PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2005-07-07 18:31:32
    Temat: urlop a wypowiedzenie
    Od: "perfidia" <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!

    Proszę kogoś znającego się na przepisach o małe wyjaśnienie mojej sytuacji
    urlopowej.
    Złożyłam wypowiedzenie dziś z prośbą o rozwiązanie za porozumieniem stron na
    31 lipca (okres dwóch tygodni wypowiedzenia) Umowę miałam po raz drugi na
    czas określony (7 miesięcy - ta druga zawarta 1. lipca 2005, poprzednia
    obowiązywała od września 2004 do końca czerwca 2005). W roku przysługuje mi
    20 dni urlopu. Skoro do końca lipca wychodzi 7 miesięcy pracy to czy mam
    tylko 10 dni urlopu czy mogę od razu wykorzystać z całego roku czyli juz 20
    dni?

    Pomóżcie :)

    Perfidia

  • 2. Data: 2005-07-07 21:54:22
    Temat: Re: urlop a wypowiedzenie
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "perfidia" <p...@t...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d9678$42cd7447$540a2819$12922@news.chello.pl...
> [...]
    mam
    > tylko 10 dni urlopu czy mogę od razu wykorzystać z całego roku czyli

    Jeżeli pracodawca udzieli, to możesz wykorzystać w naturzem pełne 20
    dni urlopu wypoczynkowego za 2005 r.
    Ale raczej pracodawca nie będzie tak dobrotliwy i udzieli Ci lub
    wypłaci ekwiwalent tylko za 7/12 x 20 dni = 12 dni (po zaokrągleniu) -
    w majestacie obowiązującego prawa.

    wa

  • 3. Data: 2005-07-08 08:40:00
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    perfidia napisał(a):

    > Proszę kogoś znającego się na przepisach o małe wyjaśnienie mojej sytuacji
    > urlopowej.
    > Złożyłam wypowiedzenie dziś z prośbą o rozwiązanie za porozumieniem stron

    Moment, co właściwie zrobiłaś? Złożyłaś wniosek o rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron, czy ją wypowiedziałaś - z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia?

    . W roku przysługuje mi
    > 20 dni urlopu. Skoro do końca lipca wychodzi 7 miesięcy pracy to czy mam
    > tylko 10 dni urlopu

    7/12x20 mnie wychodzi 12.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 4. Data: 2005-07-08 14:28:51
    Od: "perfidia" <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Moment, co właściwie zrobiłaś? Złożyłaś wniosek o rozwiązanie umowy za
    > porozumieniem stron, czy ją wypowiedziałaś - z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia?

    Faktycznie bzdura mi się wkradła. Poprosiłam o rozwiązanie za porozumieniem
    stron na 31 lipca.

    > 7/12x20 mnie wychodzi 12.

    Tak, ale wykorzystałam już dwa dni (tylko zapomniałam o tym napisać :) Myślę
    już o wakacjach (o tym urlopie który próbowałam wyliczyć ) i o nowej pracy.

    Pozdrawiam
    Perfii

    Ps: sprawa się wyjaśniła (tzn wyjaśnił mi ją szef) Dostanę 18 dni urlopu ( 2
    wykorzystałam) więc nadchodzi czas słodkiego lenistwa

  • 5. Data: 2005-07-12 20:55:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 7 Jul 2005 20:31:32 +0200, "perfidia"

> [...]
    >tylko 10 dni urlopu czy mogę od razu wykorzystać z całego roku czyli juz 20

    Urlop (albo ekwiwalent - bo pracodawca nie ma obowiązku udzielić
    urlopu w naturze) przysługuje Ci proporcjonalnie - czyli 7/12 x 20
    czyli 12 dni - ale jeżeli już otrzymałaś więcej, to u następnego
    pracadawcy należy Ci się odpowiednio mniej.

    A tak na marginesie (bo tryb rozwiązania nie ma znaczenia) - w końcu
    wypowiedziałaś umowę, czy poprosiłaś o porozumienie? Jeżeli
    wypowiedziałaś - to pracujesz do 23 lipca. Jeżeli poprosiłaś o
    porozumienie stron (i OTRZYMAŁAŚ zgodę) - to na warunkach ustalonych w
    porozumieniu (bo nie ma ustawowych - co ustalicie, to masz - możesz
    pracować do "teraz" do jutra czy do końca lipca, ale nie ma "wartości
    domyślnej").

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded