PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie - jak to jest z ubezpieczeniem?

  • 1. Data: 2007-01-08 10:16:31
    Temat: umowa zlecenie - jak to jest z ubezpieczeniem?
    Od: Holden Caulfield <n...@n...com>

    Pracuje na umowe zlecenie na czas nieokreslony. To moje jedyne
    zatrudnienie, na rachunku mam wyliczone skladki: ubezp. emerytalne,
    rentowe, chorobowe, emerytalne, wypadkowe, fundusz pracy, FGŚP, składka
    ubezp. zdr. odliczona, potr. z wynagrodzenia.
    Czy to uprawnia mnie do korzystania z panstwowej sluzby zdrowia? Jesli tak
    to jak mam to udokumentowac chcac np. isc do lekarza?

  • 2. Data: 2007-01-08 15:27:44
    Temat: Re: umowa zlecenie - jak to jest z ubezpieczeniem?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 8 Jan 2007 11:16:31 +0100, Holden Caulfield napisał(a):

    > Pracuje na umowe zlecenie na czas nieokreslony.

    Hmmm - interesujące.

    > To moje jedyne zatrudnienie,

    wKF: UZ to nie zatrudnienie.
    To forma umowy cywilno-prawnej - zatrudnienie wynika z KP.

    > na rachunku mam wyliczone skladki:

    A kto Ci to wylicza jak nie Ty sam?

    > ubezp. emerytalne, rentowe,

    Ok.

    > chorobowe,

    To jest *dobrowolne* przy UZ - zgłosiłeś się do Uch?

    > emerytalne,

    Było już wyżej - po co drugi raz?

    > wypadkowe, fundusz pracy, FGŚP,

    A to skąd Ci się wzięło?

    > składka ubezp. zdr. odliczona, potr. z wynagrodzenia.

    Ok.

    > Czy to uprawnia mnie do korzystania z panstwowej sluzby zdrowia? Jesli tak
    > to jak mam to udokumentowac chcac np. isc do lekarza?

    No cóż - w oparciu np. o Konstytucje - każdy ma prawo dostępu do służby
    zdrowia - z tym że nie którzy muszą za nią płacić. Generalnie nie płaci się
    raczej za wizyty u lekarza rodzinnego - natomiast cała reszta i tak jest
    finansowana z naszych kieszeni - pomimo opłacania (nierzadko wielokrotnie)
    ubezpieczenia zdrowotnego.

  • 3. Data: 2007-01-08 19:38:11
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Holden Caulfield" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    Jesli tak
    > to jak mam to udokumentowac chcac np. isc do lekarza?

    Tak, możesz korzystać z bezpłatnej opieki zdrowotnej z ubezpieczenia
    zdrowotnego. Możesz poprosić zleceniodawcę o wystawienie legitymacji
    ubezpieczeniowej, jeżeli zatrudnia więcej niż 20 ubezpieczonych, to
    sam wystawi legitymację ubezpieczeniową; jeżeli mniej niż 20
    ubezpieczonych, to wystawi zaświadczenie, na podstawie którego ZUS
    wystawi legitymację ubezpieczeniową (potrzebna fotografia).
    Również deklaracja ZUS ZUA oraz ostatnia deklaracja rozliczeniowa RMUA
    może potwierdzić prawo do bezpłatnej opieki medycznej.

    wa

  • 4. Data: 2007-01-09 11:21:06
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 sty o godzinie 20:38, na pl.praca.dyskusje, wektor napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczonych, to wystawi zaświadczenie, na podstawie którego ZUS
    > wystawi legitymację ubezpieczeniową (potrzebna fotografia).

    A co ma ZUA do faktu faktycznego opłacenia składek??
    To tylko zgłoszenie do ubezpieczeń.

    > oraz ostatnia deklaracja rozliczeniowa RMUA
    RMUA to nie deklaracja, a tym bardziej rozliczeniowa.

    --
    Herbi
    09-01-2007 12:21:03