PracaGrupypl.praca.dyskusje › staż

  • 1. Data: 2004-10-26 09:01:12
    Temat: staż
    Od: "coucher" <s...@i...pl>

    mam pytanie o staz. czy trzeba sie gdzies rejestrowac zeby dostac staz??
    jaka teraz placa stawke za staz??

    z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-10-26 09:04:10
    Temat: Re: staż
    Od: "amino" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "coucher" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > mam pytanie o staz. czy trzeba sie gdzies rejestrowac zeby dostac staz??
    > jaka teraz placa stawke za staz??

    Musisz byc zarejestrowany w urzedzie pracy, co do stawki to u mnie jest
    450,10 zl

  • 3. Data: 2004-10-26 09:09:16
    Od: "coucher" <s...@i...pl>

    a czy to oni kieruja gdzies na staz czy ja mogge sobie wybrac??

  • 4. Data: 2004-10-26 14:51:54
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    amino w news:cll3uj$odn$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Musisz byc zarejestrowany w urzedzie pracy,

    ??? :-)

    staż (Wilga)
    rz. mnż III, D. -u, blm 1. 'okres próbny po podjęciu pracy, poprzedzający
    samodzielne objęcie jakiegoś stanowiska' 2. 'okres pracy, czas sprawowania
    jakiejś funkcji, bycia członkiem jakiejś organizacji, zdobywania
    doświadczenia w jakimś zakresie itp.'

    UP wykorzystuje m.in. staże w swojej działalności. To jednak nie oznacza,
    że organizowanie staży jest zarezerwowane wyłącznie dla tej instytucji.
    Staż można załatwić z pominięciem urzędu. Potrzebna jest firma
    zainteresowana przyjęciem stażysty i oczywiście ktoś, kto ze stażu zechce
    skorzystać :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2004-10-27 05:43:54
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Greg napisał(a):

> [...]
    > Staż można załatwić z pominięciem urzędu. Potrzebna jest firma
    > zainteresowana przyjęciem stażysty i oczywiście ktoś, kto ze stażu zechce

    Greg, to są dwa różne staże!!!
    Przytoczona definicja dotyczy normalnej pracy.

    Natomiast pytanie dotyczyło staży organizowanych przez urzędy pracy - to
    inna para kaloszy. Tutaj nie ma żadnej umowy o pracę i to się
    praktycznie do niczego nie liczy (mam na myśli uprawnienia pracownicze i
    emerytalno-rentowe) - dostaje się tylko zaświadczenie o odbyciu stażu.
    Jeśli chodzi o pieniążki - to nie jest wynagrodzenie, ani płaca. To jest
    stypendium. I żeby dostać się na taki staż trzeba być zarejestrowanym
    bezrobotnym do 25 roku życia.

    3mcie się

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 6. Data: 2004-10-27 15:08:01
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski w news:clncl3$3te$1@inews.gazeta.pl
    napisał(a):

    > pytanie dotyczyło staży organizowanych przez urzędy pracy -

    ??? :-) W którym miejscu pisze, że chodzi o staże organizowane przez UP? W
    temacie samo słowo "staż", w treści pojawia się trzy razy to samo słowo.
    Czy ja się czepiam? ;-)
    Można przypuszczać, że najprawdopodobniej chodzi właśnie o staże
    organizowane przez UP. Ale jeżeli nie zostało to wyraźnie zaznaczone, to
    moim zdaniem nie można zawężać, ponieważ coś takiego się utrwala i za jakiś
    czas ludzie będą uważali, że staże to coś co przysługuje wyłącznie
    bezrobotnym zarejestrowanym w UP. Zupełnie jak niektórzy uważają, że
    wolontariat ogranicza się do szeroko pojętej opieki społecznej ;-) Uważam,
    że na tak postawione pytanie należy udzielić odpowiedzi w rodzaju:

    *** czy trzeba sie gdzies rejestrowac zeby dostac staz?? ***

    Nie - jeśli jesteś obrotny to możesz sam załatwić sobie staż w jakiejś
    wybranej firmie. Jeśli jesteś zarejestrowany w UP to być może oni coś Ci
    zaproponują. Jeśli bardzo zależy Ci na tym stażu to maksymalizuj swoje
    szanse, czyli zarejestruj się w UP i szukaj na własną rękę. Jeśli idzie o
    pracę jest podobnie.

    *** jaka teraz placa stawke za staz?? ***

    Załatwiając na własną rękę - taka na jaką się umówisz. Jeśli idzie o staż z
    UP to kwota jest z góry określona. Jest to... 100% zasiłku? Albo 80%? Ja
    dostawałem do ręki chyba około 350 zł. Musiałbyś sprawdzić w odpowiedniej
    ustawie.

    > Tutaj nie ma żadnej umowy o pracę i to się praktycznie do niczego
    > nie liczy (mam na myśli uprawnienia pracownicze i emerytalno-rentowe)

    Art. 37a. Absolwentowi skierowanemu przez starostę na szkolenie
    przysługuje, w okresie jego odbywania, stypendium w wysokości 60% kwoty
    zasiłku, o którym mowa w art. 24 ust. 1; przepisy art. 16 ust. 4 oraz art.
    31 ust. 3a stosuje się odpowiednio.

    Art. 37b. 1. Starosta może, na wniosek lub za zgodą absolwenta, skierować
    go do odbycia u pracodawcy stażu przez okres nieprzekraczający 12 miesięcy.

    Art. 37c. 1. Starosta ustala i opłaca w wysokości i na zasadach określonych
    w odrębnych przepisach składkę na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i
    wypadkowe od stypendiów wypłaconych na podstawie art. 37a i 37b.

    Tyle, że ustawa o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu straciła moc
    31 maja tego roku. Nie wiem jak jest teraz. Być może tak jak piszesz.

    > odbyciu stażu. Jeśli chodzi o pieniążki - to nie jest wynagrodzenie,
    > ani płaca. To jest stypendium. I żeby dostać się na taki staż trzeba
    > być zarejestrowanym bezrobotnym do 25 roku życia.

    "Na staż mogą też zostać skierowane osoby bezrobotne w okresie do upływu 12
    miesięcy od dnia określonego w dyplomie, świadectwie lub innym dokumencie
    poświadczającym ukończenie szkoły wyższej, które nie ukończyły 27 roku
    życia" (http://www.1praca.gov.pl/faq.php?id=45)

    pozdrawiam
    Greg

  • 7. Data: 2004-10-28 17:31:16
    Od: "Kaktusak" <r...@p...trzepak.net>

    Tutaj nie ma żadnej umowy o pracę i to się
    > praktycznie do niczego nie liczy (mam na myśli uprawnienia pracownicze i
    > emerytalno-rentowe) - dostaje się tylko zaświadczenie o odbyciu stażu.

    Nie bylbym taki kategoryczny w sadach:)bo jak pisze na papierku jaki
    dostalem po odbyciu stazu z GUP w krakowie to "zgodnie z ustawa z dnia 20
    IV 2004 o promocji zatrudnienia.. okresy pobierania stypendium WLICZA SIE
    do okresu pracy wymaganego do nabycia uprawnien pracowniczych oraz
    okresow skladkowych itp.."
    Nie zeby sie jakos o to zabijal bo to raptem 2,5 miesiaca potem dostalem
    normalna umowe o prace ale zawsze to sie moze za 40 lat przydac:) i
    bedziemy miec 2,5 miesiaca emerytury wiecej

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-10-28 18:00:31
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Co do wieku o 25 lat jeśli się jest absolwentem ze średnim wykształceniem, i
    27 jeśli ma się wyższe, co do stawki, to napewno tak jak już pisaliście jest
    to 450,10 bo tyle właśnie ostatniego stypendium stażowego (bo tak się to
    nazywa ładnie) odebrałam.