejsce pracy lub z
    jakiegoś innego powodu ?) i 1 października będę miał jakieś 19 dni, czy może
    mam prawo do pełnego urlopu i będę miał 26 dni (wliczając oczywiście te
    wykorzystane), a jeśli tak, to dlaczego ?

    dzięki
    bakuuu

  • 2. Data: 2005-08-30 12:04:14
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    bakuuu napisał(a):

    > Od 1 września 2004 mam prawo do 26 dni urlopu. (wyższe wykształcenie)
    > Do nowej firmy przeszedłem od 1 lutego 2005 r. W starej rozwiązałem umowę za
    > porozumieniem stron, wykorzystałem urlop za styczeń.

    2 dni?

> [...]
    > na 7 miesięcy do 31 sierpnia. Wykorzystałem 11 dniu urlopu. Powinienem mieć
    > prawo do 15 dni , tak ? (26 / 12 * 7 = 15,16666... ).

    Tak.

> [...]
    > okresu (dlatego że miałem umowę na czas określony , nowe miejsce pracy lub z
    > jakiegoś innego powodu ?) i 1 października będę miał jakieś 19 dni,

    26-(2+11) = 13 Skąd ci wyszło 19??

    Aaaa już wiem, w sensie "wypracowanego" w tej firmie przez 9 m-cy br?
    Ale po co tak? Chcesz/możesz brać urlop tylko "z dołu"?
    Enyłej
    "Art. 155^1.
    § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z pracownikiem
    uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje urlop:
    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do
    okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku
    pracy, chyba że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał
    urlop w przysługującym mu lub w wyższym wymiarze,
    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:
    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku kalendarzowego
    - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do
    końca danego roku kalendarzowego,
    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym
    - w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego
    roku kalendarzowego,
    z zastrzeżeniem § 2."

    HTH

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-08-30 12:20:50
    Od: "bakuuu" <b...@w...pl>

    Rozumiem z powyższego , że od 26 września (będąc już zatrudnionym na stałe
    od 1 .09) mogę wypisać wniosek na 10 dni ?

  • 4. Data: 2005-08-30 12:24:56
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    bakuuu napisał(a):
    > Rozumiem z powyższego , że od 26 września (będąc już zatrudnionym na stałe
    > od 1 .09) mogę wypisać wniosek na 10 dni ?

    Nie wdając się w gierki słowne, MSZ nawet na 13 (czy ile ci tam do
    wykorzystania w br zostało).

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-08-30 12:28:45
    Od: "bakuuu" <b...@w...pl>

    > Nie wdając się w gierki słowne, MSZ nawet na 13 (czy ile ci tam do
    > wykorzystania w br zostało).

    wielkie dzięki
    :)