PracaGrupypl.praca.dyskusje › cofnieto mi urlop. mogli?

  • 1. Data: 2005-07-29 15:17:52
    Temat: cofnieto mi urlop. mogli?
    Od: "Maro" <m...@g...pl>

    Czesc,
    mialem rozpoczac zaplanowany urlop za tydzien.
    Dzisiaj jednak dostalem nowa prace i zlozylem wymowienie z obecnej.
    Pracodawca powiedzial ze cofa mi w takim razie urlop.
    Czy mogli mi cofnac urlop?

    Nie wiem czy to jest wazne, ale:
    - mam miesieczny termin wypowiedzenia.
    - w firmie pracowalem 9 miesiecy.
    - w tej pracy bylem w sumie na czterech dniach urlopu
    - koniec obecnej pracy nastepuje 1 wrzesnia, z urlopu wiec bym wrocil
    jeszcze przed tym terminem

  • 2. Data: 2005-07-29 16:30:12
    Temat: Re: cofnieto mi urlop. mogli?
    Od: MEva <e...@w...pl>

    Fri, 29 Jul 2005 17:17:52 +0200, na pl.praca.dyskusje, Maro napisal(a):

> [...]
    > Dzisiaj jednak dostalem nowa prace i zlozylem wymowienie z obecnej.
    > Pracodawca powiedzial ze cofa mi w takim razie urlop.
    Tak mogli, za resztę urlopu dostaniesz ekwiwalent

    pozdrawiam
    MEva

  • 3. Data: 2005-07-29 16:56:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dcdhas$adh$1@inews.gazeta.pl Maro <m...@g...pl>
    pisze:

    > mialem rozpoczac zaplanowany urlop za tydzien.
    > Dzisiaj jednak dostalem nowa prace i zlozylem wymowienie z obecnej.
    > Pracodawca powiedzial ze cofa mi w takim razie urlop.
    > Czy mogli mi cofnac urlop?
    Nie. Nie ma możliwości "cofnięcia urlopu", urlop jest uprawnieniem
    przysługującym z mocy ustawy. Nawet sam pracownik nie może z niego
    zrezygnować.
    Natomiast pracodawca może dokonać (noszącej pozory uzasadnionej) korekty
    planu urlopowego. Teraz dokładnie nie pamiętam i mogę sie mylić, ale chyba
    jest tak, że informację o wykorzystaniu urlopu będziesz miał w świadectwie
    pracy i w razie czego resztę urlopu zrealizujesz u nowego pracodawcy.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-07-29 18:50:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 29 Jul 2005 18:56:23 +0200, "Jotte" <t...@W...pl> wrote:

    >Teraz dokładnie nie pamiętam i mogę sie mylić, ale chyba
    >jest tak, że informację o wykorzystaniu urlopu będziesz miał w świadectwie
    >pracy i w razie czego resztę urlopu zrealizujesz u nowego pracodawcy.
    Mylisz sie. Urlop nie przechodzi do nowego pracodawcy. Zamiast tego
    jest tylko ekwiwalent.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 5. Data: 2005-07-29 19:29:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:vhuke1dg5g9u6q700crupc0chgamdqphu8@4ax.com WAM
    <n...@n...nopl.pl> pisze:

    > Mylisz sie. Urlop nie przechodzi do nowego pracodawcy.
    > Zamiast tego jest tylko ekwiwalent.
    A nie jest tak, że jeśli u jednego pracodawcy wykorzystał np. 10 dni, to
    reszta (lub proporcjonalny ekwiwalent) należy mu się u następnego? (Jak ma
    pracę, bo jak nie to ma pecha). Tak na szybko - kieruję się art. 155^1 KP.
    Dawno się tym nie zajmowałem i moge sie mylić, jesli tak to uzasadnij.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-07-29 19:58:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2005 21:29:04 +0200, "Jotte" <t...@W...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >pracę, bo jak nie to ma pecha). Tak na szybko - kieruję się art. 155^1 KP.
    >Dawno się tym nie zajmowałem i moge sie mylić, jesli tak to uzasadnij.

    Nie. Reszta (za przepracowany okres) powinna być wypłacona w postaci
    ekwiwalentu.

    Np. 26 dni urlopu w roku, wykorzystane 6. Pracownik kończy pracę 30 czerwca,
    czyli przepracował 6 miesięcy => 13 - 6 = 7 dni do wypłacenia jako ekwiwalent.

  • 7. Data: 2005-07-29 20:08:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dce8pi.1cs.1@slaszysz.poczta.onet.pl Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Np. 26 dni urlopu w roku, wykorzystane 6. Pracownik kończy pracę 30
    > czerwca, czyli przepracował 6 miesięcy => 13 - 6 = 7 dni do wypłacenia
    > jako ekwiwalent.
    OK, logiczne, mógłbyś podrzucić podstawę?

    Jotte

  • 8. Data: 2005-07-29 22:30:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2005 22:08:45 +0200, "Jotte" <t...@W...pl> wklepał(-a):

    >OK, logiczne, mógłbyś podrzucić podstawę?

    Niestety, jest za ciężka żeby nią podrzucać. :-P

    Art. 155 + Art. 171 KP

  • 9. Data: 2005-07-30 09:56:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dcehnv.1cs.1@slaszysz.poczta.onet.pl Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Art. 155 + Art. 171 KP
    Dzięki, zatem z lżejszym sercem udam sie na basen :)

    Jotte