PracaGrupypl.praca.dyskusje › szef nie płaci pensji - co robić?

  • 1. Data: 2002-09-16 09:27:06
    Temat: szef nie płaci pensji - co robić?
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Do dnia dzisiejszego (16.09) nie otrzymałem jeszcze pensji za lipiec. Mój
    szef zbywa mnie twierdząc, że nie ma czasu na ich przelanie. Co więcej,
    wydaje mu się, że ja w te bujdy wierzę. Zastanawiam się, co robić. Czy
    próbować w jakiś sposób zmusic go do wypłacenia wynagrodzenia (ale jak?),
    czy zgłaszać sprawę do sądu pracy? Czy szef może mnie zwolnić za to, że się
    z nim procesuję?

    Poradźcie, bo nie mam już sił do tego buraka

    Jakub

  • 2. Data: 2002-09-16 12:40:03
    Temat: Re: szef nie płaci pensji - co robić?
    Od: "news.gazeta.pl" <u...@g...pl>

    Jakub Zysnarski wrote:

> [...]
    > się z nim procesuję?
    >
    > Poradźcie, bo nie mam już sił do tego buraka

    Nie ma sie czym chwalic - ja nie dostaje pensji od kwietnia br. :(

  • 3. Data: 2002-09-16 17:01:05
    Od: "GB" <g...@a...waw.pl>

    Słyszałem o człowieku który pojechał, dośc daleko od miejsca pracy, mając
    świadków, a boss dostał w tym czasie baty.

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:am4892$3cv$1@news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-09-16 17:12:17
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Masz 2 wyjścia :
    1. cieszyć się że masz pracę i przymykac na to oczy i czekac aż wypłaci
    2. złożyć sprawę do sądu pracy, ale chyba odpowiedź masz oczywistą - do
    kiedy popracujesz u niego ?

    poprostu ten kraj na takich zasadach się ... toczy, a my razem z nim !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 5. Data: 2002-09-17 07:46:41
    Od: GL <g...@N...go2.pl>

    On Mon, 16 Sep 2002 11:27:06 +0200, "Jakub Zysnarski"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Do dnia dzisiejszego (16.09) nie otrzymałem jeszcze pensji za lipiec.

    ja tak miałem w zeszłym roku - pieniądze przynajmniej z miesięcznym
    opóźnieniem... Co na to można poradzić ?.
    1. przywyknąć do faktu, iż pracodawcy nie lubią płacić (to norma)
    2. jeśli twoja praca w jakikolwiek sposób jest ważna dla firmy (a co
    jeśli nie jest !?! ;-) to można zastosować szantaż. Ja (inni
    pracownicy również) robiłem prosty manewr "Szefie, jutro nie będę mógł
    przyjechać do pracy, bo skończyły mi się pieniądze i nie mam nawet na
    bilet autobusowy', albo 'jak rozumiem, mam nie jechać do kontrahenta
    na rozmowy ? Bo nie mam pieniędzy na transport...'.
    Pomagało - zawsze jakieś pieniądze się znalazły (cały czas były, ale
    jak nadmieniłem - szefowie nie lubią rozstawać się z pieniążkami).

    >szef zbywa mnie twierdząc, że nie ma czasu na ich przelanie.

    cytat z mojej rozmowy tel. z szefem 'Mam rozumieć, że mam nie kończyć
    zaczętego projektu, skoro za poprzedni jeszcze nie dostałem pieniędzy
    ?'

    >próbować w jakiś sposób zmusic go do wypłacenia wynagrodzenia (ale jak?),
    >czy zgłaszać sprawę do sądu pracy? Czy szef może mnie zwolnić za to, że się
    >z nim procesuję?

    sprawę wygrasz, ale za nim sąd wyda wyrok, ty już zostaniesz wylany z
    pracy pod byle pretekstem....

    GL

  • 6. Data: 2002-09-18 07:28:59
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    "GL" <g...@N...go2.pl> wrote in message

    > ja tak miałem w zeszłym roku - pieniądze przynajmniej z miesięcznym
    > opóźnieniem... Co na to można poradzić ?.
    > 1. przywyknąć do faktu, iż pracodawcy nie lubią płacić (to norma)

    Zgadza się :(

> [...]
    > Pomagało - zawsze jakieś pieniądze się znalazły (cały czas były, ale
    > jak nadmieniłem - szefowie nie lubią rozstawać się z pieniążkami).

    No właśnie. Z jednej strony od polowy miesiąca czekam na regularną wypłatę,
    z drugiej szef twierdzi, że jeśli nie mam za co żyć, to mogę wziąc zaliczkę
    z tego, co w danym dniu zdołał utargować. Ciekawe, o co w tym wszystkim tak
    naprawdę chodzi... Z drugiej strony jestem jedyną osobą, która obecnie
    ciągnie w tej firmie pewien projekt. Najchętniej by chciał, bym siedział nad
    nim 24/h ;)

> [...]
    > ?'

    > sprawę wygrasz, ale za nim sąd wyda wyrok, ty już zostaniesz wylany z

    No właśnie. Dlaczego kodeks pracy nie chroni w takiej sytuacji pracownika.
    Przecież mógłby być zapis, że w trakcie trwania procesu umowa może być
    rozwiązana jedynie za porozumieniem stron.

    Jakub

  • 7. Data: 2002-09-20 08:48:37
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > No właśnie. Dlaczego kodeks pracy nie chroni w takiej sytuacji pracownika.
    > Przecież mógłby być zapis, że w trakcie trwania procesu umowa może być
    > rozwiązana jedynie za porozumieniem stron.

    To by każdy zagrożony wylaniem się procesował, a kolejka w sądach by się
    jeszcze wydłuzyła.

    wm