PracaGrupypl.praca.dyskusje › a teraz optymistycznie na temat pracy w POLSCE

  • 1. Data: 2005-03-06 10:55:30
    Temat: a teraz optymistycznie na temat pracy w POLSCE
    Od: "it man" <t...@p...onet.pl>

    W mojej firmie XXX zarabiam niezle. Stawka podstawowa duzo powyzej sredniej
    krajowej + mieszkanie w centrum oplacone z mediami + opieka medyczna + premia
    od czasu do czasu do czasu. --- 1,5 roku po zakonczeniu studiow.
    Ale to nic, u nas sa ludzie na kontraktach (w 98% obckrjowcy) ktorzy zarabiaja
    10,000 - 15,000 EURO miesiecznie i nie sa to jacys wymiatacze z 15 letnim
    doswiadczeniem tylko gostki nawet z 3-4 letnim.

    Wiecej optymizmu :)

  • 2. Data: 2005-03-06 15:36:31
    Temat: Re: a teraz optymistycznie na temat pracy w POLSCE
    Od: Adam <k...@p...gf>

    it man napisał(a):
> [...]
    > 10,000 - 15,000 EURO miesiecznie i nie sa to jacys wymiatacze z 15 letnim
    > doswiadczeniem tylko gostki nawet z 3-4 letnim.

    no a co robicie w tej 'firmie'

  • 3. Data: 2005-03-06 15:47:42
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    it man <t...@p...onet.pl> wrote:

    > W mojej firmie XXX zarabiam niezle. Stawka podstawowa duzo powyzej sredniej

    To mówisz, że TPSA tak dobrze płaci?
    Zastanawiające...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2005-03-06 18:11:46
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    accenture?

    buraki w garniturach?

    jakie jest ekonomiczne uzasadnienie na niskimi, programistycznym
    stanowisku norwegów w polsce?

  • 5. Data: 2005-03-06 21:47:24
    Temat: Re: a teraz 2 biegun
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    Użytkownik "it man" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10,000 - 15,000 EURO miesiecznie i nie sa to jacys wymiatacze z 15 letnim
    > doswiadczeniem tylko gostki nawet z 3-4 letnim.

    a teraz 2 inne przypadki z zycia wziete

    1. aglomercja na pn kraju - profil firmy - administracja / budzetowka -
    4-cio stopniowa rekrutacja na stanowisko asystenta dyrektora - testy ze
    znajomosci jezykow, logicznego myslenia, oprogramowania w tym i
    specjalistycznego uzywanego w firmie - osoba ktora dostala sie na to
    stanowisko moze pochwalic sie znajomoscia 3 jezykow obcych (2 biegle),
    studia wyzsze + mba z finansow za granica, jest w trakcie pisania
    doktoratu - wynagrodzenie okolo 2000 zl brutto

    2. to samo miasto - profil firmy - wydawnictwo - stanowisko - asystent w
    dziale marketingu - kandydat - studia wyzsze kierunkowe, zagraniczne studia
    podyplomowe, liczne kursy, praktyki, 2 jezyki (1 biegle) - wynagrodzenie
    okolo 1800 brutto

    "fajnie?!" .......

  • 6. Data: 2005-03-06 21:55:48
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia max20001 <m...@g...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > jezykow obcych (2 biegle), studia wyzsze + mba z finansow za
    > granica, jest w trakcie pisania doktoratu - wynagrodzenie okolo 2000

    To się tak spytam a warunki pracy?
    Praca od 7-15? Trzynastka?
    Nie sądzę też iż taka osoba będzie 'dożywotnio' w tej firmie. Skończy
    pisać doktorat (który może 'trzymać w miejscu') i poszuka sobie czegoś
    innego (bo nie wierze iż gdzieś w Polsce nie ma odpowiedniejszego
    stanowiska dla takiej osoby).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-03-07 18:24:24
    Od: "stchupack" <s...@K...vp.pl>

> [...]
    > letnim
    > doswiadczeniem tylko gostki nawet z 3-4 letnim.

    Podziękowałeś już szefowi tzn tacie, za to że Cię zatrudnił?

  • 8. Data: 2005-03-07 19:22:21
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "stchupack" <s...@K...vp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "it man" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podziękowałeś już szefowi tzn tacie, za to że Cię zatrudnił?

    Czemu zaraz ta polska zgryzliwosc? Takie firmy i place jak pisze it man
    istnieja. Co wiecej, za takie pieniadze i w takich firmach (o ile nie jest
    to jakis panstwowy moloch ze starymi ukladami) nie ma ekonomicznego sensu
    zatrudniac osoby, ktora na swoja pensje nie zarobi - jest to kontrolowane na
    tyle, ze ktos odpowiedzialny za takie przynoszace firmie straty zatrudnienie
    ponioslby konsekwencje. Ale fakt, ze mowa tu o dosc waskich grupach
    zawodowych/kompetencyjnych, do ktorych dostaja sie zwykle ci ludzie, ktorzy
    juz w liceum swiadomie i dojrzale planuja swoja kariere.

    I.

  • 9. Data: 2005-03-07 22:34:53
    Od: "stchupack" <s...@K...vp.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d0i9mf$rd$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > fakt, ze mowa tu o dosc waskich grupach zawodowych/kompetencyjnych, do
    > ktorych dostaja sie zwykle ci ludzie, ktorzy juz w liceum swiadomie i

    Jeżeli ktoś ma taką super prace i zarabia takie kokosy, nie wyjeżdża z
    takim postem na grupie dyskusyjnej, poprostu siedzi cicho, a co najwyżej
    chwali się przed własnymi kolegami.
    Jak już ktoś wcześniej zauważył, oryginalny post wypłynął z Centrum
    informatyki TPSA.
    Skoro taki z niego fachowiec, to dlaczego był na tyle głupi by wysłać to
    z firmy, nawet nie ukrywając pola posting host.

  • 10. Data: 2005-03-08 10:47:06
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]

    > Jeżeli ktoś ma taką super prace i zarabia takie kokosy, nie wyjeżdża z
    > takim postem na grupie dyskusyjnej, poprostu siedzi cicho, a co najwyżej

    Dlaczego?
    Lazenie wokol i krzyczenie "zarabiam tyle a tyle" jest w niektorych
    warunkach naruszeniem savoir vivre'u, ale w dyskusji i to anonimowej na
    temat pracy, jako pozytywny przyklad i argument, cos takiego jak najbardziej
    mozna powiedziec. Chyba ze uwazasz, ze na newsach siedzi tylko bezrobocie i
    zarobki ponizej sredniej krajowej, ale to nieprawda. Jan Kowalski tez sie
    chwalil tu zarobkami i tym, jak go odrzucili przy rekrutacji, bo zazadal 15
    tys. miesiecznie, a dla nich to byly za niskie ambicje i uznali, ze za malo
    sie ceni.

    > chwali się przed własnymi kolegami.

    A wlasnie, ze to mniej. Poniewaz w wielu firmach wynagrodzenia sa
    indywidualnie negocjowane, rozpoznanie, ze osoba na podobnym stanowisku
    dostaje np. 2000 wiecej na reke moze prowadzic do niesnasek i rozbicia
    integracji zespolu. Kierownicy jeszcze bardziej tego nie popieraja, bo
    obawiaja sie, ze poznanie takich informacji moze prowadzic do podwyzszenia
    żądan placowych i wystapienia grupy razem, wspolnie, dogadanej ze soba i tym
    samym z wieksza sila przetargowa. Dobrze zintegrowany zespol poznaje sie
    m.in. po tym, ze wiedza o sobie nawzajem, kto ile zarabia, choc oficjalnie
    zadnemu z nich nie wolno bylo o tym mowic. To jest ten poziom integracji, ze
    juz sie nawet o to nie pozra.

> [...]
    > Skoro taki z niego fachowiec, to dlaczego był na tyle głupi by wysłać to
    > z firmy, nawet nie ukrywając pola posting host.

    A czemu uwazasz to za blad? Nie powiedzial, ile dokladnie zarabia, a o
    firmie powiedzial same dobre rzeczy i nie sadze, zeby firma odniosla strate
    na wizerunku z powodu tego postu. Choc jesli to Tepsa, to tam podobno
    rodzinnosc panuje straszna, jesli wierzyc plotkom. :/ Ale znam firmy
    prywatne, gdzie wysokosc zarobkow i benefitow jest rownie przyjemna na
    specjalistycznych stanowiskach, tez dostepnych dla osob 2-4 lata po
    studiach.

    I.