PracaGrupypl.praca.dyskusjetelemarketing › Re: telemarketing
    From: "Sulami" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: telemarketing
    Date: Sun, 6 Mar 2005 20:48:00 +0100

    Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d0f4j5$bcj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pracowal ktos kiedys jako telemarketer???Moge prosic o jakies porady, bo
    > szukam takiej pracy

    Pracowałam, bardzo miło wspominam, mimo że pracowałam krótko.
    Porady? Mieć dużo optymizmu, uśmiechać się mówiąc do słuchawki (to naprawdę
    słychać!), wzbudzić zaufanie, czasem trzeba szybko myśleć i być bardzo
    dobrze przygotowanym z tematu, który się porusza z klientem (nigdy nie
    wiadomo, o co zapyta- w razie czego warto mieć pod ręką jakieś notatki lub
    inne rzeczy). Co jeszcze? Mieć dar przekonywania ludzi (inaczej mówiąc
    umiejętności negocjacyjne) oraz umieć delikatnie dyskutować z klientem, aby
    go nie zniechęcić (w końcu przecież musisz mu coś sprzedać lub namówić do
    skorzystania z jakiejś usługi). Ważne też, aby się ładnie wysławiać i nie
    mieć problemu z wyrażaniem się w sposób precyzyjny (bardzo różnych ludzi
    można spotkać po drugiej stronie kabelka). Aha, jeszcze jedno: zachować
    stoicki spokój, nawet jeśli klient po drugiej stronie wywrzaskuje Ci do
    ucha, jak to strasznie czuje się pokrzywdzony przez firmę, którą
    reprezentujesz (zdarzyło mi się to kilka razy, w tym jeden raz pan był tak
    agresywny, że myślałam, że dojdzie do rękoczynów). Przydać się może także
    odporność na wysłuchiwanie narzekań na poprzednie zaniedbanie przez Twoją
    firmę oraz niekiedy nieuleganie demotywującemu otoczeniu, któremu niebardzo
    chce się pracować. No i wyczucie oraz umiejętność dostosowania się do
    rozmówcy (inaczej czasem nazywane empatią).
    Jeśli dochodzi obsługa komputerka jednocześnie z rozmową telefoniczną,
    przydałoby się dość sprawnie się nim posługiwać i mieć podzielną uwagę. :)))

    Jeśli coś sobie przypomnę, napiszę :)

    Pzdr.,
    Sulami.