PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwrot za delegacje

  • 1. Data: 2005-07-07 13:18:42
    Temat: zwrot za delegacje
    Od: "Piotr Klemens" <p...@g...pl>

    Witam
    Pracuję w firmie prywatnej, nie małej, ale i nie dużej. Nie mamy żadnego
    układu zbiorowego, ani nic podobnego.
    Mieszkam w Krakowie i bardzo często jeżdzę w delegację do Warszawy. Firma
    zleca mi zawsze wyjazdy pociągiem. Jednak czasem zdarza się, że jadę dla
    wygody własnym autem (co jest kosztowniejsze).
    Ostatnio zaczęto od nas wymagać, aby do delelegacji dołączać bilety i jak nie
    mam biletów (przejazd własnym autem), to odmawia mi zwrotu kosztów dojazdu.
    Czy to zgodne z prawem? Co robić?
    Dzięki.
    P.

  • 2. Data: 2005-07-07 16:06:38
    Temat: Re: zwrot za delegacje
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Piotr Klemens" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > mam biletów (przejazd własnym autem), to odmawia mi zwrotu kosztów

    Jesli bys chcial moc sie domagac tego zwrotu prawnie, to musialbys miec
    podpisana umowe z firma o uzywanie prywatnego samochodu do celow sluzbowych
    i zapis "samochod" jako srodek transportu na poleceniu wyjazdu sluzbowego.
    Tak wiec jesli sie nie dogadasz z firma, ze beda Ci zwracac za samochod (co
    w tym przypadku zalezy od ich dobrej woli) to niestety masz do wyboru
    jezdzic pociagiem bezplatnie lub za wygode podrozy doplacac z wlasnej
    kieszeni.

    Kompromisowe rozwiazanie, ktore mozesz probowac wynegocjowac i ktore
    funkcjonuje w delegacjach z niektorych funduszy UE, to zwrot kosztu biletu
    kolejowego na danej trasie (potwierdzenie ceny od PKP + dowod, ze sie bylo w
    miejscu docelowym) niezaleznie od wybranego srodka transportu. Czyli jadac
    pociagiem nic nie doplacasz, jadac samochodem doplacasz tylko roznice miedzy
    kosztami potencjalnej jazdy pociagiem a kosztami jazdy samochodem.
    Wprowadzenie tego rozwiazania zalezy tez tylko od dobrej woli firmy, ale
    powinienes zaargumentowac, ze nic nie traca - placa tak czy inaczej za
    pociag, a Ty jestes bardziej wypoczety, zmotywowany i wydajny :)

    I.

  • 3. Data: 2005-07-07 16:26:19
    Od: "laush" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy, ale powinienes zaargumentowac, ze nic nie traca - placa tak czy
    > inaczej za pociag, a Ty jestes bardziej wypoczety, zmotywowany i wydajny

    u mnie wracają za przejazd bez okazywania biletu ale
    1) pociąg pośpieszny 2 klasa
    2) cena biletu netto

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-07-07 16:34:48
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "laush" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > u mnie wracają za przejazd bez okazywania biletu ale
    > 1) pociąg pośpieszny 2 klasa
    > 2) cena biletu netto

    Unia jest bardziej hojna i zwraca cene biletu pierwszej klasy,
    jakiegokolwiek, a wiec takze np. Intercity.
    W praktyce wyglada to tak, ze jezdzi sie autem, a potem szuka sie
    najdrozszego mozliwego transportu kolejowego na danej trasie :D

    I.

  • 5. Data: 2005-07-07 16:39:05
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    > powinienes zaargumentowac, ze nic nie traca - placa tak czy inaczej za
    > pociag, a Ty jestes bardziej wypoczety, zmotywowany i wydajny :)

    To nie bedzie dobry argument na trasie Krakow - Wawa (ponizej 3h pociagiem).

    sz.

  • 6. Data: 2005-07-08 21:19:14
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    > Co robić?

    Sprawdź o której jeżdżą pociagi, wpadnij na stację i poproś kogoś o bilet
    jak wysiądzie :-)