PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 101. Data: 2005-10-13 19:41:06
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

    Trochę offtopicznie do tematu głównego wątku:

    > Myślę, że studenci kierunków mechaniczno-
    > inżynieryjnych chętnie uczeszczaliby na cykl wykładów prowadzonych
    > przez głównego konstruktora z Airbusa etc. ;)

    Nie zawsze jest to takie łatwe, przykład z życia: Bazy danych (wielowymiarowe)
    zaczął na moim roku prowadzić człowiek, którego wiedza przewyższa wiedzę
    większości profesorów, nie tylko tą praktyczną ale również teoretyczną. Ale
    człowiek ów jest tylko magistrem no i do tego przyczepiło się ministerstwo
    oświaty, że wykład prowadzi człowiek, który nie ma tytułu co najmniej doktora :P

    Jak dla mnie głupota jakich mało, bo wykładowca ten jest głównym administratorem
    baz danych w jednej z największych firm rynku mediów a wcześniej projektował
    systemy bazodanowe dla największych instytucji państwowych... ale według MENiS'u
    nie nadaje się by uczyć innych.

    Pozdrawiam
    Meklar

  • 102. Data: 2005-10-13 19:43:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dil2cs$nv9$1@news.onet.pl vertret <vertret@@@op.pl>
    pisze:

    > Niestety 90% pracujących w Polsce ludzi też tak sądzi
    Czemu niestety? Ich sprawa co sądzą, nie Twoja.

    > i później krew
    > zalewa jak sie widzi ich podejscie do tego, kto im płaci wypłate, czyli
    > do ich klienta.
    Kogo ta krew zalewa?

    > Całym swoim jestestwem mówią: "ja tu jestem bo wam robie łaske, ale tak
    > naprawde to do wyższych celów jestem stworzony".
    Tendencyjne ujęcie, ale niekiedy może bywać słuszne.

    > Oni należą do tej samej
    > grupy, której głównym życiowym celem jest oddzielenie życia prywatnego od
    > służbowego
    Nie każdy ma życie służbowe. Większość ma po prostu zawodowe. A oddzielenie
    prywatnego od zawodowego jest jak najbardziej pożądane. Przecież to proste -
    wychodzę z pracy i sprawy "firmy" mam w d&^% - to normalne.
    Jest jeden wyjątek - jeśli moja praca to moja pasja, hobby. Ale to zupełnie
    inna bajka.

    Jotte

  • 103. Data: 2005-10-13 19:50:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dil2k1$old$1@news.onet.pl vertret <vertret@@@op.pl>
    pisze:

    > Tłumaczenie tego czymkolwiek innym poza prawem rynku jest głupotą.
    Ale z kolei tłumaczenie (a raczej nieudolna próba tłumaczenia) wszystkiego
    tzw. "prawami rynku" (co to w ogóle są za prawa?) to nawet nie głupota - to
    kompletne inwalidztwo umysłowe.

    Jotte

  • 104. Data: 2005-10-13 19:55:49
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Dlaczego? Przeciez defacto uczelnia ksztalci ludzi, ktorzy maja w takich
    > firmach pracowac. Bardzo duze firmy sa w stanie przewidziec z duzym
    > prawdopodobienstwem jaka specjalnosc bedzie najbardziej poszukiwana na
    > rynku pracy za powiedzmy rok - co wiec szkodzi, zeby ukierunkowac
    > studentow czwartego/piatego roku w tym wlasnie zakresie?

    To byłby bardzo dobry krok w bardzo dobrym kierunku :)
    Uczelnie nareszcie przestałyby masowo produkować potencjalnych bezrobotnych.
    15 lat puszczenia szkolnictwa wyższego na żywioł w nadziei zadziałania
    mechanizmów rynkowych nic pozytywnego nie dało.
    Wyrosły jedynie jak grzyby po deszczu uczelnie prywatne, do których
    prowadzenia wystarczy DG, a które produkują bezrobotnych na skalę przemysłową
    za ich pieniądze.

    Gdyby firmy zaczęły poważnie ingerować w program uczelni i w ilościowy poziom
    rekrutacji, to byłoby mniej bezrobotnych z dyplomem, mniej warzywniaków
    prowadzonych przez tych co nie trafili w kierunek studiów, a przy okazji
    wyższe wykształcenie, które przez ostatnie 15 lat mocno się zdewaluowało,
    odzyskałoby należną pozycję.

    Marek

  • 105. Data: 2005-10-13 20:06:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Meklar <m...@v...pl> wrote:

    > Jak dla mnie głupota jakich mało, bo wykładowca ten jest głównym administratorem
    > baz danych w jednej z największych firm rynku mediów a wcześniej projektował

    Której? :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 106. Data: 2005-10-13 20:14:18
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@t...ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:dik040$3tt$1@panorama.wcss.wroc.pl...

    > Nie uważam. Byle młotek może też skończyć informatykę.

    Ciekawe gdzie...

  • 107. Data: 2005-10-13 20:40:08
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Czemu niestety? Ich sprawa co sądzą, nie Twoja.

    To jest przede wszystkim moja sprawa bo oni chcą ode mnie pieniądze.

    > Kogo ta krew zalewa?

    Klienta.

    > wychodzę z pracy i sprawy "firmy" mam w d&^% - to normalne.

    To nie jest normalne, jeżeli to co się robi "w pracy" ma byc robione dobrze.
    Tak samo jak nie bedzie sie dobrym rodzicem czy wspołmałzonkiem, gdy po
    wyjściu do pracy bedzie sie miec w dupie to co się dzieje w domu.
    Sztywne oddzielanie pracy od domu czyni właśnie z człowieka niewolnika.

    > Jest jeden wyjątek - jeśli moja praca to moja pasja, hobby. Ale to
    zupełnie
    > inna bajka.

    Właśnie w tym problem, że dla wiekszości to jest bajka a powinno być realnym
    życiem.

    vertret

  • 108. Data: 2005-10-13 20:46:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    vertret <vertret@@@op.pl> wrote:

    > To nie jest normalne, jeżeli to co się robi "w pracy" ma byc robione dobrze.

    Rotfl.
    Przecież żarty opowiada się głównie w piątki :)
    Prawie Ci się udało...

    > Tak samo jak nie bedzie sie dobrym rodzicem czy wspołmałzonkiem, gdy po
    > wyjściu do pracy bedzie sie miec w dupie to co się dzieje w domu.

    Im szybciej zrozumiesz różnicę, tym lepiej dla Ciebie.

    > Sztywne oddzielanie pracy od domu czyni właśnie z człowieka niewolnika.

    Rotfl po raz drugi.
    Nigdy się nie zastanawiałeś, że właśnie 'przynoszenie pracy' do domu,
    czyni z człowieka niewolnika?
    Tak tylko pytam retorycznie, bo nie podejrzewam, żebyś się choć przez
    chwilę zastanowił nad tym co piszesz.
    I owszem - wychodząc z pracy, zostawiam myślenie o pracy - tamże.
    W domu myślę o domu, rodzinie i innych sprawach, ale NIE o pracy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 109. Data: 2005-10-13 20:49:46
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Ale z kolei tłumaczenie (a raczej nieudolna próba tłumaczenia) wszystkiego
    > tzw. "prawami rynku" (co to w ogóle są za prawa?) to nawet nie głupota -
    > kompletne inwalidztwo umysłowe.

    Jakie więc prawo tłumaczy twoim zdaniem sytuacje, że "pracodawca teraz nie
    szkoli, tylko wymaga"?

    vertret

  • 110. Data: 2005-10-13 20:57:32
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 15 lat puszczenia szkolnictwa wyższego na żywioł w nadziei zadziałania
    > mechanizmów rynkowych nic pozytywnego nie dało.

    Jak to nie dało? Chcesz to zakładasz, chcesz to płacisz, chcesz to
    studiujesz?

    > Wyrosły jedynie jak grzyby po deszczu uczelnie prywatne, do których
    > prowadzenia wystarczy DG, a które produkują bezrobotnych na skalę
    przemysłową
    > za ich pieniądze.

    A jak byś to chciał zmienić?

    > Gdyby firmy zaczęły poważnie ingerować w program uczelni i w ilościowy
    poziom
    > rekrutacji, to byłoby mniej bezrobotnych z dyplomem, mniej warzywniaków

    Ty cos bierzesz zanim zaczynasz pisać? A może jak nie bierzesz to takie
    rzeczy wypisujesz?
    Załóż uczelnie i moja firma z chęcią troche poingeruje w program.

    vertret