PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie - jak to jest z ubezpieczeniem? › Re: umowa zlecenie - jak to jest z ubezpieczeniem?
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa zlecenie - jak to jest z ubezpieczeniem?
    Date: Mon, 8 Jan 2007 20:38:11 +0100

    Użytkownik "Holden Caulfield" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:1ak6jgvab7kze$.3tcsbza2s49w$.dlg@40tude.net...
    > Pracuje na umowe zlecenie na czas nieokreslony. To moje jedyne
    > zatrudnienie, na rachunku mam wyliczone skladki: ubezp. emerytalne,
    > rentowe, chorobowe, emerytalne, wypadkowe, fundusz pracy, FGŚP,
    składka
    > ubezp. zdr. odliczona, potr. z wynagrodzenia.
    > Czy to uprawnia mnie do korzystania z panstwowej sluzby zdrowia?
    Jesli tak
    > to jak mam to udokumentowac chcac np. isc do lekarza?

    Tak, możesz korzystać z bezpłatnej opieki zdrowotnej z ubezpieczenia
    zdrowotnego. Możesz poprosić zleceniodawcę o wystawienie legitymacji
    ubezpieczeniowej, jeżeli zatrudnia więcej niż 20 ubezpieczonych, to
    sam wystawi legitymację ubezpieczeniową; jeżeli mniej niż 20
    ubezpieczonych, to wystawi zaświadczenie, na podstawie którego ZUS
    wystawi legitymację ubezpieczeniową (potrzebna fotografia).
    Również deklaracja ZUS ZUA oraz ostatnia deklaracja rozliczeniowa RMUA
    może potwierdzić prawo do bezpłatnej opieki medycznej.

    wa