PracaGrupypl.praca.dyskusje › coraz więcej pracy

  • 1. Data: 2006-05-16 16:12:42
    Temat: coraz więcej pracy
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Przeglądając ostatnio ogłoszenia o pracy zauważyłam, ze jest ich ostatnio
    dużo więcej. kasjerka, ochroniarz, oczywiście jak zwykle sezonowe budowlane
    i gastronomiczne . Zastanawiam się czy to efekt wyjazdów za chlebem?
    zdrugiej strony tych lepiej płatnych wcale nie ma więcej- czyzby wyjeżdzali
    tylko (zeby nienapisać nieudacznicy) desperaci?

  • 2. Data: 2006-05-16 18:13:39
    Temat: Re: coraz więcej pracy
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    1. praca sezonowa pojawia sie w sezonie
    2. dobrej pracy jest zawsze tyle samo i zawsze tyle samo bedzie, jest to
    zazwyczaj praca dla specjalistow wyksztalconych z doswiadczeniem
    nie zlamiesz reguly ze na 5 roboli jest jeden kierownik i ta wlasnie jego
    praca jest praca dobra i dobrze platna
    w jakimkolwiek kraju jest tak zwana klasa srednia ktora zarabia duzo i klasa
    tak zwana robotnicza ktora zarabia mniej niz srednia
    problem tylko w tym ze u nas standard zycia klasy robotniczej nie jest taki
    sam jak klasy robotniczej w innych krajach unii (nawet grecja,portugalia czy
    hiszpania)
    struktury spolecznej z dnia na dzien sie nie zmeni

    3.widac male zwiekszenie sie ofet ale i tak to jest za malo w stosunku do
    osob ktore ubyly i wyjechaly na zachod, jezeli ubylo 400 tys pracownikow to
    w teorii powinno tyle samo zmniejszyc sie bezrobocie w Polsce
    czemu tak nie jest?
    tego nawet profesorowie ekonomii nie wiedza

    :]

  • 3. Data: 2006-05-16 20:59:30
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > :]
    >Nie jestem profesorem ekonomi ale ci odpowiem - ci ludzie oprocz tego
    ze byli pracownikami to byli tez konsumentami i to w takiej grupie wiekowej
    ktora zuzywa duzo towarow i uslug.
    Poniewaz wyjechali mniej osob trzeba do obslugi pozostalych .

    pzdr

  • 4. Data: 2006-05-16 21:19:37
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    TAK TO ROWNIEZ PRAWDA

    :]

  • 5. Data: 2006-05-17 06:05:30
    Od: Tomasz Sokólski <a...@N...pl>

    Przemek napisał(a):
    > ze byli pracownikami to byli tez konsumentami i to w takiej grupie wiekowej
    > ktora zuzywa duzo towarow i uslug.
    > Poniewaz wyjechali mniej osob trzeba do obslugi pozostalych .

    To również - mam nadzieję, że politycy szybko zauważą, że sposobem na
    zlikwidowanie bezrobocia nie jest wysłanie wszystkich bezrobotnych na
    księżyc.

  • 6. Data: 2006-05-17 20:28:09
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > ze byli pracownikami to byli tez konsumentami i to w takiej grupie
    wiekowej
    > ktora zuzywa duzo towarow i uslug.
    > Poniewaz wyjechali mniej osob trzeba do obslugi pozostalych .

    To raz.
    Po drugie często wyjeżdżają bezrobotni więc oni miejsca pracy nie zostawili
    a często nie byli zarejestyrowani w UP więc nie ma ich w statystykach.