PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop a 2 x 1/2 etatu...

  • 1. Data: 2005-07-29 18:32:00
    Temat: urlop a 2 x 1/2 etatu...
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    z tego co się doczytałem to jak ma się 1/2 etatu to przysługuje
    tak samo 1/2 urlopu
    (gdzież tu sprawiedliwość - tyle samo dni pracuje się przecież)

    czy jak pracuję w dwóch miejscach 1/2 etatu to coś to zmienia
    w wymiarze urlopu?

    --
    panel.4.pl - startowka zrobiona do kafejki internetowej w której pracuje
    www.zsoft.prv.pl - darmowe programy w sieci, najlepsze w danej kategorii

  • 2. Data: 2005-07-29 18:39:53
    Temat: Re: urlop a 2 x 1/2 etatu...
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia zlotowinfo <u...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > z tego co się doczytałem to jak ma się 1/2 etatu to przysługuje
    > tak samo 1/2 urlopu
    > (gdzież tu sprawiedliwość - tyle samo dni pracuje się przecież)

    Dni tak ale mniej godzin, gdyż urlop liczy się po 8 h.
    Czyli zamiast 20 dni, masz 10 dni - ale te dni są liczone po 8 h. czyli
    masz 80 h urlopu.
    Jeżeli pracujesz po 4 h dziennie to urlopu bedziesz miał 20 dni po 4 h
    czyli 80 godzin ;)
    A musieli to ujednolicić aby w jakiś sposób wystawiać świadectwa pracy
    (w świadectwie pracy jak masz ilość dni wykorzystanych to przemnaża się
    ją przed 8, a nie tyle ile miałeś godzin etatu).

    > czy jak pracuję w dwóch miejscach 1/2 etatu to coś to zmienia
    > w wymiarze urlopu?

    Zazwyczaj wtedy u jednego pracodawcy masz 10 dni (po 8h) i u drugiego
    masz 10 dni (po 8h). Czyli w sumie 20 dni (po 8h) - tak jakbyś miał caly
    etat.

    Oczywiście w rozważaniach przyjęłam, że to chodzi o wymiar urlopu na
    cały rok (12 miesięcy) i że nie masz stażu urlopowego >10 lat. ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-07-29 19:16:20
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

> [...]
    > Zazwyczaj wtedy u jednego pracodawcy masz 10 dni (po 8h) i u drugiego
    > masz 10 dni (po 8h). Czyli w sumie 20 dni (po 8h) - tak jakbyś miał caly

    więc ostatecznie i tak mam urlopu 10 dni...
    kolejna niesprawiedliwość... grrrrr

  • 4. Data: 2005-07-29 20:50:21
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Fri, 29 Jul 2005 20:32:00 +0200, zlotowinfo wrote:
    > z tego co się doczytałem to jak ma się 1/2 etatu to przysługuje
    > tak samo 1/2 urlopu
    > (gdzież tu sprawiedliwość - tyle samo dni pracuje się przecież)

    Rozumiem, że wolałbyś dostać dwa razy więcej pół-dni.
    Czy wtedy byłoby sprawiedliwości stałoby się zadość? :)

    --
    USA Today has come out with a new survey: Apparently three out of four
    people make up 75 percent of the population.

  • 5. Data: 2005-07-29 21:24:28
    Od: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>

    a nie jest tak przypadkiem, że jest połowa wymiaru urlopowego (1/2 * 8 h = 4
    h) i taka sama ilość dni?
    coś mi się o uszy obiło że właśnie tak jest

    gro

  • 6. Data: 2005-07-29 23:08:46
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    > Rozumiem, że wolałbyś dostać dwa razy więcej pół-dni.
    > Czy wtedy byłoby sprawiedliwości stałoby się zadość? :)

    ja mam dwa 1/2 etaty i chciałbym mieć normalny - pełny urlop

  • 7. Data: 2005-07-30 06:27:05
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-30 01:08, Użytkownik zlotowinfo napisał:

    > ja mam dwa 1/2 etaty i chciałbym mieć normalny - pełny urlop

    Normalny urlop jest to 20 lub 26 dni wolnych od pracy u danego pracodawcy.

    Jeśli masz 1/2 etatu, to defacto pracując po 4 godziny dziennie i tak
    masz prawo do 20 dni roboczych (każdy dzień liczony po 4 godziny)

    --
    Witiia

  • 8. Data: 2005-07-30 20:46:36
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > (w świadectwie pracy jak masz ilość dni wykorzystanych to przemnaża się
    > ją przed 8, a nie tyle ile miałeś godzin etatu).

    Jednym slowem, gdy ma sie czesc etatu na zasadzie "tyle samo godzin kazdego
    dnia", to wymiar dni sie nie zmienia i z tych wyliczen zawsze wyjdzie 20/26
    dni. Ja zalapalam, po co ta bardziej skomplikowana metoda wyliczen, gdy
    swoje zasady naliczania urlopu wedlug tych regul wyjasnila mi osoba
    pracujaca na 4/5 etatu w postaci: 8 godzin od poniedzialku do czwartku i
    piatek wolny. I doszlam do wniosku, ze taka wersja jest bardzo atrakcyjna od
    strony urlopowej :D

    I.

  • 9. Data: 2005-07-30 23:07:56
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    > Normalny urlop jest to 20 lub 26 dni wolnych od pracy u danego pracodawcy.
    > Jeśli masz 1/2 etatu, to defacto pracując po 4 godziny dziennie i tak
    > masz prawo do 20 dni roboczych (każdy dzień liczony po 4 godziny)

    to w końcu jak to jest
    pozostali wypowiedzieli sie inaczej :/

    w jakim urzędzie mi to wyjaśnią!

  • 10. Data: 2005-07-31 07:02:41
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-31 01:07, Użytkownik zlotowinfo napisał:

    > to w końcu jak to jest
    > pozostali wypowiedzieli sie inaczej :/

    Ja Ci podałem w uproszczeniu, po przeliczeniu na to samo wyjdzie po prostu.
    Ogólnie urlop liczy się teraz w godzinach, nie dniach

    --
    Witiia