PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.

  • 11. Data: 2003-06-10 13:15:04
    Temat: Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-06-10 14:36, Robert Drozd wrote:

    > Co do składek w ZUS, zarówno przy działalności, jak i przy samodzielnym
    > opłacaniu składek podać musisz podstawę wymiaru od której będą
    > naliczane. Zdaje się, że minimum to przeciętna płaca i tyle większośc
    > ludzi podaje. Tak więc składka zdrowotna w ZUS będzie zawsze taka sama.

    O! To jest konkretna i zrozumiala dla mnie informacja :)

    > Co do emerytury, zaletą samodzielnego odkładania jest to, że masz
    > większą kontrolę nad pieniędzmi - mozesz je sobie podzielic:
    > ubezpieczenie emerytalne, fundusz inwestycyjny, ubezp. na zycie.
    > Blizszych szegolow jednak nie znam (bede poznawal w lipcu i sierpniu,
    > gdy podejmowal bede decyzje, ktora z drog: etat/dg po studiach).

    Ja mam wybor jeden: umowa o dzielo i mysle czy indywidualnie wszystko
    (tzn. ubezpieczenie w razie choroby i cos na emeryture by bylo w latach
    starosci) czy tez dg. A czasu mam malutko i jeszcze sie na tym nie znam :(

    > Przy samodzielnym ubezpieczaniu sie trzeba tez chyba pomyslec o
    > ubezpieczeniu od trwalej utraty zdolnosci do pracy i NNW.

    Hmm, nie wyjdzie to w sumie wiecej niz taka skladka emerytalna w
    dzialalnosci? A wiesz moze jak wyglada zaleznosc emerytury z
    dzialalnoscia gospodarcza? Czy tez bedziesz dopiero poznawal szczegoly? :)

    Elfka

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska

  • 12. Data: 2003-06-10 13:38:41
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Tue, 10 Jun 2003 15:15:04 +0200, gdy Elfka
    <k...@g...pl.NOSPAM> napisał:

    >Ja mam wybor jeden: umowa o dzielo i mysle czy indywidualnie wszystko
    >(tzn. ubezpieczenie w razie choroby i cos na emeryture by bylo w latach
    >starosci) czy tez dg. A czasu mam malutko i jeszcze sie na tym nie znam :(

    A czy i jak długo płaciłaś już składki na I i II filar? Jeśli długo, to
    tylko DG, bo inaczej praktycznie te składki przepadną.

    (Pytanie do ogółu: czy jest możliwość wycofania choć części składek z II
    filaru?)

    >Hmm, nie wyjdzie to w sumie wiecej niz taka skladka emerytalna w
    >dzialalnosci? A wiesz moze jak wyglada zaleznosc emerytury z
    >dzialalnoscia gospodarcza? Czy tez bedziesz dopiero poznawal szczegoly? :)

    Na DG płacisz składkę jako procent podstawy wymiaru. Jeśli podasz jako
    podstawę płacę przeciętną (coś koło 2kzł) to zdajesz sobie sprawę, że
    emerytura ogromna Ci od tego nie urośnie (o III filarze trzeba pomyslec
    tak czy inaczej).

    Czy ktoś kto prowadzi DG mógłby nam podać ile wynoszą jego składki
    i na co?

    Robert

  • 13. Data: 2003-06-10 13:58:07
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> napisał w
    wiadomości news:3enbevoobi1p29b4hikslidoi7humae0a0@4ax.com...

    > Czy ktoś kto prowadzi DG mógłby nam podać ile wynoszą jego składki
    > i na co?

    Nie prowadzę, co prawda DG, ale... :)

    Przypuszczam, że masz na myśli składki zus.
    Od minimalnej możliwej przy DG podstawy w maju:
    emerytalne - 260,64
    rentowe - 173,58
    chorobowe - 32,71
    wypadkowe - 25,77
    fundusz pracy - 32,71
    zdrowotne - 142,35 (137,91 potrąca się od podatku)

    razem: 667,76

    Dobre zestawienie jest tu:
    http://www.pit.pl/pages/300.php

    pzdr
    Kasia

  • 14. Data: 2003-06-10 14:55:58
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Tue, 10 Jun 2003 15:58:07 +0200, gdy "Kasia Mikołajczyk"
    <k...@U...ceti.pl> napisał:

    >Nie prowadzę, co prawda DG, ale... :)
    [...]
    >Dobre zestawienie jest tu:
    >http://www.pit.pl/pages/300.php

    I tego nam było trzeba :) Dziękuję Kasiu!

    Robert

  • 15. Data: 2003-06-10 19:16:44
    Od: Toshi <bonza[spam]@wp.pl>

    Elfka wrote:

    > On 2003-06-10 12:18, Toshi wrote:
    > <ciach>
    >
    > odniosę się do tej drgiej części: a jak jest z kosztami takiej
    > działalności, typu ZUS,
    > podatek itp. Od czegoś to zalezy, czy też są stawki z góry ustalone?
    > Muszę sie na cos zdecydować, a tak to jest jak się ktos nie zna...
    > ech.
    przy dzialalnosci gospodarczej zus placisz staly (ostatnio slyszalem,
    ze cos kolo 700 zl, dawniej bylo 610), podatki w zaleznosci, czy
    jestes na ksiazce, czy na karcie i oczywiscie w zaleznosci od
    wysokosci pieniedzy ktore zarabiasz :-) Jezeli ma to byc jakas prosta
    dzialalnosc z niewielkimi z poczatku dochodami, to lepiej (IMHO) na
    ksiazce

    --
    Dariusz
    pager 0642299084