PracaGrupypl.praca.dyskusjeszansa na zatrudnienie absolwenta › Re: szansa na zatrudnienie absolwenta i Apel
    From: "Tytus" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: szansa na zatrudnienie absolwenta i Apel
    Date: Wed, 25 Sep 2002 11:17:03 +0200

    Niejaki Rodek był uprzejmy napisać coś takiego:
    > wiec studencie
    > nie zasypiaj, szukaj pracy juz teraz, pozniej bedzie
    > za pozno!!!!!!!!!!!!!!

    To prawda. Ja kończyłem informatykę rok temu. Ci z mojego roku, którzy
    załapali się gdzieś do pracy na studiach, po ich zakończeniu nie mieli
    większych problemów ze znalezieniem pracy. Ci, którzy tego nie zrobili,
    mieli spore kłopoty i albo pracują teraz za jakieś psie pieniądze, albo
    ciągle jeszcze szukają pracy!!!!

    > najlepiej zapomnij o takim slowie jak pozniej i walcz
    > o kazda
    > posade, nawet sprzatacza, ktora nie jest zgodna z
    > twoim kierunkiem

    Błąd! Pierwsza (poważniejsza) praca powinna być zgodna z Twoim kierunkiem.
    Później trudniej jest znaleźć pracę w swoim zawodzie, bo najczęściej to jest
    tak: masz pracę (choć nie w swoim zawodzie) więc: spoczywasz na laurach,
    przestajesz tak intensywnie szukać, stwierdzasz, że na razie masz więc
    zaczniesz szukać czegoś lepszego później itd. itp.
    Ponadto zapominasz to czego się nauczyłeś na studiach i nie zdobywasz
    praktyki w swoim zawodzie co powoduje, że nie będzie Ci wcale łatwiej
    znaleźć pracę. Widzę, to po moich znajomych. Ludzie z wyższym
    wykształceniem, a że akurat była okazja się załapać, więc poszli pracowac do
    sklepu, założyli firmę handlową itp. i tak już zostało. _Nigdy_ już nie
    będą pracować w swoim zawodzie. :-( Nie mają na to już szans, bo są kilka
    lat po studiach i ine mają żadnego doświadczenia.
    A co do Twojego problemu, Rodek, to może rozwiązaniem będzie staż? Co prawda
    pieniądze żadne, ale zawsze doświadczenie jakieś zdobędziesz no i wpis do
    papierów.
    --
    Pozdrawiam i powodzenia życzę
    Tytus