PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 181. Data: 2005-10-14 11:42:57
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 13:29:38 +0200, fabio napisał(a):

    > U nas zawsze to bylo kojarzone z wychylaniem sie i zawyzaniem norm.
    > Niestety komunizm sporo naplatal w ludzkich umyslach.
    To właśnie miałem na myśli ;) To wszechpanujące przekonanie o równości i
    gorzkie roczarowanie w przypadku konfrontacji z rzeczywistym życiem... Coż
    okazuje się, że każdy swój poziom równości musi _wypracować_ sam ;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 182. Data: 2005-10-14 11:55:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Nauka narzedzi na uczelnianych kursach to strata czasu - Twojego i wykladowcow.
    > Twojego, bo tego samego narzedzia nauczysz sie szybciej i lepiej z ksiazek
    > (specyfikacji) i z wlasnej praktyki.

    Chwileczkę, chwileczkę... Przecież tu nie chodziło o to, żeby uczyć na
    zajęciach składni html-a tylko o to aby kursy "Administracja systemu
    UNIX" lub "Administracja systemu Windows NT/200X" prowadzili doświadczeni
    praktycy-administratorzy.

    j.

  • 183. Data: 2005-10-14 12:07:10
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > zajęciach składni html-a tylko o to aby kursy "Administracja systemu
    > UNIX" lub "Administracja systemu Windows NT/200X" prowadzili doświadczeni

    Ja pisalem ogolnie o "narzedziach". (Administracja unixami to dobry temat na
    kurs w technikum.)

    A.

  • 184. Data: 2005-10-14 12:26:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Nauka narzedzi na uczelnianych kursach to strata czasu - Twojego i wykladowcow.
    > Twojego, bo tego samego narzedzia nauczysz sie szybciej i lepiej z ksiazek
    > (specyfikacji) i z wlasnej praktyki. A wykladowca zamiast kursu "HTML dla
    > dyplomowanych idiotow" bedzie mogl poprowadzic ciekawszy i trudniejszy kurs,
    > ktory juz bez pomocy wykladowcy bedzie trudniejszy do opanowania przez
    > studentow.

    [...]

    To Ty zakładasz, że jak ktoś uczy na uczelni konkretnego narzędzia, to są
    to tylko podstawy tegoż narzędzia. Powiem tyle: źle zakładasz.

    Pokaż mi samouka, który ma możliwość porządnego i legalnego nauczenia
    się i przetestowania "na żywo" administracji Windowsem 2003 wraz z Active
    Directory i wpiętymi w to AD kompami?

    W językach programowania również występują specyficzne własności, na które
    wykładowca zwróci Ci uwagę, a książka niekoniecznie, bo i po co?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 185. Data: 2005-10-14 12:35:30
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    [...]

    > Nie wiecej zlego niz z uczestniczenia na kurs "Zaawansowane techniki
    > poslugiwania sie lopata." - strata czasu przewaznie. Zauwaz, ze tzw "dobre
    > nawyki" w programowaniu to nie to samo, co nauka skladni konkretnego jezyka.

    Ja nic nie pisałem, że uczą nas tam składni. Nie uczą. Uczą jakie problemy
    występują specyficznie w danym języku/API i sposobów na ich rozwiązanie.

    > Dlatego twierdze, ze nauka narzedzi nie to nie sprawa uczelni, ale te "dobre
    > nawyki" - tak. Tyle, ze te "dobre nawyki" sa na innych kursach - przy omawianiu
    > paradygmatow programowania, przy omawianiu kwestii jakosci kodu i wielu innych.

    Tyle że te "dobre nawyki" są często cechą specyficzną wynikającą ze stosowania
    danego języka i problemów występujących właśnie w danym języku. Książki o tym
    milczą. Książki właśnie uczą składni. I niewiele ponad to. [1]

    > A PHP na uczelni? Porazka, prosze Pana. PHP to nonsens technologiczny.

    Cokolwiek rozumiesz przez ten 'nonsens technologiczny'.
    PHP stoi wysoko w TIOBE.

    [1] Oczywiście nie wszystkie, bo zawsze się jakieś wyjątki znajdą,
    ale przeważająca większość.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 186. Data: 2005-10-14 12:36:43
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    >
    > W językach programowania również występują specyficzne własności, na które
    > wykładowca zwróci Ci uwagę, a książka niekoniecznie, bo i po co?

    Nie, ja nie zakladam nic o "podstawach", ja poprostu twierdze, ze uczelnia
    wyzsza nie powinna sie zajmowac nauka narzedzi na osobnych kursach. "Podstawowy
    kurs machania lopata" ("lopata" czyli C++, Windows czy cokolwiek innego) czy
    ten sam kurs, ale dla zaawansowanych, to nie jest temat na osobny kurs.

    A co do jezykow programowania: najlepszy zrodlem o skladni i semantyce jezyka
    sa odpowiednie specyfikacje - a wiec ani ksiazki ani wyklady.

    EOT,ok?
    A.

  • 187. Data: 2005-10-14 12:48:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Ja pisalem ogolnie o "narzedziach". (Administracja unixami to dobry temat na
    > kurs w technikum.)

    Nie zgadzam się z powyższym. Dobrym kursem na poziomie techniku jest
    kurs obsługi googla.

    j.

  • 188. Data: 2005-10-14 12:51:40
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Tyle że te "dobre nawyki" są często cechą specyficzną wynikającą ze stosowania
    > danego języka i problemów występujących właśnie w danym języku.

    Obawiam sie, ze nie rozumiem tego zdania.

    > Cokolwiek rozumiesz przez ten 'nonsens technologiczny'.
    > PHP stoi wysoko w TIOBE.

    TIOBE dotyczy efektu socjalnego.

    A.

  • 189. Data: 2005-10-14 12:58:00
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

> [...]

    > ten sam kurs, ale dla zaawansowanych, to nie jest temat na osobny kurs.

    Sorry - problem administracji, czy programowania jest wielokrotnie bardziej
    złożony i jest dużo większy sens wykładania tego na uczelniach. Choćby po to,
    byś nie musiał się uczyć 'na własnych błędach' i na sytuacjach że spieprzyłeś
    maszynę i firma stoi, bo 'czegoś nie wiedziałeś, a nie pisało w książce'.

    > A co do jezykow programowania: najlepszy zrodlem o skladni i semantyce jezyka
    > sa odpowiednie specyfikacje - a wiec ani ksiazki ani wyklady.

    Która specyfikacja mi powie, że wrzucenie tego:
    $login = $_GET['login'];
    $pass = md5($_GET['pass']);
    $sql = "select * from users where login='{$login}' and pass='{$pass}'";
    do bazy danych jest niedobre i złe?

    Albo że to:
    include '/sciezka/'. $_GET['id'];
    również jest proszeniem się o kłopoty?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 190. Data: 2005-10-14 13:05:43
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Obawiam sie, ze nie rozumiem tego zdania.

    Twierdzisz, że "dobre nawyki" to umiejętność ogólna, która nie ma nic wspólnego
    z konkretnym językiem. Ja twierdzę, że to nieprawda.

    > TIOBE dotyczy efektu socjalnego.

    No i? Ludzie się zazwyczaj czegoś uczą jak jest na to zapotrzebowanie, prawda?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl