PracaGrupypl.praca.dyskusje › szansa na zatrudnienie absolwenta

  • 11. Data: 2002-09-25 08:11:16
    Temat: Re: szansa na zatrudnienie absolwenta i Apel
    Od: "Rodek" <r...@p...onet.plnospam>

    a i jeszcze do tego co wyciagnalem ze studiow, duzo, ale brak mi praktyki,
    praktyka to jest to
    czego potrzeba kazdemu absolwentowi, najlepiej 5 letnia ;-)

    wiec studencie
    nie zasypiaj, szukaj pracy juz teraz, pozniej bedzie za
    pozno!!!!!!!!!!!!!!
    najlepiej zapomnij o takim slowie jak pozniej i walcz o
    kazda
    posade, nawet sprzatacza, ktora nie jest zgodna z twoim
    kierunkiem

    Pozdrawiam wszystkich studentow, absolwentow i pracodawcow, trzymajcie sie
    Rodek

  • 12. Data: 2002-09-25 08:21:57
    Temat: Re: szansa na zatrudnienie absolwenta
    Od: "Rodek" <r...@p...onet.plnospam>

    tak przy okazji, choc nie jest to pl.praca.szukana (wiec przepraszam
    grupowiczow)
    ale ja tez znam bazy danych, bralem udzial w duzym projekcie
    dla uczelni, robionym pod oraclem, rozpoczynajacym sie od analizy
    przeplywow a konczacym na kodowaniu interfejsu WWW do aplikacji,
    troche juz pisalem w php z bazą mysql, asp, sieci nie sa dla mnie tajemnica,
    arch. PC znam od wczesnych modeli XT itd. itd. Duzo sie sam ucze, ale nie
    jest to poparte przez doswiadczenie.

    pozdrawiam
    Rodek

  • 13. Data: 2002-09-25 09:17:03
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Niejaki Rodek był uprzejmy napisać coś takiego:
    > wiec studencie
    > nie zasypiaj, szukaj pracy juz teraz, pozniej bedzie
    > za pozno!!!!!!!!!!!!!!

    To prawda. Ja kończyłem informatykę rok temu. Ci z mojego roku, którzy
    załapali się gdzieś do pracy na studiach, po ich zakończeniu nie mieli
    większych problemów ze znalezieniem pracy. Ci, którzy tego nie zrobili,
    mieli spore kłopoty i albo pracują teraz za jakieś psie pieniądze, albo
    ciągle jeszcze szukają pracy!!!!

    > najlepiej zapomnij o takim slowie jak pozniej i walcz
    > o kazda
    > posade, nawet sprzatacza, ktora nie jest zgodna z
    > twoim kierunkiem

    Błąd! Pierwsza (poważniejsza) praca powinna być zgodna z Twoim kierunkiem.
    Później trudniej jest znaleźć pracę w swoim zawodzie, bo najczęściej to jest
    tak: masz pracę (choć nie w swoim zawodzie) więc: spoczywasz na laurach,
    przestajesz tak intensywnie szukać, stwierdzasz, że na razie masz więc
    zaczniesz szukać czegoś lepszego później itd. itp.
    Ponadto zapominasz to czego się nauczyłeś na studiach i nie zdobywasz
    praktyki w swoim zawodzie co powoduje, że nie będzie Ci wcale łatwiej
    znaleźć pracę. Widzę, to po moich znajomych. Ludzie z wyższym
    wykształceniem, a że akurat była okazja się załapać, więc poszli pracowac do
    sklepu, założyli firmę handlową itp. i tak już zostało. _Nigdy_ już nie
    będą pracować w swoim zawodzie. :-( Nie mają na to już szans, bo są kilka
    lat po studiach i ine mają żadnego doświadczenia.
    A co do Twojego problemu, Rodek, to może rozwiązaniem będzie staż? Co prawda
    pieniądze żadne, ale zawsze doświadczenie jakieś zdobędziesz no i wpis do
    papierów.
    --
    Pozdrawiam i powodzenia życzę
    Tytus

  • 14. Data: 2002-09-25 09:24:44
    Od: "HuRa" <r...@p...gliwice.pl>

> [...]
    tajemnica,
    > arch. PC znam od wczesnych modeli XT itd. itd. Duzo sie sam ucze, ale nie

    Jak to nie poparte przez doswiadczenie ? A ten projekt na Oraclu ?
    To, ze nie realizowales go w firmie a na uczelni przeciez nie oznacza,
    ze sie nie liczy. Ja bym zaraz wpisal to w rybryce doswiadczenia
    w CV.
    A tak w ogole to moze napisalbys jakie byly zalozenia tego projektu ?
    Wlasnie zaczynam nauke Oracla na uczelni i moze bysmy
    zrobili cos podobnego ? Ale to moze juz na priva
    r...@w...pl
    coby sie inni nie stresowali. Im wiecej informacji tym lepiej.
    Rafal

  • 15. Data: 2002-09-25 09:37:29
    Od: "Rodek" <r...@p...onet.plnospam>

    "HuRa" <r...@p...gliwice.pl> wrote in message
> [...]
    > To, ze nie realizowales go w firmie a na uczelni przeciez nie oznacza,
    > ze sie nie liczy. Ja bym zaraz wpisal to w rybryce doswiadczenia

    ja to mam w cv, nawet takie cos ze pracowalem na budowie itp

    pozdrawiam
    Rodek

  • 16. Data: 2002-09-25 09:47:30
    Temat: Odp: szansa na zatrudnienie absolwenta
    Od: "Gabriel" <g...@w...pl>

    Proponuje poszukać praktyk.
    Ostatnio na pl.praca.oferowana były
    oferty dla informatyków.
    Zawsze to coś anóż potem wezmą!

  • 17. Data: 2002-09-25 09:48:37
    Od: "Rodek" <r...@p...onet.plnospam>

    "Gabriel" <g...@w...pl> wrote in message
    > Proponuje poszukać praktyk.
    > Ostatnio na pl.praca.oferowana były
    > oferty dla informatyków.
    > Zawsze to coś anóż potem wezmą!

    tylko czy absolwent moze isc na praktyke, czy to nie musi byc aktualny
    student?
    poza tym nie zapewnia mi jakiegos kąta, a praktyki sa darmowe, nic nie
    zarobilem
    jak do tej pory wiec nie mam co wydawac

    pozdrawiam
    Rodek

  • 18. Data: 2002-09-25 09:56:15
    Temat: Odp: szansa na zatrudnienie absolwenta i Apel
    Od: "Gemm" <m...@o...pl>

    Użytkownik Tytus <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amruts$htg$...@n...tpi.pl...
    <ciach>
> [...]
    > Później trudniej jest znaleźć pracę w swoim zawodzie, bo najczęściej to

    Przygladam sie tak tej dyskusji i zdaje sie wynika z niej nastepujacy
    wniosek:
    nalezy szukac pracy juz na studiach bo student ma wieksze szanse na
    znalezienie
    czegos zgodnego ze swoim kierunkiem niz absolwent...

    Nie uwazacie ze to jakas sprzecznosc?

    Pozdrawiam,
    ML

  • 19. Data: 2002-09-25 10:15:34
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Niejaki Gemm był uprzejmy napisać coś takiego:
> [...]
    > znalezienie
    > czegos zgodnego ze swoim kierunkiem niz absolwent...

    To czy student ma większe szanse, to nie wiem. Zależy. Ale na pewno warto
    znaleźć sobie jakąś pracę (tak od 3 roku w górę) w swoim kierunku. Bardzo
    ułatwia to później start.

    > Nie uwazacie ze to jakas sprzecznosc?

    Stary, cały ten kraj to jedna wielka sprzeczność ;-)

    Tytus
    Z założenia, autor nie miał nic złego na myśli i nie chciał nikogo obrazić.
    No chyba, że zmienił zdanie...

  • 20. Data: 2002-09-25 10:41:15
    Od: "Gemm" <m...@o...pl>

    Użytkownik Tytus <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ams2c7$e39$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > znaleźć sobie jakąś pracę (tak od 3 roku w górę) w swoim kierunku. Bardzo

    <ciach>

    Chodzilo mi o to, ze jezeli absolwent nie moze znalezc pracy w swoim
    kierunku,
    to jakim cudem ma znalezc taka prace jako student? I tu wlasnie widze
    sprzecznosc :-)

    Mozna by to podciagnac do wszystkim porad typu: znajdz prace jako student to
    pozniej nie bedziesz mial klopotu z jej znalezieniem (pewnie, jak juz ma
    prace to po co
    bedzie szukal innej ;-)). Na moja slaba glowe ;-) ludzie dajacy takie rady
    uwazaja, ze student
    znajduje prace bez problemu, a przynajmniej znacznie latwiej niz absolwent.

    Pozdrawiam,
    ML