PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkolenia - zwrot z urzedow pracy, interpretacja ustawy..

  • 1. Data: 2007-03-14 23:18:33
    Temat: szkolenia - zwrot z urzedow pracy, interpretacja ustawy..
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    zainteresowana jestem podjeciem nauki w szkole ( profil farmaceutyczny,
    szkola policealna) i chcialabym uzyskac dofinansowanie szkolenia z PUP.
    W mysl ust. o promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy, starosta moze
    finansowac nauke majaca na celu podwyzszenie kwalifikacji itd.
    Jednak definicja szkolenia wg wspomnianej ustawy to:
    szkoleniu - oznacza to pozaszkolne zajęcia edukacyjne mające na celu
    uzyskanie lub uzupełnienie umiejętności i kwalifikacji zawodowych oraz
    ogólnych, w tym umiejętności poszukiwania zatrudnienia;

    W urzedzie pracy powiedziano mi, ze szkola policealna nie spelania tej
    definicji i moga pokrywac koszty tylko szkolen.

    Poza tym uznali, ze jestem absolwentka wyzszej uczelni i powinnam starac sie
    o dofinansowanie podyplomowych studiow ( mam juz ukonczone i nie dalo mi to
    sznas na rynku pracy)

    Czy mam szanse na uzyskanie dotacji na szkole policealna?

    Dodam, ze urzad pracy chcial mnie skierowac na kurs 3 miesiczny, ktorego
    koszt to ok. 6 tys. czyli tyle ile szkola, ktora wybralam i po ktorej mam
    gwarantowana prace w aptece ( posiadam zaswiadczenie)

    Pozdrawiam, Joanna

  • 2. Data: 2007-03-14 23:33:50
    Temat: Pytania początkującego pracownika
    Od: Zbigniew 'Zby.' Król <z...@o...pl>

    Przeglądam grupę od kilku miesięcy, obecnie zaczynam pracę - póki co okres próbny.
    Mam kilka pytań:

    1) Ile mam czasu na wybór filaru emerytalnego - 30 dni od podpisania umowy o pracę,
    czy tak?

    2) NIP mam, ale jak wyglada sprawa z ZUSem - czy muszę coś załatwiać, czy to już
    działka pracodawcy? - domyślam się, że to też dopiero po podpisaniu umowy, ale proszę
    o sprostowanie jeśli się mylę.

    3) Jak wygląda sprawa ubezpieczenia zdrowotnego - czy potrzeba coś zanieść,
    podstemplować, wyrobić? - domyślam się, że to też działa od czasu podpisania
    umowy...

    4) Czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć lub zwrócić uwagę?

    Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
    Zby.