PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie czy o prace okreslona?

  • 1. Data: 2002-06-26 10:09:18
    Temat: umowa zlecenie czy o prace okreslona?
    Od: "prafda " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    mam do wyboru albo umowe zlecenie na okres 3 miesiecy albo o prace. w obu
    przypadkach kwota brutto jest taka sama. firma jasno okresla ze chodzi o
    okres probny i oba bylby by traktowane tak samo gdy idzie o pozniejsza
    (ewetualna) umowa o prace (na czas nieokreslony).

    mam oplacony zus, ubezpieczenie (student), nie planuje brac ani kredytu w
    banku, ani niczego na raty. co trace wspolpracujac z firma przez okres 3
    miesiecy na umowie zleceniu a nie o prace na czas okreslony?

  • 2. Data: 2002-06-26 10:19:31
    Temat: Re: umowa zlecenie czy o prace okreslona?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "prafda " <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > mam oplacony zus, ubezpieczenie (student), nie planuje brac ani kredytu w
    > banku, ani niczego na raty. co trace wspolpracujac z firma przez okres 3
    > miesiecy na umowie zleceniu a nie o prace na czas okreslony?

    Nie liczy Ci się do stażu pracy do emerytury, nie ma urlopu, nie obowiązuje
    KP, a co za tym idzie wszelkie sprawy "losowo/wypadkowe" wyglądałyby
    nieciekawie. W razie problemów z pracodacą nie idziesz do PIP czy Sądu Pracy
    (bezpłatne dla pracownika), tylko do sądu cywilnego. Pracodawca może potem
    zaproponować jeszcze 2 umowy na czas określony (ewentualnie +1 na okres
    próbny).

    Generalnie przejżyj KP - to nie dotyczy umowy zlecenia/o dzieło, czyli jest
    to to, co tracisz (ewentualnie zyskujesz).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-06-26 10:52:42
    Od: "prafda " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):
    > Nie liczy Ci się do stażu pracy do emerytury, nie ma urlopu, nie obowiązuje
    > KP, a co za tym idzie wszelkie sprawy "losowo/wypadkowe" wyglądałyby
    > nieciekawie.

    skladkami emerytalnmi sie jeszcze nie przejmuje
    urlop w poprzedniej firmie mialem niewykorzystany wiec tez chyba przeboleje

    > Pracodawca może potem
    > zaproponować jeszcze 2 umowy na czas określony (ewentualnie +1 na okres
    > próbny).

    porozumialem sie juz, iz po tym okresie bedziemy liczyli tak jakby to byla
    umowa o prace.

    > Generalnie przejżyj KP - to nie dotyczy umowy zlecenia/o dzieło, czyli jest
    > to to, co tracisz (ewentualnie zyskujesz).

    ok. dzieki za informacje.

  • 4. Data: 2002-07-01 16:16:54
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    :
    : mam oplacony zus, ubezpieczenie (student), nie planuje brac ani kredytu w
    : banku, ani niczego na raty. co trace wspolpracujac z firma przez okres 3
    : miesiecy na umowie zleceniu a nie o prace na czas okreslony?

    Jeżeli weźmiesz umowę o dzieło, to większość pieniędzy trafi do twojej
    kieszeni, a nie do ZUS-u. Ile ZUS będzie płacił emerytury - nie wiadomo. A
    ile będziesz miał forsy - wiadomo. Bierz umowę o dzieło, nie słuchaj różnych
    Kaizenów. Nawet jak odłożysz sobie forsę w banku, to po 40 latach będziesz
    miał wielokrotnie więcej kasy, niż z ZUSu na emeryturze.

    --
    bobers