PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na zadnie raz jeszcze

  • 1. Data: 2006-05-28 19:32:54
    Temat: urlop na zadnie raz jeszcze
    Od: "Nemi" <n...@o...pl>

    Witam,
    Jestem na okresie wypowiedzenie (2 tygodnie) Właśnie skonczyl mi sie
    pierwszy tydzien, jutro zaczne ostatni.
    Moj pracodawca powiedzial ze nawet nie mam marzyc o urlopie, a ja musze sie
    przygotowac do nowej pracy: badania lekarskie, odpoczynek... itp.
    Chce wziać urlop na zadanie, wiem ze zglasza sie go w dzien w ktorym chcemy
    go wybrac.
    Prosze mi powiedziec czy sa jakies ograniczenia jezeli chodzi o to czy moge
    wybrac te 4 dni pod rzad czy tez nie?
    Proszę o wszelkie informacje i z gory dziekuje i pozdrawiam
    Nemi

  • 2. Data: 2006-05-29 15:08:32
    Temat: Re: urlop na zadnie raz jeszcze
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Prosze mi powiedziec czy sa jakies ograniczenia jezeli chodzi o to czy
    > moge wybrac te 4 dni pod rzad czy tez nie?
    > Proszę o wszelkie informacje i z gory dziekuje i pozdrawiam
    > Nemi

    Oczywiście, że możesz wystąpić z wnioskiem o 4 dni pod rząd ... i ja ten
    urlop podpiszę
    (udzielę) nie zapomnij jestnak, że jeszcze nie zamkniesz drzwi za sobą ...
    kiedy ryknę, że z ważnych przyczyn dla przedsiębiorstwa ściągam Cie z urlopu
    :))))) a na to mi kodeks pozwala :)))))))))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2006-05-29 18:18:30
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    fart napisał(a):

> [...]
    > kiedy ryknę, że z ważnych przyczyn dla przedsiębiorstwa ściągam Cie z urlopu
    > :))))) a na to mi kodeks pozwala :)))))))))))))))))))))))))

    Prawnicy nie są zgodni, czy wezwanie pracownika z urlopu na żądanie
    jest możliwe. Według mnie nie jest możliwe z przynajmniej dwóch powodów:

    1. Byłoby to niezgodne z istotą tego urlopu

    2. Pracownik, po wezwaniu do powrotu z urlopu, mógłby natychmiast złożyć
    prośbę o udzielenie mu urlopu na żądanie w tym samym dniu, nie ma
    wszak w przepisach ograniczenia, że można tylko raz dziennie złożyć taki
    wniosek. (Chcecie żebym wrócił? OK. Acha - to wracam. Ale zanim wstanę z
    łóżka, biorę po raz kolejny urlop na żądanie - i tak w kółko, jak
    chcecie mnie wzywać :).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2006-05-29 19:37:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5f2tj$d4f$1@nemesis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > Oczywiście, że możesz wystąpić z wnioskiem o 4 dni pod rząd ... i ja ten
    > urlop podpiszę
    Twój podpis jest bez znaczenia, a pracownik nie występuje z żadnym
    wnioskiem, tylko informuje pracodawcę, że własnie korzysta z urlopu w trybie
    art. 167^2. Nie musi być osobiście.
    Nie masz możliwości zapobiec skorzystaniu przez pracownika z tego
    uprawnienia.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-05-29 19:37:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5fdph$dts$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > 2. Pracownik, po wezwaniu do powrotu z urlopu, mógłby natychmiast złożyć
    > prośbę o udzielenie mu urlopu na żądanie
    Widzę tu pewien dysonans znaczeniowy - prosić o coś czego się żąda? :)
    A na serio - o urlop w trybie art. 167^2 się nie występuje, tylko zgłasza
    skorzystanie z niego.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-05-31 03:38:50
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > trybie
    > art. 167^2. Nie musi być osobiście.
    > Nie masz możliwości zapobiec skorzystaniu przez pracownika z tego

    Jotte ... mój podpis ma znaczenie
    w kodeksie stoi, że
    PRACODAWCA UDZIELA URLOPU
    więc do puki nie udzieli go .... to pracownik nie jest na urlopie .....
    W jaki sposób udziela ..... podpisując kartę urlopową ... przy założeniu, że
    jest taki zapis o sposobie udzielania w dokumentach regulaminowych
    przedsiębiorstwa ........ więc ????????

    Zakładam, że każdy normalny pracodawca wprowadzi sobie takli zapis :)))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2006-05-31 03:42:41
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > 1. Byłoby to niezgodne z istotą tego urlopu

    Sama istota tego urlopu jest wg mnie chora :))))))))))

> [...]
    > (Chcecie żebym wrócił? OK. Acha - to wracam. Ale zanim wstanę z łóżka,
    > biorę po raz kolejny urlop na żądanie - i tak w kółko, jak chcecie mnie

    Liwiusz ..... akademiku ... teoretycznie masz rację ale wg mnie po wezwaniu
    z urlopu masz pracować ... a nie brać urlop ......
    Bo to byłoby chore patrząc na istotę wezwania z urlopu :)))))

    W końcu przychodzisz do pracy żeby pracować a nie po to żeby brać jakieś
    durne urlopu :)))

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2006-05-31 09:29:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5j38b$7hl$1@nemesis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > Jotte ... mój podpis ma znaczenie
    > w kodeksie stoi, że
    > PRACODAWCA UDZIELA URLOPU
    > więc do puki nie udzieli go .... to pracownik nie jest na urlopie .....
    Nie. W KP nie ma frazy "pracodawca udziela urlopu". Jest fraza "pracodawca
    jest obowiązany udzielić". Więc zwyczajnie masz wykonać obowiązek i tyle.
    W odniesieniu do większości wymiaru urlopu pracownika masz tylko pewną (acz
    ograniczoną) swobodę w kształtowaniu terminów. A w przypadku 4 dni nie masz.

    > W jaki sposób udziela ..... podpisując kartę urlopową ... przy
    > założeniu, że jest taki zapis o sposobie udzielania w dokumentach
    > regulaminowych przedsiębiorstwa ........ więc ????????
    Więc nic. Jest tak jak napisałem. Pracownik powiadamia pracodawcę najpóźniej
    w dniu rozpoczęcia urlopu. I to wszystko czego wymaga KP. Nie ma określonego
    nawet sposobu w jaki ma to zrobić (byleby w razie sporu mógł udowodnić
    dopełnienie obowiązku płynącego z zapisu - ale to już jego zmartwienie). A w
    regulaminie pracodawca może sobie pisać różne rzeczy, na szczęście jest w KP
    art. 9 §2.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-05-31 09:46:30
    Od: "Magda S" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał(a):

> [...]
    > regulaminie pracodawca może sobie pisać różne rzeczy, na szczęście jest w

    I pracodawca też czasami coś musi, czy mu się to podoba czy nie ;-)

  • 10. Data: 2006-05-31 12:50:26
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Czyli ... do momentu kiedy tego nie zrobi ... pracownik nie jest na urlopie
    ... ???? Czy taaaaak ????
    :))))

    > najpóźniej
    > określonego
    > KP

    A ja tu nie widze sprzeczności a tylko porządkowanie :))))))
    sposób w jaki udzielany jest urlop musi być przecież unormowany
    :))))))
    i jest ... u mnie wszyscy wypisują wnioski i zaznaczają jaki urlop chcą
    wybrać

    > I pracodawca też czasami coś musi, czy mu się to podoba czy nie ;-)

    czuj się

    pozdrawiam
    fart