PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo

  • 1. Data: 2005-07-29 17:47:48
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "Łukasz Woźniakiewicz" <c...@o...pl>

    Witam.

    Inetresuje mnie jak ma sie sprawa z podpisaniem umowy o dzielo o wykonanie
    strony www i jej konsekwencje tzn.
    co i kiedy musi zrobic od strony urzedowej zleceniodawca i wykonujacy aby
    wszystko bylo zgodne z prawem? kto i kiedy placi podatek? Jakiego pita
    sklada wykonujacy? Kto i kiedy powienien do urzedu zglosic fakt podpisania
    umowy?

    Zleceniodawca - posiada wlasna firme - pracuje
    Wykonujacy - nie pracuje - student

  • 2. Data: 2005-08-04 00:54:24
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Łukasz Woźniakiewicz" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystko bylo zgodne z prawem? kto i kiedy placi podatek? Jakiego pita
    > sklada wykonujacy? Kto i kiedy powienien do urzedu zglosic fakt podpisania

    Dla ciebie to proste: podpisujesz umowę o dzieło ze zleceniodawcą i... tyle.
    Podatkami i dokumentami i wysyłaniami zajmuje się on. ty dostajesz tylko na
    koniec roku od jego firmy PIT do swojego rozliczenia z Urzędem
    Sssssssssskarbowym.
    Jeśli nie jesteś zarejestrowany jako bezrobotny - jesteś studentem - to
    nigdzie nie musisz zgłaszać. I tak cię potem sami rozliczą ;-)

    pozdr.

    J.