PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzielo a dzialalnosc gospod. › Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    From: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    Date: Tue, 10 Jun 2003 15:38:41 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@62.233.141.30

    Stało się to Tue, 10 Jun 2003 15:15:04 +0200, gdy Elfka
    <k...@g...pl.NOSPAM> napisał:

    >Ja mam wybor jeden: umowa o dzielo i mysle czy indywidualnie wszystko
    >(tzn. ubezpieczenie w razie choroby i cos na emeryture by bylo w latach
    >starosci) czy tez dg. A czasu mam malutko i jeszcze sie na tym nie znam :(

    A czy i jak długo płaciłaś już składki na I i II filar? Jeśli długo, to
    tylko DG, bo inaczej praktycznie te składki przepadną.

    (Pytanie do ogółu: czy jest możliwość wycofania choć części składek z II
    filaru?)

    >Hmm, nie wyjdzie to w sumie wiecej niz taka skladka emerytalna w
    >dzialalnosci? A wiesz moze jak wyglada zaleznosc emerytury z
    >dzialalnoscia gospodarcza? Czy tez bedziesz dopiero poznawal szczegoly? :)

    Na DG płacisz składkę jako procent podstawy wymiaru. Jeśli podasz jako
    podstawę płacę przeciętną (coś koło 2kzł) to zdajesz sobie sprawę, że
    emerytura ogromna Ci od tego nie urośnie (o III filarze trzeba pomyslec
    tak czy inaczej).

    Czy ktoś kto prowadzi DG mógłby nam podać ile wynoszą jego składki
    i na co?

    Robert