PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo a odzyskanie pensji

  • 1. Data: 2002-06-25 19:36:47
    Temat: umowa o dzielo a odzyskanie pensji
    Od: PatryCCCja <k...@s...pl>

    mialam pecha pracowac w prywatnej firmie, ktora oglosila upadlosc.
    jakis czas pozniej sie okazalo (dosc dlugi czas swoja droga...) ze znalazl
    sie inwestor i wniosek o upadlosc wycofano z sadu. no ale pieniedzy, jak
    utrzymuja wlasciciele, nie starczy na wyplacenie zaleglych pensji.
    wiekszosc pracownikow zgodzila sie podobno na ugody i dostali tylko procent
    od naleznej im pensji.
    dla mnie ta oferta wydaje sie po prostu smieszna! co ja jestem, instytucja
    harytatywna?
    czy mam szanse odzyskac pieniadze?

    niestety pracowalam na umowe o dzielo wiec o sadzie pracy moge tylko
    pomazyc.
    jakie kroki musialabym podjac, jakie oplaty poniesc, jakie mam szanse na
    wygrana i po jakim czasie?

    pat
    --
    vege.pl http://www.vege.pl
    PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

  • 2. Data: 2002-06-26 14:06:03
    Temat: Odp: umowa o dzielo a odzyskanie pensji
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik PatryCCCja <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@s...pl...

> [...]
    > pomazyc.
    > jakie kroki musialabym podjac, jakie oplaty poniesc, jakie mam szanse na

    Sad cywilny, o ile jestes w stanie udowodnic swoje prawa. Czy masz podpisane
    przez zleceniodawce umowy o dzielo i rachunki do nich?

    Czas - trudno powiedziec i zalezy gdzie: rok? dwa lata? Wiecej? Jak wyproces
    ujesz, wyrok musisz jeszcze wyegzekwowac (komornikiem), a to tez trwa, koszt
    uje i nie zawsze sie udaje. No i licz na to, ze zaskarzona firma wciaz bedzi
    e istniec.

    Koszty - od kazdej sprawy cywilnej sklada sie oplate, bedaca procentem od kw
    oty, bedacej trescia pozwu. Nie pamietam ile, spytaj w dowolnym sadzie.

    Osobiscie rekomenduje ugodowy wariant - zalezy, jaki procent wyplaca, zawsze
    lepiej niz nic. I koniecznie porozum sie z pozostalymi pracownikami.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2002-07-01 16:11:09
    Temat: Re: umowa o dzielo a odzyskanie pensji
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał

    : niestety pracowalam na umowe o dzielo wiec o sadzie pracy moge tylko
    : pomazyc.
    : jakie kroki musialabym podjac, jakie oplaty poniesc, jakie mam szanse na
    : wygrana i po jakim czasie?

    Jeżeli pracowałaś wyłącznie na umowę o dzieło, to nie byłaś pracownikiem
    firmy i pozostaje sąd z powództwa cywilnego. Jeżeli miałaś umowę o pracę,
    ale znaczącą część wypłacali na umowę o dzieło, to możesz ich skarżyć o
    łamanie prawa pracy i to w sądzie pracy. Taka umowa służy wprowadzeniu w
    błąd urzędu skarbowego i jest ścigana, więc możesz ich postraszyć.

    --
    bobers