PracaGrupypl.praca.dyskusje › telemarketing

  • 1. Data: 2005-03-06 14:33:36
    Temat: telemarketing
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Pracowal ktos kiedys jako telemarketer???Moge prosic o jakies porady, bo
    szukam takiej pracy

  • 2. Data: 2005-03-06 14:55:09
    Temat: Re: telemarketing
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > Pracowal ktos kiedys jako telemarketer???Moge prosic o jakies
    > porady, bo szukam takiej pracy

    Nie, ale "używam" ;). Wystarczy duża odpornośc psychiczna, panowanie
    nad stresem - pogoda ducha, umiejętność uczenia się przez autoanalizę
    i głos budzący zaufanie.
    Ponieważ jednak ludzie nie często mają te cechy razem, wielu odchodzi.
    A jeśli mają, to też odchodzą, bo często znajdują z takimi warunkami
    pracę ciekawszą i lepiej płatną. Najlepsze efekty i trwałość
    zatrudnienia uzyskuje się tam, gdzie telemarketer jest członkiem
    zespołu handlowców, powiązanym z nim zadaniowo i finansowo.

  • 3. Data: 2005-03-06 19:48:00
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pracowal ktos kiedys jako telemarketer???Moge prosic o jakies porady, bo
    > szukam takiej pracy

    Pracowałam, bardzo miło wspominam, mimo że pracowałam krótko.
    Porady? Mieć dużo optymizmu, uśmiechać się mówiąc do słuchawki (to naprawdę
    słychać!), wzbudzić zaufanie, czasem trzeba szybko myśleć i być bardzo
    dobrze przygotowanym z tematu, który się porusza z klientem (nigdy nie
    wiadomo, o co zapyta- w razie czego warto mieć pod ręką jakieś notatki lub
    inne rzeczy). Co jeszcze? Mieć dar przekonywania ludzi (inaczej mówiąc
    umiejętności negocjacyjne) oraz umieć delikatnie dyskutować z klientem, aby
    go nie zniechęcić (w końcu przecież musisz mu coś sprzedać lub namówić do
    skorzystania z jakiejś usługi). Ważne też, aby się ładnie wysławiać i nie
    mieć problemu z wyrażaniem się w sposób precyzyjny (bardzo różnych ludzi
    można spotkać po drugiej stronie kabelka). Aha, jeszcze jedno: zachować
    stoicki spokój, nawet jeśli klient po drugiej stronie wywrzaskuje Ci do
    ucha, jak to strasznie czuje się pokrzywdzony przez firmę, którą
    reprezentujesz (zdarzyło mi się to kilka razy, w tym jeden raz pan był tak
    agresywny, że myślałam, że dojdzie do rękoczynów). Przydać się może także
    odporność na wysłuchiwanie narzekań na poprzednie zaniedbanie przez Twoją
    firmę oraz niekiedy nieuleganie demotywującemu otoczeniu, któremu niebardzo
    chce się pracować. No i wyczucie oraz umiejętność dostosowania się do
    rozmówcy (inaczej czasem nazywane empatią).
    Jeśli dochodzi obsługa komputerka jednocześnie z rozmową telefoniczną,
    przydałoby się dość sprawnie się nim posługiwać i mieć podzielną uwagę. :)))

    Jeśli coś sobie przypomnę, napiszę :)

    Pzdr.,
    Sulami.

  • 4. Data: 2005-03-06 21:04:30
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Sulami" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pracowałam, bardzo miło wspominam, mimo że pracowałam krótko.

    Ja tez, wlasciwie w przeciagu calych studiow dorywczo po miesiac-trzy
    miesiace. Wszystko, co napisala Sulami, to prawda. Poza tym trzeba miec te
    niezbedna ceche kazdego handlowca, ze odmowa lub zle potraktowanie Cie
    zupelnie nie rusza i po 9 odmowach przystepujesz do nastepnej rozmowy z
    takim samym optymizmem i energia jak do pierwszej. Sa na to rozne metody,
    przypominanie sobie swoich wszystkich najwiekszych sukcesow przed kazda
    rozmowa albo najbardziej upojnych chwil zakochania jest jedna z nich :).
    Albo po prostu trzeba byc czlowiekiem z duza radoscia zycia.
    Fajniej jest dokonywac cala sprzedaz przez telefon niz tylko umawiac
    spotkania lub ustalac wyslanie materialow reklamowych - wieksza satysfakcja
    i pieniadze zwykle tez wieksze, a da sie bez problemu - w warunkach polskich
    jest to zwykle przesylanie sobie wzajemnie umowy faxem do podpisu, w
    warunkach miedzynarodowych klient podaje dane pozwalajace sciagnac pieniadze
    z jego konta (przy tym tez robilam i ludzie podawali :)).

    Porzadna firma da Ci skrypt. Skrypt to opracowane rozpoczecie rozmowy,
    zagajenie i lista odpowiedzi na czesto pojawiajace sie pytania czy zarzuty
    klienta (np., ze "to jest za drogie"). Skrypt jest przewodnikiem, do ktorego
    zerkasz zwlaszcza przy pytaniach, jesli nie masz jeszcze wszystkiego
    obkutego, ale nie wolno z niego czytac, bo monotonie i mechanicznosc w
    glosie od razu slychac. Trzeba byc w trybie rozmowy nastawionej na
    nawiazanie osobistego kontaktu z tym kims po drugiej stronie sluchawki.
    Sluchac, co mowi i odpowiadac mu, a nie na sile trzymac sie skryptu. Ludzie
    lubia robic interesy z tymi, ktorych lubia, telefon to bardzo fajne
    narzedzie, zeby sie polubic. Cieplo w glosie jest dobre, choc czasem
    prowadzi do tego, ze ceniac impulsy trzeba sie kulturalnie wywinac z
    sytuacji, ze rozmowca Cie tak polubi, ze zacznie Ci opowiadac historie
    swojego zycia i swojego biznesu :D

    I jedna rada: wiele firm kaze nalegac na klienta na natychmiastowa decyzje -
    ma to sens przy malych wartosciach sprzedazy albo umawianiu na spotkanie,
    ale tylko tam. Nawet przy zdecydowanej odmowie warto nie odkladac goscia na
    kupke nieudanych, tylko po odczekaniu przyzwoitego czasu znowu sie odezwac.
    Bardzo duza czesc sprzedazy jest dokonywana przy trzecim, czwartym czy
    piatym kontakcie. Niektorzy ludzie potrzebuja czasu na oswojenie sie,
    poznanie, czasu nad zastanowienie nad oferta, po kilkukrotnym kontakcie
    stajesz sie znajoma. Dobre notatki pomagaja odnosic sie w takich kolejnych
    kontaktach do tego, co bylo powiedziane poprzednio, rowniez niewerbalnie -
    warto notowac nawet nastroj osoby po drugiej stronie sluchawki. A po
    kontakcie, ktory sie nie zakonczyl sprzedaza, warto konczyc rozmowe
    szczerymi zyczeniami, zeby wszystko szlo dobrze w zyciu i biznesie. To
    bardzo dobrze dziala, bo rozmowca sie przekonuje, ze jest dla Ciebie
    czlowiekiem, a nie lupem do upolowania, ktorym przestajesz sie interesowac i
    ktorego przestajesz lubic w momencie, gdy Ci powiedzial "nie". Z takim samym
    cieplem odnosisz sie do "straznikow wrot", czyli osob, ktore trzeba przejsc
    po drodze, zeby sie dostac do osoby decyzyjnej - traktowanie ich z gory lub
    jako wroga to blad niewybaczalny :)

    Koncze, bo widze, ze jestem w trybie pisania obszernego poradnika :D

    I.

  • 5. Data: 2005-03-06 21:09:29
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-06, Immona <c...@W...zpds.com.pl> wrote:
    > Koncze, bo widze, ze jestem w trybie pisania obszernego poradnika :D
    <voice mode="Icek Rozencwajg">Ja myślę, że taki tryb to bardzo dobry
    tryb.</voice>

    Pozdrawiam :)
    Czesiu
    --
    Dont worry, be happy
    /Bobby McFerrin/

  • 6. Data: 2005-03-06 21:30:42
    Od: "Jagna" <j...@k...pl>

    Wszystko co napisali moi poprzednicy to prawda.

    Jestem szefem zespołu telemarketerów, którzy podczas rozmowy telefonicznej
    mają zadanie także przyjąć zamówienie. A w grę wchodzi lista ponad 20 000
    artykułów. Więc bardzo ważna jest sprawność podczas wyszukiwania danego
    artykułu. I ewentualna umiejętność podpowiedzi, co mozna polecić w zamian, w
    przypadku kiedy nie znajdujemy tego o co klient pyta. I bardzo ważne jest
    żeby nie było CISZY w sytuacji kiedy nie mozemy sobie poradzić ze
    znalezieniem danego artykułu.... moi ludzie wtedy opowiadają klientowi co
    robią, że wyszukują tak, albo tak, że posłużą się filtrem... itd
    itd...wciągają klienta w poszukiwania, i bardzo fajnie to działa - klient
    jest dopieszczony, wie że robimy dla niego wszystko co w naszej mocy, a w
    sytuacji kiedy rzeczywiście nie mamy tego czego poszukuje jest bardziej
    otwarty na nasze propozycje.