PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciaza po urlopie wychowawczym

  • 1. Data: 2003-09-13 21:08:16
    Temat: ciaza po urlopie wychowawczym
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Witam,

    Jestem w 2 miesiacu ciazy i przebywam na urlopie wychowawczym (dziecko 3
    lata).
    Urlop wychowawczy konczy sie poltora miesiaca przed planowanym terminem
    porodu.
    Wg mojej wiedzy aby przyslugiwal mi urlop macierzynski musialabym wtedy
    wrocic do pracy.
    Mam mozliwosc wrocic do pracy teraz (firma ma ciekawy 3 miesieczny projekt).
    Generalnie "uklady" w firmie sa poprawne, ale nigdy nic nie wiadomo ...
    Wiec zaczynaja sie dylematy:

    1. Czy po powrocie do pracy, pracodawca moze dac mi wypowiedzenie (2 miesiac
    ciazy)?
    2. Po jakim okresie od wznowienia pracy moge isc na zwolnienie lekarskie?
    (gdyby okazalo sie ze utrzymanie ciazy wymaga np. lezenia itp)
    3. Na ile dni przed terminem porodu moge pojsc na urlop
    macierzynski?(podobno jest taka mozliwosc)

    pozdrawiam
    Pat

  • 2. Data: 2003-09-15 08:06:53
    Temat: Re: ciaza po urlopie wychowawczym
    Od: "oniken" <m...@k...ciach.chip.pl>

    > 1. Czy po powrocie do pracy, pracodawca moze dac mi wypowiedzenie (2
    miesiac
    > ciazy)?
    Nie, możliwe rozwiązanie umowy o pracę tylko w przypadku ogłoszenia
    upadłości lub likwidacji pracodawcy

    > 2. Po jakim okresie od wznowienia pracy moge isc na zwolnienie lekarskie?
    > (gdyby okazalo sie ze utrzymanie ciazy wymaga np. lezenia itp)

    od pierwszego dnia po zakończeniu urlopu wychowawczego za 33 dni
    kalendarzowe za czas niezdolności do pracy pracownikowi należy się
    wynagrodzenie chorobowe wypłacane ze środków pracodawcy. (Przerwy w
    ubezpieczeniu chorobowym spowodowanej urlopem wychowawczym mimo, ze
    przekroczyła 30 dni nie uwzględnia się)

    > 3. Na ile dni przed terminem porodu moge pojsc na urlop
    > macierzynski?(podobno jest taka mozliwosc)

    urlop ( i zasiłek ) macierzyński można (ale nie trzeba) zrealizować 2
    tygodnie przed terminem porodu na podstawie przedłozonego pracodawcy
    zaświadczenia lekarskiego o przewidywanej dacie porodu

    eM.