PracaGrupypl.praca.dyskusje › studia a kapitał początkowy w ZUS

  • 1. Data: 2003-02-19 12:58:15
    Temat: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    Kończąc studia dostałem od pani w dziekanacie papierek - zaświadczenie o
    stanie odbytych studiów, w którym pisze, że wydaje się w celu naliczenia
    kapitału początkowego przez ZUS.
    Pamiętam, że pani mówiła, że to bardzo ważne. Coś mi świta w głowie o
    doliczeniu okresu składkowego za okres studiów ...

    Tylko teraz nie wiem co robić: podejmuję pracę a w kadrach nie chcą tego
    papieru. Mam to przesłać jakoś do ZUSu? Czy może do ubezpieczyciela z II
    filaru.
    I w ogóle kiedy i jak mam wybrać ten II filar? (podejmuję właśnie pierwszą
    pracę "na etat".

    Wielkie dzięki z góry za porady :-)

  • 2. Data: 2003-02-19 13:53:30
    Temat: Re: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Alfred Kowalski wrote:

> [...]
    > filaru.
    > I w ogóle kiedy i jak mam wybrać ten II filar? (podejmuję właśnie pierwszą

    Witaj :)

    Stary, nie dziwie sie, ze nie chca tego papierka, bo niby po co on jest
    ? Daruj sobie.
    Filar najlepiej wybrac zaraz po rozpoczeciu pracy, terminu nie pamietam.
    Rankingi funduszy masz w serwisach ekonomiczno-finansowych, wybor nie
    jest trudny.

    Pracuj chlopie dobrze, zarabiaj na zycie, moze na rodzine, a na
    emeryture zbieraj z glowa i nie patrz na ten garbaty ZUS, bo on da Ci
    tylko na codzienny zeschniety sklep na starosc :)

    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 3. Data: 2003-02-19 15:14:00
    Temat: Odp: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3E538C5A.2080300@wp._NOSPAM_.pl...

    > Pracuj chlopie dobrze, zarabiaj na zycie, moze na rodzine, a na
    > emeryture zbieraj z glowa i nie patrz na ten garbaty ZUS, bo on da Ci
    > tylko na codzienny zeschniety sklep na starosc :)

    Mały sklepik na starość to nie jest taki zły pomysł. Przynajmniej będzie się
    czym zająć, za ladą postać, pogadać z klientami...
    Ale czemu zeschnięty? ;-)))

    Rafał

  • 4. Data: 2003-02-19 19:26:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Alfred Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pamiętam, że pani mówiła, że to bardzo ważne. Coś mi świta w głowie o
    > doliczeniu okresu składkowego za okres studiów ...

    Zadzwoń do ZUS i zapytaj. Jeśli nie pracowałeś przed 2000 rokiem, to
    najprawdopodobniej nie będzie Ci potrzebny, bo kapitał początkowy jest
    naliczany na koniec 1999 roku.

> [...]
    > filaru.
    > I w ogóle kiedy i jak mam wybrać ten II filar? (podejmuję właśnie pierwszą

    Na wybranie drugiego filaru masz 7 dni, jakoś tak pamiętam.
    Wybór masz niewielki, wybierz tych, którzy mają najlepsze wyniki.
    Wystarczy, że zadzwonisz do agenta i powiesz, że chciałbyś się zapisać. Dla
    niego to jakieś 100 zł w kieszeń, więc chętnie przyjdzie.
    kk

  • 5. Data: 2003-02-19 21:57:17
    Temat: Re: Odp: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Rafal wrote:

    [ciach]

    > Mały sklepik na starość to nie jest taki zły pomysł. Przynajmniej będzie się
    > czym zająć, za ladą postać, pogadać z klientami...
    > Ale czemu zeschnięty? ;-)))

    Oj..... mialo byc chleb (sprzedawcom ciagle sklep i Klienci w glowie
    :-D), przepraszam :)
    Zeschniety, bo swiezy szkodzi na starosc :-D

    Pozdro,
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 6. Data: 2003-02-19 23:09:15
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    Bardzo miłe pogawędki, ale ja nie wiem dalej komu dać papier, żeby mi ZUS
    doliczył okres składkowy za studia ...

  • 7. Data: 2003-02-19 23:10:22
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    > Zadzwoń do ZUS i zapytaj. Jeśli nie pracowałeś przed 2000 rokiem, to
    > najprawdopodobniej nie będzie Ci potrzebny, bo kapitał początkowy jest
    > naliczany na koniec 1999 roku.

    Ale tu nie chodzi o kapitał początkowy tylko okres składkowy.

  • 8. Data: 2003-02-19 23:12:14
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    > Zadzwoń do ZUS i zapytaj. Jeśli nie pracowałeś przed 2000 rokiem, to
    > najprawdopodobniej nie będzie Ci potrzebny, bo kapitał początkowy jest
    > naliczany na koniec 1999 roku.

    Zadzwonie w takim razie - tu nie chodzi o kapitał początkowy, tylko o okres
    składkowy

> [...]
    Dla
    > niego to jakieś 100 zł w kieszeń, więc chętnie przyjdzie.

    W takim razie tż zadzwonię - dzięki! :-)

  • 9. Data: 2003-02-19 23:30:20
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

> [...]
    > naliczany na koniec 1999 roku.

    Zadzwonie w takim razie - tu nie chodzi o kapitał początkowy, tylko o okres
    nieskładkowy - art. 7 pkt 9 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych (btw. właśnie doczytałem, że okres studiów
    doktoranckich tez się zalicza ;)

  • 10. Data: 2003-02-20 08:31:50
    Temat: Odp: Odp: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Od: "mlopoznan" <m...@g...pl>

    Ten dokument musisz przesłać do ZUSu wraz z dokumentacmi ukończenia studiów.

    Najlepiej przejdź sie do najbliższego ZUS'u i jeszcze dokładnie zapytaj. Ja
    nie miałam z tym problemu, po roku odesłali mi dokumenty z naliczonym
    kapitałem, tylko ja jeszcze w trakcie studiów trochę pracowałam ale
    procedura jest taka sama.

    Pozdrawiam,
    Marta

    m...@g...pl