PracaGrupypl.praca.dyskusje › administrator - rozmowa kwalifikacyjna

  • 1. Data: 2005-05-09 14:16:51
    Temat: administrator - rozmowa kwalifikacyjna
    Od: user <u...@m...one.pl>

    Jedna firma zaamiescila ogloszenie odnosnie oferty pracy
    na stanowisku administrator .. i tutaj nizej sa punkty jakie znajduja
    sie w ogloszeniu

    - doświadczenia w pracy w środowisku sieciowym (LAN/WAN), z
    wykorzystaniem protokołów TCP/IP,
    - biegłej znajomości systemów z rodziny *BSD (FreeBSD, NetBSD, OpenBSD)
    oraz Linux,
    - znajomości relacyjnych baz danych i SQL,
    - umiejętności konfiguracji i diagnostyki systemów firewall, NAT/PAT,
    - znajomości języków skryptowych (w szczególności Perl, AWK),

    pytanie moje jest takie co na takiej rozmowie moga pytac...
    firma powazna.. a nigdy szczerze powiem nie mialem
    prawdziwej rozmowy kwalifikacyjnej...
    przewaznie bylo tak ze mialem cos zrobic to co firma chcial
    zrobilem no i wnioskowali ze sie nadaje:)

    moglby sie ktos podzielic inoformacjami co tutaj moga takiego kandtytada
    pytac?

    dziekuje za info
    Albert

  • 2. Data: 2005-05-09 14:29:14
    Temat: Re: administrator - rozmowa kwalifikacyjna
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-05-09, user <u...@m...one.pl> wrote:
    > Jedna firma zaamiescila ogloszenie odnosnie oferty pracy
    > na stanowisku administrator .. i tutaj nizej sa punkty jakie znajduja
    > sie w ogloszeniu
    [ciach wymagania]
    > moglby sie ktos podzielic inoformacjami co tutaj moga takiego kandtytada
    > pytac?
    Np.:
    - wymień wszystkie małe litery alfabetu łacińskiego, które nie są
    parametrami polecenia GNU ls
    - wpisałeś ping google.com; co się dzieje?
    - z niektórych komputerów w sieci nie możemy obejrzeć strony www.nbp.pl
    i jeszcze kilku innych, co może być problemem?
    - z jakimi problemami można się zetknąć zestawiając tunel ip-over-ip jeśli
    klient jest za NATem
    i wiele, wiele innych. No dobra, to pierwsze było nieco wredne, sam nie znam
    na nie odpowiedzi :) A ilość i treść pytań jest w zasadzie ograniczona
    wiedzą, doświadczeniem i wyobraźnią pytającego.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Nie wywołuj przerwań z BIOSu
    /z pamiętnika administratora/

  • 3. Data: 2005-05-09 14:36:45
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

    > - wpisałeś ping google.com; co się dzieje?

    hm...dostaje pong? ;)

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 4. Data: 2005-05-09 14:44:53
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Ja bardzo chetnie podepne sie pod to pytanie.
    Tez jestem ciekaw, moze ktos sie podzieli doswiadczeniem?

  • 5. Data: 2005-05-09 15:01:00
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-05-09, czarny <m...@f...art.pl> wrote:
    > hm...dostaje pong? ;)
    Owszem, ale to zbyt ogólna odpowiedź. Proszę spróbować jeszcze raz :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Tata: Jak się nazywasz?
    Synek: Igor spacja Sapijaszko.

  • 6. Data: 2005-05-09 15:19:07
    Od: user <u...@m...one.pl>

    dzieki za odpowiedzi:)
    no tak ten co rekrutuje to wszystko od niego zalezy.. oco moze zapytac...

    kiedy rozmawialem z kolega to mial ciekawe pytania..
    np: jak podzielic dysk 120GB, nie iem czy dobrze napisze ale co to jest
    File Handling w apachu, sposoby jego zabezpieczenia (apache)
    sa dwie strony a.domena.pl b.domena.pl i glowna domena.pl
    i jak sciagac za pomoca telnetu kazda z tych stron:)
    to wybrane z jego pytan ktore mial :)

    pozdrawiam
    Albert

  • 7. Data: 2005-05-10 06:28:54
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

    > Owszem, ale to zbyt ogólna odpowiedź. Proszę spróbować jeszcze raz :)

    *zasadniczo pobieznie* to nic z tego nie bedzie bo ping google.com; nie
    zadziała. Nie znajdzie hosta. Ale ja wywalimy znak ';'
    to... wiadomo. :)

  • 8. Data: 2005-05-10 08:10:32
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    user napisał(a):
    > dzieki za odpowiedzi:)
    > no tak ten co rekrutuje to wszystko od niego zalezy.. oco moze zapytac...
    a co do pytań
    wymień protokołu routingu i opisz ich wady i zalety
    co to są VLAN i jak odbywa sie komunikacja miedzy różnymi vlanami
    co to jest MAC
    opisz w której warstw OSI pracuję router
    co to jest FTP passive i active
    co robi polecenie :............do wyboru
    jak dodać użytkownika w linuxie lub windows tak żeby wymuszał zmianę
    hasał przy pierwszym logowaniu z konsoli.
    co robi ta access lista...................
    czym sie różni prerouting od postroutingu
    co to jest PAT
    jakim kablem łączymy komp z routerem, komp-komp
    co to są symilniki
    napisz skrypt który usuwa wszytkie \r z pliku

    NO i najważniejsze czy twój wójek jest tutaj prezesem :)

  • 9. Data: 2005-05-10 08:13:02
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    user napisał(a):
> [...]
    > sa dwie strony a.domena.pl b.domena.pl i glowna domena.pl
    > i jak sciagac za pomoca telnetu kazda z tych stron:)
    co masz na mysli sciagnąć
    bo czy odczyt tej strony to sciaganie :)

  • 10. Data: 2005-05-10 12:07:48
    Od: blackfire <b...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 08:28:54 +0200, czarny napisał(a):

    > *zasadniczo pobieznie* to nic z tego nie bedzie bo ping google.com; nie
    > zadziała. Nie znajdzie hosta. Ale ja wywalimy znak ';'
    > to... wiadomo. :)

    blackfire@azure:~ $ ping google.com;
    PING google.com (216.239.57.99) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 216.239.57.99: icmp_seq=1 ttl=242 time=212 ms
    ^C
    --- google.com ping statistics ---
    1 packets transmitted, 1 received, 0% packet loss, time 0ms
    rtt min/avg/max/mdev = 212.183/212.183/212.183/0.000 ms
    blackfire@azure:~ $

    wychodzi na to, ze soa#1

    a co do samego pytania to tez nie jest takie oczywiste bo zaleznie, o
    ktora warstwe jest pytanie, mozemy dostac:
    - napis ze doszedl
    - zdarzenia na socketach (recvfrom)
    - wymiane pakietow udp (dns) i icmp echo req/reply
    - wymiane datagramow ip ze wszystkim, co sie z tym wiaze (routing itd.)
    - ramke ethernetowa (arp) czy tez inna ppp (lcp i inne cuda)
    - sygnal elektryczny kodowany przy uzyciu 4d-pam5, mlt3 lub manchestera
    (autonegocjacja)

    przy odrobinie motywacji o tym, "co sie stanie jak napisze" mozna by
    ksiazke popelnic.

    (wiem ze sie czepiam)

    a co do pytania o ls w ktoryms z postow wyzej, to mi wychodzi ze -[ejyz]

    blackfire@azure:~ $ ls --version
    ls (coreutils) 5.2.1

    :)

    uzdrawiam