PracaGrupypl.praca.dyskusjestudia a kapitał początkowy w ZUS › studia a kapitał początkowy w ZUS
  • Data: 2003-02-19 12:58:15
    Temat: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kończąc studia dostałem od pani w dziekanacie papierek - zaświadczenie o
    stanie odbytych studiów, w którym pisze, że wydaje się w celu naliczenia
    kapitału początkowego przez ZUS.
    Pamiętam, że pani mówiła, że to bardzo ważne. Coś mi świta w głowie o
    doliczeniu okresu składkowego za okres studiów ...

    Tylko teraz nie wiem co robić: podejmuję pracę a w kadrach nie chcą tego
    papieru. Mam to przesłać jakoś do ZUSu? Czy może do ubezpieczyciela z II
    filaru.
    I w ogóle kiedy i jak mam wybrać ten II filar? (podejmuję właśnie pierwszą
    pracę "na etat".

    Wielkie dzięki z góry za porady :-)