PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop macierzyński???

  • 1. Data: 2005-05-09 13:59:33
    Temat: urlop macierzyński???
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Mam takie pytanie:
    Załóżmy, że pracodawca zatrudnia kobietę na czas nieokreślony (kobieta już w
    ciąży załóżmy że w pierwszym miesiącu). Załużmy też że ostatnie 5 miesięcy
    ciąży kobieta jest na zwolnieniu lekarskim. Z jakimi kosztami musi się
    liczyć pracodawca w okresie kiedy kobieta nie pracuje do czasu kiedy
    urodzi, i z jakimi po urodzeniu przez 2 lata urlopu macieżyńskiego?
    --
    _____________________________

  • 2. Data: 2005-05-09 21:14:23
    Temat: Re: urlop macierzyński???
    Od: <p...@W...gazeta.pl>

    HERAKLES <h...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > liczyć pracodawca w okresie kiedy kobieta nie pracuje do czasu kiedy
    > urodzi, i z jakimi po urodzeniu przez 2 lata urlopu macieżyńskiego?
    Cześć
    Z tego co wiem, jeśli kobieta jest w ciązy i jest na zwolnieniu lekarskim
    koszty ponosi ZUS. Tak samo dzieje się na urlopie macierzyńskim który trwa
    tylko ok 16 tygodni. Potem przysługuje urlop wychowawczy bezpłatny.
    pozdrawiam parasolka

  • 3. Data: 2005-05-10 20:14:45
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Koszty pracodawcy to:
    1) wynagrodzenie chorobowe za pierwsze 32 dni zwolnienia lekarskiego w
    danym roku kalendarzowym (100% wynagrodzenia),
    2) urlop wypoczynkowy za okres zwolnienia lekarskiego i urlopu
    macierzyńskiego (łącznie za ok. 9-10 miesięcy, czyli ok. 20 dni, czyli
    ca 1-miesięczne wynagrodzenie.
    3) prowadzenie spraw administracyjnych związanych z zatrudnieniem
    kobiety w ciąży (m. in. przyjmowanie zwolnień lekarskich, obliczanie
    wynagrodzenia czy zasiłku chorobowego lub macierzyńskiego, ew.
    ustalanie uprawnień do zasiłku rodzinnego i jego wypłata,
    potwierdzanie w legitymacji ubezp. uprawnień do świadczeń z ubezp.
    zdrowotnego, ewentualnie wydawanie zaświadczeń itp.).

    wa

  • 4. Data: 2005-05-12 21:10:08
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    wektor napisał(a):
    > Koszty pracodawcy to:
    > 1) wynagrodzenie chorobowe za pierwsze 32 dni zwolnienia lekarskiego w
    > danym roku kalendarzowym (100% wynagrodzenia),

    a nie 33 dni?

    > 2) urlop wypoczynkowy za okres zwolnienia lekarskiego i urlopu
    > macierzyńskiego (łącznie za ok. 9-10 miesięcy, czyli ok. 20 dni, czyli
    > ca 1-miesięczne wynagrodzenie.

    zaryzykuje caly wymiar urlopu za dany rok, wszak jak pracownica wystapi
    o urlop zaraz po macierzynskim, ma prawo do calego wymiaru urlopu (np.
    zakladajac iz osoba taka ma prawo do 26 dni urlopu i zostala zatrudniona
    w styczniu - jest w piatym miesiacu ciazy, urodzi dziecko w maju - we
    wrzesniu skonczy macierzynski, wystepuje o 26 dni urlopu i pracodawca
    tego urlopu jej udziela, po wypoczynkowym urlopik wychowawczy.......

    > 3) prowadzenie spraw administracyjnych związanych z zatrudnieniem
    > kobiety w ciąży .................

    nic dodac, nic ujac

    Wektor popraw mnie jesli sie myle co do pkt.1-2

    > Pozdrawiam

    pozdrawiam serdecznie
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 5. Data: 2005-05-13 00:01:13
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    przepraszam i poprawiam własne błędy.

    Wynagrodzenie chorobowe oczywiście przez 33 dni w roku kalendarzowym.
    Ale jeśli osoba zacznie chorować np. 1 grudnia to wynagrodzenie
    chorobowe od 1 grudnia do 2 lutego, czyli ponad 2 miesiące.

    Podając liczbę dni urlopu wypoczynkowego, uwzględniałam tylko okres
    zwolnienia lekarskiego i urlopu macierzyńskiego.
    Ale, rzeczywiście, przed urlopem wychowawczym można wykorzystać cały
    urlop wypoczynkowy za bieżący rok kalendarzowy. Jeżeli np. urlop
    macierzyński kończy się w pierwszych dniach stycznia, to można
    wykorzystać urlop zaległy oraz cały roczny wymiar urlopu
    wypoczynkowego (26 lub 20 dni) za dopiero co rozpoczęty rok i po jego
    zakończeniu rozpocząć urlop wychowawczy (do 3 lat).

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za skorygowanie błędów.

    --
    wa