PracaGrupypl.praca.dyskusje › pozew

  • 1. Data: 2002-09-24 17:43:54
    Temat: pozew
    Od: "Wolfmaster" <w...@t...pl>

    orientuje sie ktos jak wyglada zalozenie sprawy z powództwa cywilnego? Mam
    zamiar takowa zalozyc jednemu palantowi co nie wyplaca wynagrodzenia i
    chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej o tym (koszty, itd.)

    dzieki

  • 2. Data: 2002-09-25 09:32:11
    Temat: Re: pozew
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wolfmaster <w...@t...pl> wrote:
    > orientuje sie ktos jak wyglada zalozenie sprawy z powództwa cywilnego? Mam
    > zamiar takowa zalozyc jednemu palantowi co nie wyplaca wynagrodzenia i
    > chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej o tym (koszty, itd.)

    Koszty - AFAIK 2% wartości roszczenia, możesz wnioskować o zaniechanie
    opłaty jeżeli masz ciężka sytuację.

    Pozew musi składać się z dwóch części, pierwsza, to określenie od kogo i
    jakiego rodzaju świadczenia dochodzisz (prawdopodobnie będzie to o
    zapłatę), czy żądasz nadania klauzuli natychmiastowego wykonania etc., a
    druga to uzasadnienie, czyli przedstawienie faktów.
    Dokumenty (mogą być kopie, oryginały przynosisz na rozprawę) załączasz.

    --