PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wartosc papierka w polsce i za granica (IT)

  • 1. Data: 2007-01-08 00:30:02
    Temat: Wartosc papierka w polsce i za granica (IT)
    Od: "Dariusz Sroka" <mail[tnij_to]@dsroka.com>

    Witam..

    Tak wlasnie sie zastanawiam jaka jest wartosc papierka w postaci dyplomu
    jakiejs uczelni wyzszej przy szukaniu pracy w Polsce i gdzies dalej. Z gory
    odrzucam papierki jakis smiesznych szkol prywatnych, mowie o normalnych
    polibudach czy dobrych uniwerkach.

    Ktos ma jakies doswiadczenia jak to wyglada? Czy majac np. pare lat praktyki
    jako programista (.NET) i wyjezdzajac gdzies bedzie problem ze znalezieniem
    pracy bez tego swistka?

    I kolejna sprawa, jak sie to ma do certyfikatow? Jaka jest faktyczna wartosc
    certyfikatow np. Microsoftu.

    Mowa ciagle o pracy jako programista, w jednym z jezykow "nowoczesnych"
    (Java,.Net, etc).

    Jak ktos ma jakies doswiadczenia albo ciekawe przemyslenia to prosze o
    odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Dariusz Sroka

  • 2. Data: 2007-01-08 01:10:29
    Temat: Re: Wartosc papierka w polsce i za granica (IT)
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007 01:30:02 +0100, "Dariusz Sroka" wrote:

    >Witam..
    >
    >Tak wlasnie sie zastanawiam jaka jest wartosc papierka w postaci dyplomu
    >jakiejs uczelni wyzszej przy szukaniu pracy w Polsce i gdzies dalej.

    Gdzieś dalej - praktycznie bez większego znaczenia. Tzn. im dalej, tym
    dłużej będziesz musiał tłumaczyć gdzie jest Polska.
    W Polsce ma znaczenie. W korporacjach, bo takie są tam zasady. W
    dużych firmach, bo tak jest w korporacjach. W małych firmach znaczenie
    ma to małe.

    >Z gory
    >odrzucam papierki jakis smiesznych szkol prywatnych, mowie o normalnych
    >polibudach czy dobrych uniwerkach.

    Jeśli chodzi o "renomę" papierka, to ma to znaczenie przy niewielkim
    doświadczeniu zawodowym.

    >Ktos ma jakies doswiadczenia jak to wyglada? Czy majac np. pare lat praktyki
    >jako programista (.NET) i wyjezdzajac gdzies bedzie problem ze znalezieniem
    >pracy bez tego swistka?

    Zależy gdzie będziesz jechał i jakie będą wymagania na danym
    stanowisku. Może się zdarzyć, że jeśli Twoje doświadczenie i
    umiejętności będą wystarczające, to "odhaczą" papier uczelni w Polsce
    (lub innego kraju Europy Wschodniej) jako miejscowy ekwiwalent, żeby
    procedurze rekrutacyjnej stało się zadość.

> [...]
    >certyfikatow np. Microsoftu.
    >
    >Mowa ciagle o pracy jako programista, w jednym z jezykow "nowoczesnych"

    W takim razie papier ma jeszcze mniejsze znaczenie.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 3. Data: 2007-01-08 08:28:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Dariusz Sroka napisał(a):
    > Mowa ciagle o pracy jako programista, w jednym z jezykow "nowoczesnych"
    > (Java,.Net, etc).

    .Net to nie jezyk - tak w sprawie formalnej....
    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2007-01-08 09:43:21
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > A dlaczego zakladasz ze wszystkie szkoly prywatne sa gorszy niz jakies
    > polibudy czy uniwerki etc...?

    Ja bym wrecz powiedzial, ze szkoly prywatne sa z zalozenia lepsze, gdyz
    co z tego, ze delikwent bedzie umial np. rozwiazywac calki, skoro nie
    naucza go niczego z ekonomii itp.

    Ja osobiscie mialem kilka roznych przedmiotow z zakresu ekonomii,
    finansow, e-biznesu, psychologii i socjotechnik, co pozwolilo mi bardzo
    wiele zrozumiec - powiedzialbym wrecz, ze jakkolwiek nie nauczylem sie
    na studiach _prawie_ nic nowego z zakresu informatyki, to przedmioty
    poboczne uswiadomily mi, jak bardzo naiwne bylo moje myslenie dot. zycia
    zawodowego, ukladow w pracy itp. Nie zamienilbym takiej wiedzy na zadne
    calki, elektronike, czy cokolwiek, czego moglbym sie nauczyc na uczelni
    panstwowej.

  • 5. Data: 2007-01-08 09:48:25
    Od: "Bartek Sobczak" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Sroka" <mail[tnij_to]@dsroka.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > normalnych polibudach czy dobrych uniwerkach.

    A dlaczego zakladasz ze wszystkie szkoly prywatne sa gorszy niz jakies

    pzdr

  • 6. Data: 2007-01-08 09:56:51
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > Ja bym wrecz powiedzial, ze szkoly prywatne sa z zalozenia lepsze, gdyz

    WSO - Czytaj "Wyższe Szkoły Opierdalania".

  • 7. Data: 2007-01-08 10:12:44
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Any User wrote:

    > Zdziwilbys sie, ile w tych "WSO" trzeba sie uczyc...
    Hie hie hie, sam jestem po państwowych, ale mam kilku kolegów w WSO i
    zdziwiłbyś się ile się trzeba uczyć na państwowych.

  • 8. Data: 2007-01-08 10:38:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > zawodowego, ukladow w pracy itp. Nie zamienilbym takiej wiedzy na zadne
    > calki, elektronike, czy cokolwiek, czego moglbym sie nauczyc na uczelni

    Widzisz, na uczelni Panstwowej mialem dokladnie to co ty plus Calki i
    inne taki. Jedyny mankament studiow dziennych bylo to, ze jesli
    mieszkalo sie daleko od uczelni to studia zajmowaly ci rzeczywiscie caly
    dzien, bo majac 3 godzinne przerwy miedzy zajeciami nie oplacalo sie
    wracac do domu...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2007-01-08 10:40:29
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User napisał(a):

    > Ja bym wrecz powiedzial, ze szkoly prywatne sa z zalozenia lepsze, gdyz
    > co z tego, ze delikwent bedzie umial np. rozwiazywac calki, skoro nie
    > naucza go niczego z ekonomii itp.
    a dlaczego uważasz że polibudy i uniwerki nie uczą takich rzeczy? Ja na
    studiach na AGH w Krakowie w wydział fizyki specjalność informatyka w
    nauce i technice miałem przedmioty typu Ekonomia, Filozofia, Globalizm
    itp itd. a po za tym co z tego że pracownik jest obznajomiony z ekonomi
    jak jest jest słaby merytorycznie.

    p.s czyżby kolejny informatyk uważający że matematyka nie jest mu do
    niczego potrzebna

  • 10. Data: 2007-01-08 10:57:11
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > a dlaczego uważasz że polibudy i uniwerki nie uczą takich rzeczy? Ja na

    Alez ucza. Problem w tym, ze nastawiaja sie glownie na teorie, a do tego
    nie traktuja takich przedmiotow priorytetowo.

    Mialem i mam do czynienia z lacznie kilkudziesiecioma absolwentami
    uczelni panstwowych, glownie Politechnika Szczecinska, Poznanska i UAM.
    Wiekszosc z nich jest faktycznie dobra technicznie, ale co z tego, skoro
    nie sa ukierunkowani na poradzenie sobie w zyciu? Chodzi mi tu o
    wyksztalcenie przez uczelnie praktycznej umiejetnosci stosowania nabytej
    wiedzy (glownie biznesowej i socjotechnicznej) w codziennym zyciu.
    Takiego czegos uczelnie panstwowe nie robily i nie robia.

    > p.s czyżby kolejny informatyk uważający że matematyka nie jest mu do
    > niczego potrzebna

    Kilka lat temu robilem dosc duzy projekt, ktory zawieral dwa algorytmy,
    ktorych nie bylem w stanie zrozumiec. I co? I kupilem ich implementacje
    od absolwenta uczelni panstwowej za 600 zlotych netto.

    Podkreslam jeszcze raz - szkoly prywatne ucza _zycia_, a nie teorii.