PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace i jednoczesnie umowa zlecenia

  • 1. Data: 2005-06-15 12:01:15
    Temat: umowa o prace i jednoczesnie umowa zlecenia
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Pracuje w Pogotowiu Opiekunczym jako wychowawca na umowe o prace, czas
    nieokreslony.

    Aktualnie jest organizowana wycieczka, z dziecmi z tego wlasnie
    pogotowia, na ktora jade jako wychowawca. Z tym ze pracodawca chce na ta
    wycieczke podpisac ze mna umowe zlecenia, na cztery dni. Czy z prawnego
    punktu widzenia bedac wychowawca z umowy o prace, moge wykonywac
    zlecenia tez jako wychowawca?

    Nalezy nadmienic, ze zaproponowano mi zebym czas, ktory spedze na tej
    wycieczce (czyli w pracy: 4 dni) pokryla wlasnym urlopem badz
    odpracowala te godziny w terminie pozniejszym.

    Prosze o rozjasnienie tematu.

    Pzdr

  • 2. Data: 2005-06-15 21:49:52
    Temat: Re: umowa o prace i jednoczesnie umowa zlecenia
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawnego
    > punktu widzenia bedac wychowawca z umowy o prace, moge wykonywac

    Pracodawca może zawrzeć z własnym pracownikiem umowę zlecenie, ale
    czynności powinny być inne niż przy umowie o pracę. Ten warunek będzie
    chyba spełniony, ponieważ podczas wycieczki będziesz wykonywać inne
    czynności niż w codziennej pracy na umowę o pracę. Przychód z umowy
    zlecenia z własnym pracownikiem w całości podlega oskładkowaniu
    wszystkimi składkami ZUS jak przy umowie o pracę.

    > Nalezy nadmienic, ze zaproponowano mi zebym czas, ktory spedze na
    tej
    > wycieczce (czyli w pracy: 4 dni) pokryla wlasnym urlopem badz
    > odpracowala te godziny w terminie pozniejszym.

    Jeżeli na te 4 dni będzie umowa zlecenie, to trzeba na te dni wziąć
    urlop wypoczynkowy lub bezpłatny, albo odpracować.

    wa

  • 3. Data: 2005-06-16 09:16:33
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    > czynności powinny być inne niż przy umowie o pracę. Ten warunek będzie
    > chyba spełniony, ponieważ podczas wycieczki będziesz wykonywać inne
    > czynności niż w codziennej pracy na umowę o pracę.

    Inne? Pojade z dziecmi, ktore mam zwykle pod opieka, bede sie nimi
    zajmowala, pilnowala ich, dbala o ich bezpieczenstwo, itd. Jako
    przewodnik przeciez tam nie pojade ;) Nie mam uprawnien.

    pzdr

  • 4. Data: 2005-06-17 01:07:25
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Inne? Pojade z dziecmi, ktore mam zwykle pod opieka, bede sie nimi
    > zajmowala, pilnowala ich, dbala o ich bezpieczenstwo, itd. Jako
    > przewodnik przeciez tam nie pojade ;) Nie mam uprawnien.

    Zastanawiam się jak to rozwiązują dyrektorzy szkół, kiedy uczniowie
    wyjeżdżają na kilkudniowe wycieczki, "zielone szkoły" itp. Chyba też
    nie rozwiązują problemu zatrudniając w takich dniach nauczycieli na 3
    zmiany lub wspomagając się przy tym godzinami nadliczbowymi. Brakłoby
    wówczas nauczycieli do prowadzenia nauki w szkole, w klasach, które
    nie pojechały w tym czasie na wycieczkę.
    A może wychowawca mógłby potraktować taki wyjazd również jako własną,
    gratisową wycieczkę??

    wa

  • 5. Data: 2005-06-17 08:37:27
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    > A może wychowawca mógłby potraktować taki wyjazd również jako własną,
    > gratisową wycieczkę??

    Mowimy o wyjezdzie z dziecmi resocjalizacyjnymi w tym wypadku.
    Wierz mi ze nie ma to nic wspolnego z gratisowa, mila wycieczka :)

    --

    Pzdr - Tomek
    ---