PracaGrupypl.praca.dyskusje › staz absolwencki a staz pracy

  • 1. Data: 2003-09-14 17:10:27
    Temat: staz absolwencki a staz pracy
    Od: Sabinka <s...@w...pl>

    Czy to prawda, ze staz absolwencki nie liczy sie do stazu pracy?
    Czy bedac absolwentka na stazu trace status bezrobotnego?

    --
    Pozdrawiam, Sabina

  • 2. Data: 2003-09-14 18:35:12
    Temat: Re: staz absolwencki a staz pracy
    Od: "wondol" <y...@h...com>

    Uzytkownik "Sabinka" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Czy to prawda, ze staz absolwencki nie liczy sie do stazu pracy?

    tak, co wiecej nie odprowadzaja Ci skladek na emerytalne

    pozdrawiam

    wondol

    ---

  • 3. Data: 2003-09-14 19:41:52
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > tak, co wiecej nie odprowadzaja Ci skladek na emerytalne

    muhahahah, niezle sie usmialem
    wszystkie skladki sa odprowadzane za stazyste - emerytalne, rentowe,
    wypadkowe i zdrowotne (o ile nie zglosi ubezpieczenia przy rodzicach)
    co do statusu bezrobotnego....... stazysta nie jest ujmowany w
    sprawozdaniach jako bezrobotny, ale wiesz, 3ba jakos zmniejszac to
    bezrobocie ;) mimo tego, wszystkie prawa i obowiazki osoby bezrobotnej
    niezanikaja ;)

    co do stazu pracy: (zmienil sie teraz DzU na 2003 nr 58 poz.514)
    Zgodnie z art. 30 ust.1 i 2 ustawy z dnia 14.12.1994r. o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu
    bezrobociu /tekst jedn. Dz.U. z 2001r. Nr 6, poz.56 z poźn.zm. / okres
    pobierania
    zasiłków, szkoleniowych i stypendium wlicza się do okresów pracy wymaganych
    do nabycia
    lub zachowania uprawnień pracowniczych oraz do okresów składkowych w
    rozumieniu
    przepisów o zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich rodzin, z wyjątkiem
    okresów ich
    pobierania, za czas udokumentowanej niezdolności do pracy, które zalicza się
    jako okresy
    nieskładkowe. Okresu pobierania zasiłków (zasiłków szkoleniowych,
    stypendiów) nie wlicza
    się jednak do:
    1) okresów wymaganych do nabycia prawa i długości okresu pobierania zasiłku
    dla
    bezrobotnych,
    2) okresu zatrudnienia, od którego zależy nabycie prawa do urlopu
    wypoczynkowego,
    3) stażu pracy określonego w odrębnych przepisach, wymaganego do wykonywania
    niektórych zawodów.

    czyli, staz absolwencki liczy sie do stazu pracy, ale nie liczy sie do
    czasu, po jakim sie dostaje urlop

    Jean

  • 4. Data: 2003-09-14 19:42:51
    Od: Sabinka <s...@w...pl>

    On Sun, 14 Sep 2003 20:35:12 +0200, "wondol" <y...@h...com>
    wrote:

    >tak, co wiecej nie odprowadzaja Ci skladek na emerytalne

    Dziwne to, zeby nie okreslic jakims gorszym slowem... :(

    --
    Pozdrawiam, Sabina

  • 5. Data: 2003-09-14 21:12:43
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > muhahahah, niezle sie usmialem

    Smiech to zdrowie

    > wszystkie skladki sa odprowadzane za stazyste - emerytalne, rentowe,
    > wypadkowe i zdrowotne

    (o ile nie zglosi ubezpieczenia przy rodzicach) To jest dopiero śmiech

    A co do składek na emerytalne ubezpieczenie polecam lekturę ustawy z dnia 18
    września 2001 r.o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom szkół, a
    wszczególności jej artykułu 2

    pozdrawiam

    wondol

    ---

  • 6. Data: 2003-09-15 06:38:54
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > A co do składek na emerytalne ubezpieczenie polecam lekturę ustawy z dnia
    18
    > września 2001 r.o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom szkół, a
    > wszczególności jej artykułu 2

    staz nie jest zatrudnieniem :>
    to o czym piszesz dot. w szczegolnosci 1pracy ;)

    Jean

  • 7. Data: 2003-09-15 19:42:33
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    > 18
    >
    > staz nie jest zatrudnieniem :>
    > to o czym piszesz dot. w szczegolnosci 1pracy ;)

    a czym innym jest staż absolwencki w takim razie jak nie "pierwszą pracą"

    wondoł

    ---

  • 8. Data: 2003-09-15 19:55:49
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > a czym innym jest staż absolwencki w takim razie jak nie "pierwszą pracą"

    staz nie jest praca, ale nalezy do programu www.1praca.gov.pl

    Jean

  • 9. Data: 2003-09-16 14:35:39
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    > staz nie jest praca, ale nalezy do programu www.1praca.gov.pl

    poczytaj sobie jeszcze o tym dobrze?? Staz absolwencki to nic innego jak
    robota w pełnym wymiarze godzin na umowę z Urzedem Pracy, za ktora delikwent
    dostaje 100% zasilku dla bezrobotnych + koszty dojazdu jak pani w urzedzie
    wlasciwie zinterpretuje przepisy, placa Ci skladki zusowskie oprócz
    emerytalnych i czas przebywania na stazu nie wlicza Ci sie do do stazu pracy
    wymaganego do uzyskania praw do emerytury. Poczatkowo byly pomysly majace
    na celu zatrudnianie absolwentow na umowe o prace po ukonczeniu stazu w
    miejscu w ktorym ten staz odbywali, ale pomysl nie przeszedł wiec mamy na
    rynku wolną amerykankę.

    Nikt o tym nie pisze ani nie mowi w zadnych mediach, ale jest to jedna z
    najwiekszych fuszerek tego rzadu a pomysłodawcę najchętniej obtoczyłbym w
    miodzie i wpuscił do pasieki coby pszczoły zgryzły mu dupe

    pozdrawiam

    wondoł

    ---

  • 10. Data: 2003-09-16 15:35:06
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > najwiekszych fuszerek tego rzadu a pomysłodawcę najchętniej obtoczyłbym w
    > miodzie i wpuscił do pasieki coby pszczoły zgryzły mu dupe

    hola, hola, akurat pracuje w pup, i urzad NIE jest pracowadca dla stazysty
    znam rozliczenia skladek ZUSowskich i skladki emerytalne SA odprowadzane
    mam doczynienia z zaswiadczeniami o odbytym stazu i zaliczam je do stazu
    pracy!!

    chyba ci sie cos pomerdalo z zatrudnianiam na wlasny rachunek oraz aza
    (zatr. absolwenta w ramach akt. zawodowej - takie prace interw, ale na max
    12 mies i tylko dla absolwentow)

    Jean