PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa tymczasowa -umowa

  • 1. Data: 2006-05-16 19:31:13
    Temat: umowa tymczasowa -umowa
    Od: "Nemi" <n...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie dzisiaj zapytano mi mnie o to czy nie sprawi mi to roznicy ze na
    okresi probnym bede zatrudniona przez posrdniak (adecco) a dopiero po tym
    okresie bedzie normalna umowa z firma. Okres probny moze sie rozciagnac od 3
    do 12 miesiacy zalezy od decyzji tej firmy. Niby placone sa wszytskie
    skladki ale ja sie ciagle zastanawiam dlaczego taki sposob, co oni dzieki
    temu zyskuja. moze ktos juz byl tak zatrudniony przez adecco nie chcialabym
    popelnic bledu.
    prosze o porade
    nemi

  • 2. Data: 2006-05-16 20:21:31
    Temat: Re: umowa tymczasowa -umowa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e4d9ak$j5c$1@atlantis.news.tpi.pl Nemi
    <n...@o...pl> pisze:

    > Okres probny moze
    > sie rozciagnac od 3 do 12 miesiacy zalezy od decyzji tej firmy.
    Okres próbny nie może przekraczać 3 miesięcy (KP art. 25 §2).

    Jotte

  • 3. Data: 2006-05-17 09:11:46
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e4d9ak$j5c$1@atlantis.news.tpi.pl Nemi

    > Okres próbny nie może przekraczać 3 miesięcy (KP art. 25 §2).

    Mowa tutaj o umowie o pracę tymczasową, zatrudnienie poprzez agencję
    pracy. Maksymalny okres, na jaki mogą Cię zatrudniać w ten sposób to 12
    miesięcy. Zyskiem dla firmy jest to, iż:

    - mogą zawierać z Tobą nieograniczoną ilość umów na czas określony (w
    sumie do 12 miesięcy)
    - krótsze terminy wypowiedzenia (3 dni lub tydzień, w zależności od
    długości umowy)

    Minusem dla firmy jest to, że skoro płacą Ci tyle samo ile swoim
    pracownikom, to zapłacą jeszcze prowizję dla firmy pośredniczącej, co
    wyjdzie dla nich drożej. Ponadto przysługują Ci 24 dni urlopu w roku (2
    na miesiąc) bez względu na staż pracy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz